Toon posts:

Voltage monitor geeft aan dat voltage te laag is

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
de Voltage monitor in Asus PC Probe geeft af en toe aan dat het voltage te laag is:

Afbeeldingslocatie: http://htf99.freeservers.com/config2.jpg

Moet ik hier wat aan doen? (het is wel knap irritant als die Pc Probe steeds in beeld springt)

Ik heb m'n pc nu een aantal maanden en krijg de melding pas sinds een week.

Verwijderd

in onze winkel hadden we het probleem dat de voeding voltage van 3,3 volt vreselijk wisselde, tussen de 3,2 en de 3,9 (!) volt.. vreselijk onstabiel systeem, kwam door de peperdure 400 watt voeding die erin zat. Vervangen en het systeem werkte wél goed.

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
ja die schommelt mooi

geen kwaliteit voeding :?
voeding half gaar :?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:04

Exirion

Gadgetfetisjist

Probeer je mainboard eens op een andere voeding aan te sluiten. Als dat het probleem oplost, dan is de voeding de boosdoener. Zoniet, dan is de stabilisator op je mainboard niet goed afgeregeld.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 28 juli 2001 16:54 schreef happy3736 het volgende:
ja die schommelt mooi

geen kwaliteit voeding :?
voeding half gaar :?
Geen idee, toen ik m'n pc kocht was er nog maar een kast+ voeding die geschikt was voor een Pentium 4.

Als ik het goed begrijp horen het dus allemaal rechte lijnen te zijn?

Ik heb nu wel 2 pc's + server + 2 monitoren + 2x boxen set voor pc's + stereo op een stop contact hangen. Kan het hier ook aan liggen? Ik zou het nl. wel bale vinden als ik nu al weer een nieuwe voeding moet aanschaffen!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Toevallig een P4T MoBo van Asus ?

Want ik heb het zelfde probleem volgens mij een bug in de bios, want als je een dag naar je bios gaat staren ( de hardware monitor dan te verstaan) dan zie je ook dat spanningen wegvallen en fan's naar 0 storten enzo.

Beetje vaag ik heb die van mij weggebracht vandaag, ik werd er beetje moe van... |:(

Zit nu dus even tijdelijk met een 166 Mhz :(

Rob

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 28 juli 2001 18:20 schreef drobie het volgende:
Toevallig een P4T MoBo van Asus ?

Want ik heb het zelfde probleem volgens mij een bug in de bios, want als je een dag naar je bios gaat staren ( de hardware monitor dan te verstaan) dan zie je ook dat spanningen wegvallen en fan's naar 0 storten enzo.

Beetje vaag ik heb die van mij weggebracht vandaag, ik werd er beetje moe van... |:(

Zit nu dus even tijdelijk met een 166 Mhz :(

Rob
Weg gebracht voor reperatie? Laat 't me dan maar weten wat daar uit komt.

Inderdaad ASUS P4T. Ik heb ze nog nooit naar nul zien vallen maar het schommelt inderdaad wel lekker :(

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op zaterdag 28 juli 2001 20:44 schreef htf99 het volgende:

[..]

Weg gebracht voor reperatie? Laat 't me dan maar weten wat daar uit komt.

Inderdaad ASUS P4T. Ik heb ze nog nooit naar nul zien vallen maar het schommelt inderdaad wel lekker :(
Zodra ik heb terug heb gooi ik het hier wel ff op het forum in deze posting.

Verwachte hem toch wel binnen een dag of 4 terug, hopen dat de fout daar optreed krijg ik een nieuw MoBo :9~

Maar ik denk dat het gewoon in de bios zit, ik heb 1005.003 algeprobeerd maar dat werkt niet blijf fouten krijgen.

Welke bios heb jij ?

Mzzl

• eX0duS
  • Laatst online: 24-08 23:35
Is het niet toevallig als je een of ander programma opstart? Bij mij als ik SiSoft SANDRA 2001/Mainboard Information opstart doet ie het ook. Trouwens ik heb er wel vaker last van, maar Asus PC Probe is ook helemaal geen betrouwbaar programma, maar als je PC stabiel is: Why bother?

• martin.h
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-03 23:09

martin.h

Met een HAMER past ALLES!

Omdat je dat als tweaker zijnde tot op de bodem moet uitzoeken :)
Teminste die drang heb ik altijd.

The Souffle will raise or it will not. And there is no damn thing you can do about it!

• eX0duS
  • Laatst online: 24-08 23:35
Hmz ik niet, bij mij gaat altijd alles kapot. Tweak ik mijn pc: Geheugen kapot, nieuw geheugen kopen -> toen heel duur. Tune ik mijn scooter -> boutjes van cilinder, bam 130 piek naar de klote, nieuw boutje laten tappen.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 29 juli 2001 10:46 schreef drobie het volgende:

[..]

Zodra ik heb terug heb gooi ik het hier wel ff op het forum in deze posting.

Verwachte hem toch wel binnen een dag of 4 terug, hopen dat de fout daar optreed krijg ik een nieuw MoBo :9~

Maar ik denk dat het gewoon in de bios zit, ik heb 1005.003 algeprobeerd maar dat werkt niet blijf fouten krijgen.

Welke bios heb jij ?

Mzzl
versie 1003 Zoals ik 'm gekocht heb. Ik ben niet zo'n updaterig tiepje :) Alleen als ik van anderen hoor dat ze daat werkelijk helpen update ik iets. Vaak veroorzaakt een update meer nieuwe problemen dan dat ie op lost :( Dat is mijn ervaring in elk geval.

Verwijderd

Topicstarter
Drobie toevallig ook Windows 2000? Ik lette nu eens op het voltage grafiekje in windows 98 se en daar zijn ze wel kaars recht!

Misschien draait Pc Probe wel niet helemaal zo als het zou moeten in win2k

Verwijderd

Ik heb dus ook een asusmobo, nl de A7V. Hierbij heeft hij bij het opstarten sinds kort ook een foutmelding: "Hardware monitor has found an error". Als ik dan in de bios kijk is de regel waarin "+12V" staat rood, hij geeft dan 11,4 V aan.

Ligt het hier nu aan het moederbord of aan de voeding??
Het is een vrij goede voeding geloof ik, hij zit in een AS430 kast.

Verwijderd

Is volgens mij buggie in Asus probo, bij mij zei die dat de CPU fan af en toe uitviel, het voltage af en toe 0 was en dat m'n proc een seconde 250 (ofzo) graden was.

Ik heb nu MBM en 0,0 problemen, toch mooi je mobo voor een tijdje kwijt hahaha!

Verwijderd

Is volgens mij buggie in Asus probo, bij mij zei die dat de CPU fan af en toe uitviel, het voltage af en toe 0 was en dat m'n proc een seconde 250 (ofzo) graden was.
is dat te verhelpen met een bios update??
Ik heb nu MBM en 0,0 problemen, toch mooi je mobo voor een tijdje kwijt hahaha!
wat is MBM??

Verwijderd

Mijn CPU temp ligt stressed zo rond de 60-62 graden, is dat niet een beetje veel?
Pagina: 1