Ik zoek een?
Kast in klein ATX formaat, ofwel een kleine kast waar dat moederbord nog inpast. Hiervoor had ik een Fractal Design Define R4. Het was echt een hele fijne kast met goede stoffilters enzovoorts maar eenvoudigweg té groot.
Wat is je budget?
Zo'n 80 euro is netjes vind ik.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik was tevreden met Fractal, de bouwkwaliteit was goed en de kast was stevig! Ik vind de strakke NZXT kasten eigenlijk ook wel weer iets hebben.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De kast wordt vooral gebruikt in mijn studioappartement (waarbij er dus een bed in de huiskamer staat) en het is vrij stoffig is. Des te beter de casefans des te beter, ook geluidsdemping vind ik belangrijk. Als ik een geluidfragment aan het opnemen ben wil ik de kast en de pc zo weinig mogelijk horen.
Koeling is natuurlijk ook belangrijk maar momenteel is de verhouding als volgt:
40% stilte
30% stoffilters
30% koeling
Hier staan de twee producten vergeleken met elkaar: https://tweakers.net/pricewatch/compare/1396576;923729/
Voordeel van de Meshify C: getinte glas en goede ervaringen met fractal
Nadelen van meshify C: kast is vrij "open" dus misschien een beetje luid/slechte demping
Voordeel NZXT: strakke kast, goed frontpanel met usb c en usb 3 (10Gbit/s)
Nadeel NZXT: nieuwe kast waar weinig reviews van zijn
Kast in klein ATX formaat, ofwel een kleine kast waar dat moederbord nog inpast. Hiervoor had ik een Fractal Design Define R4. Het was echt een hele fijne kast met goede stoffilters enzovoorts maar eenvoudigweg té groot.
Wat is je budget?
Zo'n 80 euro is netjes vind ik.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik was tevreden met Fractal, de bouwkwaliteit was goed en de kast was stevig! Ik vind de strakke NZXT kasten eigenlijk ook wel weer iets hebben.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De kast wordt vooral gebruikt in mijn studioappartement (waarbij er dus een bed in de huiskamer staat) en het is vrij stoffig is. Des te beter de casefans des te beter, ook geluidsdemping vind ik belangrijk. Als ik een geluidfragment aan het opnemen ben wil ik de kast en de pc zo weinig mogelijk horen.
Koeling is natuurlijk ook belangrijk maar momenteel is de verhouding als volgt:
40% stilte
30% stoffilters
30% koeling
Hier staan de twee producten vergeleken met elkaar: https://tweakers.net/pricewatch/compare/1396576;923729/
Voordeel van de Meshify C: getinte glas en goede ervaringen met fractal
Nadelen van meshify C: kast is vrij "open" dus misschien een beetje luid/slechte demping
Voordeel NZXT: strakke kast, goed frontpanel met usb c en usb 3 (10Gbit/s)
Nadeel NZXT: nieuwe kast waar weinig reviews van zijn