[CASE] Fractal design meshify C vs NZXT 510

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-01 13:05

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
Ik zoek een?
Kast in klein ATX formaat, ofwel een kleine kast waar dat moederbord nog inpast. Hiervoor had ik een Fractal Design Define R4. Het was echt een hele fijne kast met goede stoffilters enzovoorts maar eenvoudigweg té groot.

Wat is je budget?
Zo'n 80 euro is netjes vind ik.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik was tevreden met Fractal, de bouwkwaliteit was goed en de kast was stevig! Ik vind de strakke NZXT kasten eigenlijk ook wel weer iets hebben.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De kast wordt vooral gebruikt in mijn studioappartement (waarbij er dus een bed in de huiskamer staat) en het is vrij stoffig is. Des te beter de casefans des te beter, ook geluidsdemping vind ik belangrijk. Als ik een geluidfragment aan het opnemen ben wil ik de kast en de pc zo weinig mogelijk horen.

Koeling is natuurlijk ook belangrijk maar momenteel is de verhouding als volgt:
40% stilte
30% stoffilters
30% koeling

Hier staan de twee producten vergeleken met elkaar: https://tweakers.net/pricewatch/compare/1396576;923729/

Voordeel van de Meshify C: getinte glas en goede ervaringen met fractal
Nadelen van meshify C: kast is vrij "open" dus misschien een beetje luid/slechte demping

Voordeel NZXT: strakke kast, goed frontpanel met usb c en usb 3 (10Gbit/s)
Nadeel NZXT: nieuwe kast waar weinig reviews van zijn

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 06:30
De H510 is een H500(i) met USB-c. Een vergelijk met de Meshify C. De Fractal is koeler en stiller. De Focus G heb ik er bij gezet omdat deze voor een flink lagere prijs qua prestaties niet onderdoet voor de andere twee. Stoffilters zijn wel iets minder goed.

[ Voor 32% gewijzigd door Uszka op 19-07-2019 23:32 ]

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
Uszka schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 23:29:
De H510 is een H500(i) met USB-c. Een vergelijk met de Meshify C. De Fractal is koeler en stiller. De Focus G heb ik er bij gezet omdat deze voor een flink lagere prijs qua prestaties niet onderdoet voor de andere twee. Stoffilters zijn wel iets minder goed.
Bedankt, maar hoe weet je zo zeker dat een 510 eigenlijk een 500 is? Als ik zo naar de website van NZXT ga lijkt er meer veranderd te zijn:
We’ve made our iconic H Series PC cases even better. Our new lineup still features the elements builders loved in the original H Series, including our patented cable management system, removable fan/radiator mounting brackets, and easy-to-use drive trays, alongside new updates like a front-panel USB-C connector supporting high-speed USB 3.1 Gen 2 devices, a tempered glass side panel that installs with a single thumbscrew, and an upgraded Smart Device V2 on the H510

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 06:30
Omdat de fans en de kast intern, en daarmee de airflow hetzelfde zijn. Ga er maar vanuit dat de koelprestaties niet afwijken.

• JonasLa123
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07:59
Ik had de H500 zelf, maar vond de kast maar matig koelen en heb ze door de Meshify C vervangen. De Meshify C staat volgens mij in elk opzicht een trapje hoger dan de H500.

De front intake aan de zijkant van de H500 is onvoldoende om voor goede airflow te zorgen. Over het algemeen is de afwerking en bouwkwaliteit van de Meshify C een stuk beter, panels voelen steviger, thumbscrews zijn wat zwaarder uitgevoerd. Het tempered glass panel ven de Meshify C zit veel mooier op de kast dan bij de H500, hoewel het panel van de H500 wel gemakkelijker te verwijderen is.
Enig nadeel aan de Meshify C is dat een lange videokaart + front radiator met fans niet gaan passen. Deze opstelling is in de H500 wel mogelijk, maar de slechte airflow maakt deze opstelling ook niet ideaal.

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
JonasLa123 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 17:41:
Ik had de H500 zelf, maar vond de kast maar matig koelen en heb ze door de Meshify C vervangen. De Meshify C staat volgens mij in elk opzicht een trapje hoger dan de H500.

De front intake aan de zijkant van de H500 is onvoldoende om voor goede airflow te zorgen. Over het algemeen is de afwerking en bouwkwaliteit van de Meshify C een stuk beter, panels voelen steviger, thumbscrews zijn wat zwaarder uitgevoerd. Het tempered glass panel ven de Meshify C zit veel mooier op de kast dan bij de H500, hoewel het panel van de H500 wel gemakkelijker te verwijderen is.
Enig nadeel aan de Meshify C is dat een lange videokaart + front radiator met fans niet gaan passen. Deze opstelling is in de H500 wel mogelijk, maar de slechte airflow maakt deze opstelling ook niet ideaal.
Bedankt voor je antwoord Jonas, dit was het soort antwoord waar ik naar op zoek was. Gelukkig ben ik niet van plan om een frontradiator te gaan plaatsen. Een radiator zal ik eerder aan de bovenkant gaan plaatsen vanwege de luchtstroom.

Ik heb de meshify in ieder geval besteld en hij komt woensdag binnen, ik ben in ieder geval benieuwd! :)

Pagina: 1