Linken naar wenslijst

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-09 19:18
Ik heb hier diverse inventarislijsten staan. Het is echter niet mogelijk (of ik zie het knopje niet) om naar 1 specifieke inventaris te linken. Lijkt me wel handig dat ik iemand de link kan geven van 1 specifieke wenslijst, ipv te zeggen 'open deze pagina en klik dan op item X'

Leuk item voor onderop de backlog om een keer in een vergeten uurtje op te pakken? :)

Edit: ik zie dat ik inventarissen en wenslijsten door elkaar haal. Verzoek geldt stiekem voor zowel wenslijsten als inventarislijsten.

[ Voor 13% gewijzigd door Freeaqingme op 19-07-2019 22:48 ]

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-09 22:00

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Stiekem is dat al mogelijk, maar het is wat omslachtig. Voor het idee, inventaris: HTPC opent direct mijn inventaris voor m'n HTPC.

Met hetzelfde idee kan je ook naar je wenslijst linken: wenslijst: Mijn Wenslijst. Maar omdat je maar 1 wenslijst hebt, wordt die hoe dan ook opengeklapt. Een van je inventarissen doet inventaris: Desktop 2019.

Hoe? Door de lijst te wijzigen en dan te annuleren of op te slaan. Je komt dan bij de directe URL van die wenslijst/inventaris uit.

De links die ik voor jouw inventaries en wenslijst heb gemaakt, zijn gemaakt door de URL te bekijken die ik krijg, en via inspect element het ID van die van jouw verkrijgen.

edit:
@Room42 hieronder:
Je zit dan alleen wel met het punt dat als je je wenslijst met mensen buiten het forum wilt delen, je ze naar een topic moet leiden en ze daarin maar wijs moeten worden van je lijstje, terwijl als je direct de lijst linkt, je kan zeggen 'ik heb 'm bijgewerkt, check even'.

[ Voor 14% gewijzigd door Hero of Time op 19-07-2019 23:27 ]

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Klopt, je kunt hem alleen makkelijk 'embedden' met de RML.

Op zich is hier ook wel wat voor te zeggen, omdat zo'n lijst nogal vluchtig is (c.q., je kunt hem makkelijk aanpassen of verwijderen) waardoor het topic waar de link in stond opeens waardeloos kan zijn. Dan is een embedded lijstje overzichtelijker.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1Modems en routersRB2011UAS-2HnD-IN€ 112,-€ 112,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 112,-
Hero of Time schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 23:23:

edit:
@Room42 hieronder:
Je zit dan alleen wel met het punt dat als je je wenslijst met mensen buiten het forum wilt delen, je ze naar een topic moet leiden en ze daarin maar wijs moeten worden van je lijstje, terwijl als je direct de lijst linkt, je kan zeggen 'ik heb 'm bijgewerkt, check even'.
Ook daar is wat voor te zeggen. O-) :z

[ Voor 75% gewijzigd door Room42 op 19-07-2019 23:29 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-09 19:18
@Hero of Time Thanks! Da's inderdaad wat ik zocht (hoewel een knopje nog net iets meer user friendly zou zijn).
Room42 schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 23:25:
Klopt, je kunt hem alleen makkelijk 'embedden' met de RML.
Ja, snap ik. Maar los van of je zo'n link kan maken kan je natuurlijk nog steeds als beleid hebben dat er gebruik gemaakt moet worden van RML's in forum posts, etc. Net zoals dat het nu ook niet de bedoeling is dat je linkt naar winkelmandjes of screenshots daarvan.

Voor het gebruik op het forum is RML dan ook prima. Maar ik wou net iemand even de config van m'n nieuwe pc sturen via whatsapp, en ik denk - maar heb het niet geprobeerd - dat whatsapp niet in staat is de RML mooi te formatten. Usecase is dan ook vooral linken van buiten het forum.

Dat gezegd hebbende (maar dat was niet mijn insteek met dit topic), je zou natuurlijk iets kunnen maken dat zo'n link automatisch omzet naar een RML in een forumpost oid (of een waarschuwing weergeven, etc).

Edit: Ik post niet zo snel als dat jullie editen, maar volgens mij zitten we qua use case in ieder geval op dezelfde lijn. @Room42 hieronder, ook maar +1 gegeven als we toch bezig zijn :P

[ Voor 8% gewijzigd door Freeaqingme op 19-07-2019 23:31 ]

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Vooruit, krijg je mijn +1 weer terug. ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-09 22:00

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je op de knop 'genereer RML' klikt, kan je vanuit die code de link ook halen, maar is op een mobiel wat minder handig dan de url uit de adresbalk halen.

Het zou idd wel fijn zijn als er naast de 'wijzig, (naar inventaris,) verwijder'-knoppen ook een 'deel' knop zou staan om de URL te krijgen. Of bij de verschillende knoppen onder de lijst als deze is opengeklapt. Want de manier om 'm nu te krijgen is nogal omslachtig.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerse
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-09 22:45
Mijn wensen lijstjes staan op 'privé', dan begrijp ik dat er geen link is. En inderdaad: ik heb meer lijstjes dus er kunnen voor jullie ook vast meer lijstjes gemaakt worden.

Maar het kan handig zijn als er net zo'n functie komt als 'www.lijstje.nl' kan doen: Dan kan je de link meesturen met de uitnodiging voor je verjaardag. Wie weet komt je suiker-oom ook.

Tip voor nu: Gebruik http://www.lijstje.nl/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Hero of Time in "Linken naar wenslijst"
Met hetzelfde idee kan je ook naar je wenslijst linken: wenslijst: Mijn Wenslijst. Maar omdat je maar 1 wenslijst hebt, wordt die hoe dan ook opengeklapt. Een van je inventarissen doet inventaris: Desktop 2019.
Sorry voor de bump, maar het is dan toch een kleine moeite om een deel-knopje bij een lijst te maken? Scheelt een hoop moeite. Ik lees verderop de term "feature creep", maar een deel-linkje is heden ten dage volkomen normaal op de internets.

Er zijn eigenlijk al teveel verschijningsvormen van een wenslijst, dus hier doorheen moeten vind ik alleen maar verwarrend.

日本!🎌

Pagina: 1