Toon posts:

PMA 925R versterker & DNP 800

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geachte,

Ik ben nog steeds superenthousiast over de PMA 925R en dacht eraan deze te behouden. Hoe zien jullie combinatie met de netwerkaudiospeler DNP 800?(kost 390€)
De aansluiting op elkaar, blijft dit kwaliteitsvol of toch uitkijken naar een andere versterker.
MODEM zou naast de DNP 800 komen en kunnen verbonden worden.

Mijn hoofdbedoeling is mijn muziek,aanwezig in I tunes via een IMac (op 3m afstand én niet verbonden)op een kwaliteitsvolle manier uit mijn luidsprekers te laten klinken.
Bovendien internetradio en spotify mogelijkheden te benutten.
Alavst bedankt om jullie kennis te willen delen.

Vriendelijke groeten,
Peter D'Hondt

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:05

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik vind persoonlijk vrijwel alle netwerkaudiospelers nogal overpriced. Met een gewone mediaspeler, of bijv. een Chromecast kan je hetzelfde bereiken en als je een moderne receiver aanschaft, dan zitten al die functies er ook al standaard in.

Of het kwaliteitsvol blijft? Alle netwerkaudiospelers krijgen digitale signalen binnen. Zo te zien heeft jouw versterker alleen analoge ingangen. De DAC in de netwerkspeler moet dus een analoog signaal maken. Dat kan elke normale DAC gewoon 100% goed, zonder verschil/klank dus dat lijkt me verder geen enkel probleem.

Is het overigens niet makkelijker om je Mac gelijkt te verbinden met de versterker?
En voor het geld wat je aan een netwerkaudiospeler zou willen uitgeven, kan je ook een av-receiver kopen die alles en meer kan dan wat je nu in 2 apparaten samen beoogd te krijgen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank je wel Jorgen.
het samenbrengen van MAC en versterker is geen optie voor mij
Cromecast 3 verbinden met de versterker is inderdaad een alternatief.
Fijne avond.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?reviews/
Heeft een overzicht van geteste DAC's er zijn wel meetbare verschillen in de SNR maar
vallen vaak buiten het hoorbare gebied.
Waar een DAC zijn voeding vandaan haalt is wel een dingetje USB powered via het
moederbord kan wel eens ruisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 23:28
Hele mooie site bovenstaand, goede link.

Het is goed om te realiseren dat DACs allemaal exact hetzelfde muziek signaal geven en alleen verschillen in de ruis die ze produceren. En die ruis zit doorgaans op een onhoorbaar level dan wel in het onhoorbare bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Wat zijn die rooie slecht!!! Dat hoor ik...
toch niet. :P

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Pagina: 1