Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
Ik wil een leuke lichte Apple macbook air kopen, wel 13 inch omdat dat lekkerder werkt een groter scherm vind ik.

Nu zie ik op coolblue een model uit 2017, dat toch echt een stukje goedkoper is dan de nieuwere modellen. Het scherm is geen ips etc maar ouderwets (wide xga +), maar ik gebruik de laptop voor tekstverwerking en internet. Geen filmkijken of gamen of photobewerken etc. UHD of HD maakt me niet uit omdat het toch maar 13,3 inch is.

Het model uit 2017 heeft echter alleen een SSD opslagkwaliteit van 128 GB en dat vind ik net wel wat krap. Ik ben wel van plan er diverse programmas als Office, Adobe (als dat nog kan), en professionele administratieprogrammas op te zetten, die nemen geloof ik fors ruimte in (in ieder geval op een windows laptop en Workshare compare bijvoorbeeld). Fotos en documenten ga ik er niet opzetten ivm kwijtraken van data. Nu zou je denken waarom gebruik je niet de Apple programmas? Nou omdat als ik bijvoorbeeld "wijzigingen bijhouden" in word aanzet ik wel een problemen heb gehad dat iemand die het in word opent het anders te zien krijgt (loopt toch mis en wil sowieso daar geen gedoe mee). Ook compares maken heb ik dat gehad.

Is de macbook air uit 2017 uit te breiden wat betreft de opslagcapaciteit van de SSD? Zou dat forse kosten meebrengen evt? Stel je zou dat toch willen tzt? Apple wist het niet omdat ze hem niet meer verkopen en zekerheid krijg je nergens.

Voor de link naar het betreffende model:

https://www.coolblue.nl/p...ml#product-specifications

Verder nog tips of dit een afrader is?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingston
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13:31
Ik zou dan eerder een 2de handse macbook air kopen van 2012/2017.

De specs zijn bijna hetzelfde op kleine processor upgrades na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
Kingston schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 20:08:
Ik zou dan eerder een 2de handse macbook air kopen van 2012/2017.

De specs zijn bijna hetzelfde op kleine processor upgrades na.
Ik heb niet echt goede ervaringen met tweedehands...tenzij iemand een goede verkoper kent, die garantie geeft.

Liever een nieuwe oude dus...

Inderdaad die specs verschillen niet veel als je kijkt naar 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:56
Voor voor tekstverwerking en internet is deze MBA goed genoeg, hoewel de cpu niet bepaald een krachtpatser is. Er zijn betere laptops voor deze prijs, echter niet met macOS.

[ Voor 23% gewijzigd door NotSoSteady op 19-07-2019 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
NotSoSteady schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 20:11:
Voor voor tekstverwerking en internet is deze MBA prima. Er zijn vermoedelijk betere laptops voor deze prijs, echter niet met macOS.
Heb je een tip? Ik wil een tweede kopen omdat ik 1 laptop wat gevaarlijk vindt indien die sneuvelt. Apple deed het altijd (ipads, telefoons en ervaringen van anderen die macbook air hadden).

Waar zouden die andere laptops beter in kunnen zijn? Ik heb met mijn windows laptops te vaak dat de boel traag wordt. Ik moet daar echt eens wat mee gaan doen, leren dit op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
LucyLG schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 20:13:
[...]

Heb je een tip? Ik wil een tweede kopen omdat ik 1 laptop wat gevaarlijk vindt indien die sneuvelt. Apple deed het altijd (ipads, telefoons en ervaringen van anderen die macbook air hadden).

Waar zouden die andere laptops beter in kunnen zijn? Ik heb met mijn windows laptops te vaak dat de boel traag wordt. Ik moet daar echt eens wat mee gaan doen, leren dit op te lossen.
Dit is in vergelijking met de MacBook Air van jou echt een gigantische stap vooruit. Zelf ben ik in het bezit van een MacBook Pro TB, maar ik werk ook altijd probleemloos op een pc met Windows. Deze Huawei doet alles beter.

https://www.bol.com/nl/p/...utm_term=9200000103347720

[ Voor 8% gewijzigd door NotSoSteady op 19-07-2019 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
Inderdaad....

Ik werk als jurist en die Huawei heeft inmiddels een zeer slechte naam, kan je niet bij een klant mee aankomen vind ik (gezien ik werk met gevoelige informatie) (ligt aan de klant wel, heb ook slimme It'er). Ik probeer Huawei toch te vermijden, heb je nog een tip?

Ik zou ook het liefst de mooiste macbook aanschaffen hoor, maar het gewicht is wat anders. En ik zit een beetje met de 5g. Kan tzt de netwerkadapter worden vervangen denk je? 5g zit op 3,5 herz

UPDATE: ik lees dat Office niet volledige functionaliteiten heeft op Apple. Dat had ik al op mn Ipad pro gezien dat functionaliteiten ontbreken. Ik betaal voor een pro abonnement nu.

[ Voor 42% gewijzigd door LucyLG op 19-07-2019 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
LucyLG schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 20:21:
Inderdaad....

Ik werk als jurist en die Huawei heeft inmiddels een zeer slechte naam, kan je niet bij een klant mee aankomen vind ik (gezien ik werk met gevoelige informatie) (ligt aan de klant wel, heb ook slimme It'er). Ik probeer Huawei toch te vermijden, heb je nog een tip?

Ik zou ook het liefst de mooiste macbook aanschaffen hoor, maar het gewicht is wat anders. En ik zit een beetje met de 5g. Kan tzt de netwerkadapter worden vervangen denk je? 5g zit op 3,5 herz

UPDATE: ik lees dat Office niet volledige functionaliteiten heeft op Apple. Dat had ik al op mn Ipad pro gezien dat functionaliteiten ontbreken. Ik betaal voor een pro abonnement nu.
Op de manier, kijk hier voor een volledig overzicht met alle laptops in jouw prijsklasse. Heb je het gewicht al vergeleken? Een 13-inch MacBook Pro is niet bepaald zwaar en pak je zo op met een hand. Ik heb jaren terug de MacBook Air gehad, maar ik vond het toch wel erg basic allemaal.

[ Voor 3% gewijzigd door NotSoSteady op 19-07-2019 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
NotSoSteady schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 20:31:
[...]

Op de manier, kijk hier voor een volledig overzicht met alle laptops in jouw prijsklasse. Heb je het gewicht al vergeleken? Een 13-inch MacBook Pro is niet bepaald zwaar en pak je zo op met een hand. Ik heb jaren terug de MacBook Air gehad, maar ik vond het toch wel erg basic allemaal.
Thanks!
Beetje offtopic
Weet jij of macbook pro’s 5G ready zijn? Het zal nog even duren. Eind 2020 gaan ze de 3,5 herz frequentie veilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
LucyLG schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 20:44:
[...]

Thanks!
Beetje offtopic
Weet jij of macbook pro’s 5G ready zijn? Het zal nog even duren. Eind 2020 gaan ze de 3,5 herz frequentie veilen.
Er zit geen 5G-modem in nee. Er zal ongetwijfeld een dongle met een 5G-modem verschijnen en ook kun je gewoon je internetverbinding van je smartphone delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
tegen die tijd zal het modem vast vervangen kunnen worden. gaat denk ik nog heel lang duren ook.
Pagina: 1