Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• ZheeTakje
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 17-08 22:29
Beste Medetweakers,

Ik heb een foutje gemaakt tijdens het bestellen van mijn onderdelen, en een moederbord gekocht (MSI X470 gaming PRO) die niet geflashed kan worden zonder CPU 8)7 .

Heeft iemand in regio Amersfoort een Ryzen 1 of 2 te leen voor mijn BIOS update?

Bij voorbaat dank!

Alle reacties

Acties:
  • +2Henk 'm!

• deregtx
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 20-08 19:21
Misschien terugsturen en een MSI X470 Gaming Pro Max bestellen. Die heeft een 32MB bios dus future proof voor volgende generaties Ryzen CPU's. Of je vult bij AMD een formulier in om een leen CPU toegestuurd te krijgen.
https://www.amd.com/en/su...m-Processor-Loan-Boot-Kit

• aex351
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 10:47

aex351

I am the one

deregtx schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 00:10:
Misschien terugsturen en een MSI X470 Gaming Pro Max bestellen. Die heeft een 32MB bios dus future proof voor volgende generaties Ryzen CPU's. Of je vult bij AMD een formulier in om een leen CPU toegestuurd te krijgen.
En waar kan je een MSI X470 Gaming Pro Max bestellen? Die zijn er namelijk nog niet. AMD en fabrikanten zijn :F. Het interesseert ze gewoon niet.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • +1Henk 'm!

• deregtx
aex351 schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 00:41:
[...]

En waar kan je een MSI X470 Gaming Pro Max bestellen? Die zijn er namelijk nog niet. AMD en fabrikanten zijn :F. Het interesseert ze gewoon niet.
Dat weet ik niet. Geen idee of ze al onderweg zijn naar de winkels of dat ze nu pas de fabriek uit komen. Verder is het wel netjes dat AMD leen processors uitdeelt.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 08:52
aex351 schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 00:41:
[...]

Heb je weer een topic gevonden waarin je negatief over AMD kunt posten?

Die max is pas 2 dagen geleden op de site van MSI gezet, niet heel raar dat ze nog niet overal te koop staan. Als MSI van te voren had geweten dat de bios te klein was, dan hadden ze die max allang op de markt gezet natuurlijk.

En wat heeft AMD te maken met de fuckup van vooral MSI om hun bios te vol te gooien met meuk?

@deregtx Als de legacy meuk voor die Bulldozer based cpu's er uit is, past er echt wel weer zen 3 ondersteuning in.

• KopjeThee
  • Registratie: maart 2005
  • Niet online
deregtx schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 04:39:
[...]
...
Verder is het wel netjes dat AMD leen processors uitdeelt.
Ik denk eigenlijk dat het weinig met netheid te maken heeft.

De situatie met nieuwe CPU's op bestaande moederborden is voor de gemiddelde consument (ook de subgroep die een eigen upgrade uitvoert) behoorlijk onduidelijk. De kans dat de gemiddelde consument onbedoeld een incompatible moederbord koopt is behoorlijk groot.

Vermoedelijk voelt AMD momenteel de meeste pijn van deze onduidelijkheid. Er dreigt imago schade: "Als je een AMD CPU koopt, dan weet je nooit of het gaat werken". Ik denk dat ze om deze reden CPU's uitlenen. Terwijl volgens mij het probleem bij moederbord fabrikanten zou moeten liggen. Zij maken onvoldoende duidelijk dat zo'n nieuwe CPU niet direct werkt.

Als ik in een principiële bui zou zijn, dan zou ik het moederbord terugsturen en een ander merk kopen. En dan terugsturen niet op basis van wkoa, maar op basis van non-conformiteit. Het moederbord doet immers niet wat ik er als consument van had mogen verwachten. Als nergens goed duidelijk wordt gemaakt dat zo'n nieuwe CPU niet werkt, dan zou ik mogen denken: "de socket klopt, dus gaan met die banaan".

Als voldoende mensen dat doen, dan komt de pijn opeens ook bij moederbord fabrikanten te liggen. Laat ze maar op hun product pagina's zetten met grote letters: "Dit moederbord werkt niet met de nieuwe AMD CPU, hiervoor is een software update nodig waarvoor je een oudere CPU nodig hebt". Misschien niet de beste marketing, maar wel beter voor consumenten.

• bierschuit
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 05:15
@KopjeThee KopjeThee
Dat ging wel anders met Intel's i9 en Z370 chipset moederborden. Daar werd genoeg gewaarschuwd dat het wel een i9 ondersteunde mét BIOS update.

Volgens mij ligt het aan de processorfabrikant om dit in werking te zetten of om moederbordfabrikanten erop aan te dringen dit te doen.

En als ik mij niet vergis heeft AMD ver in het verleden ook zo'n CPU uitleen programma gehad, weet alleen niet meer voor welke serie.....

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

ZheeTakje schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 17:50:
Beste Medetweakers,

Ik heb een foutje gemaakt tijdens het bestellen van mijn onderdelen, en een moederbord gekocht (MSI X470 gaming PRO) die niet geflashed kan worden zonder CPU 8)7 .

Heeft iemand in regio Amersfoort een Ryzen 1 of 2 te leen voor mijn BIOS update?

Bij voorbaat dank!
FF doorlezen of je wel CPU nodig hebt bij BIOS-Update.
https://www.msi.com/blog/...00-400-series-motherboard

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• ZheeTakje
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 17-08 22:29
deregtx schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 00:10:
Ik heb inmiddels een CPU kunnen lenen van @Viviemaster! Bedankt voor alle reacties.

Is de grotere BIOS echt een vereiste voor de volgende generatie ryzen? En welk ander moederbord raden jullie aan, aangezien de MSI x470 Gaming Pro Max nog niet leverbaar is?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• deregtx
ZheeTakje schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 15:22:
[...]

Ik heb inmiddels een CPU kunnen lenen van @Viviemaster! Bedankt voor alle reacties.

Is de grotere BIOS echt een vereiste voor de volgende generatie ryzen? En welk ander moederbord raden jullie aan, aangezien de MSI x470 Gaming Pro Max nog niet leverbaar is?
De Asus Prime X470 Pro en TUF X470 plus gaming.
Hebben allebij 32MB dus zijn future proof.
Asrock heeft er ook een aantal. Gewoon op de product pagina kijken. 256Mb bios =32MB
Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Gamescom 2019

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True