Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Eerste zelfbouw pc aankopen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Tokje
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01-12-2024
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn intentie is om met deze setup te gaan gamen. Een van de eerste zal zijn Assasins creed Unity & black flag. Nieuwe games waarschijnlijk ook maar resolutie zal Full HD (1920x1080)) zijn met 30/60 FPS.
Daarnaast doe ik ook wel wat aan CAM tekeningen (Autodesk 360), maar dat draait al vloeiend genoeg op mijn huidige i5-5200U laptop. Ik verwacht op dat vlak dus geen echte problemen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Na wat gezocht te hebben kom ik uit rond de 800 euro. Dat is ook ongeveer mijn doel (niet in de zin van ik ga er nog 200 erboven zitten).

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle randapparatuur is er al. Voor het geval de beeldscherm belangrijk is: 2x Dell E2314H. Misschien in de toekomst een upgrade maar dat is 2 jaar of later. SSD neem ik over van mijn laptop: Samsun 850 EVO 250GB. 1TB hardeschijf heb ik nog niet, komt er wel een keer in maar neem ik nog niet mee in deze opstelling om aan te schaffen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Gewoon de basis: CPU, GPU, RAM, moederbord, koeler, voeding & behuizing (al is dit meer van functioneel maar goedkoop mogelijk, de behuizing O-).

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet een voorkeur. Maar vanwege de marktligging een AMD CPU en qua gevoel een Nvidea videokaart.

Ga je overklokken?
Uiteindelijk wel. Maar dan moet de PC eerst wel werken, dan ga ik het proberen (dat is dus redelijk snel)

Wat verwacht je van ons?
Ik heb al een beetje rond zitten kijken en vergeleken met andere posts op deze forum/samenstel sites. Waarschijnlijk moet het dus dan met elkaar samenwerken. De vraag is dus: werken alle onderdelen met elkaar en heb ik geen domme combinatie gemaakt.
ps.: Aanbevelingen zijn altijd welkom als het net iets beter kan qua prijs of performance binnen het budget.

Het lijstje wat ik zo bedacht had:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600€ 208,95€ 208,95
1MoederbordenAsus Prime B450M-A€ 69,85€ 69,85
1VideokaartenGigabyte GeForce GTX 1660 OC 6G€ 234,99€ 234,99
1BehuizingenSharkoon Skiller SGC1 Zwart€ 39,50€ 39,50
1ProcessorkoelingCooler Master H412R€ 21,49€ 21,49
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2D3000C16€ 95,90€ 95,90
1VoedingenCorsair RM550x (2018) Zwart€ 83,95€ 83,95
Totaal€ 754,63

Alvast bedankt,
Remco

Alle reacties

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15:49
Je mobo linkt naar een Z370 moederbord.
De M in de mobonaam geeft aan dat het wss een mATX formaat heeft, sommige mensen vinden dit in een ATX behuizing niet mooi. Je krijgt immers relatief veel lege ruimte.
Is 250GB genoeg voor je games en CAM bestanden?

• Tokje
SpeedQber schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 17:30:
Je mobo linkt naar een Z370 moederbord.
De M in de mobonaam geeft aan dat het wss een mATX formaat heeft, sommige mensen vinden dit in een ATX behuizing niet mooi. Je krijgt immers relatief veel lege ruimte.
Is 250GB genoeg voor je games en CAM bestanden?
Inderdaad, blijkbaar verkeerde link toegevoegd. Naam van de mobo was wel goed, nu ook de link. Maar dat is inderdaad wel een goed punt. Had ik even over het hoofd gezien 8)7. Als vervanger denk ik dan: MSI B450-A pro (https://tweakers.net/pric...b450-a-pro/specificaties/).

Voor wat betreft de capaciteit van de SSD. CAM bestanden neemt nauwelijks iets is (vanwege het feit dat Autodesk 360 alles online houd). Ik zou beide games erop kunnen zetten en nog ruimte over houde. Het is niet veel, maar daarna gaan ze waarschijnlijk ook wel weer eraf.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:53
Neem dan pricewatch: MSI B450 Tomahawk want daarbij kan je het bios updaten zonder cpu. Of je neemt een mATX behuizing als pricewatch: Antec P5 wat een betere behuizing is dan de Sharkoon.

• JUST_me
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-10 08:00
Bespaar je 21,49 euro en laat de koeler achterwege. De 3600 wordt geleverd met een meer dan prima koeler. Diverse reviews die de nieuwe Ryzens testen met een stock vs watercooler, geen prestatie verschil. Alleen wat minder geluid, maar die 20 euro koeler zal ook niet ultra stil zijn.....

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Beter geschikt moederbord voor Ryzen 3600 pricewatch: ASRock B450M Pro4-F ook micro en niet duur. (cpu koeler hoeft niet gelijk)
stock koeler koelt ook je VRM beter.

[ Voor 8% gewijzigd door Hackus op 19-07-2019 18:19 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Tokje
Bedankt voor de reacties, was blijkbaar wel nodig geweest. Ik denk ik nog over na, maar ga waarschijnlijk voor de ATX variant met de Tomahawk en geen extra koeler.
Pagina: 1