TweakerVincent schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 18:06:
[...]
Is er een makkelijke manier om die 3 apps te migreren naar OTP auth. Als ik nu wil migreren dan kan dat bij google alleen met optie other phone. Ik ben bang dat ik dan problemen veroorzaak?
Als ik het goed begrijp kan ik otp auth op meerdere apparaten runnen? Bv ook ipad EN phone?
ik wil dan beginnen met alvast parallel otp auth te draaien zodat ik kan testen of het werkt maar volgens mij kan dat bij geen enkele app (meerdere 2 factor apps draaien)? of zeg ik nu iets heel doms? Wil het gelijk gied doen zonder trial error...
en als ik het goed begrijp is 2 factor apps het enige waar ik tegenaan loop. De rest moet gewoon werken als ik secure migratie via itunes doe lijkt me. Kan niks meer bedenken.
Zojuist OTP Auth geïnstalleerd op mijn iPad en op het eerste scherm dat ik te zien krijg staat:
-Start Setup
-Restore from iCloud
-Restore from Backup
Gekozen voor iCloud en ja, al mijn 18 account zijn nu ook zichtbaar op mijn iPad, net als op mijn Apple Watch overigens
--
Een makkelijkere manier dan de 'other phone' optie voor het migreren is er volgens mij niet. Ik begrijp best dat je bang bent om buitengesloten te worden. Maar mocht het echt helemaal misgaan, dan heb je toch nog je backup codes (die je op dezelfde pagina kan vinden) en de mogelijkheid om een verificatiecode op je mobiele nummer te ontvangen. Bij Microsoft en Blizzard werkt dat niet heel anders.
--
En waarom OTP Auth i.p.v. Authy? Zeg nou zelf, heb jij liever dat je zelf de macht heb over waar je backups worden opgeslagen en desnoods het vertrouwde iCloud of heb je ze liever op de servers van Authy staan die adverteert hetzelfde encryptie algoritme als de NSA te gebruiken? En daarbij heb je dus ook niet de mogelijkheid een eigen (extra) backup aan te maken.