Toon posts:

Plextor cd-rom 40x scsi kaput??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,
Ik heb een Plextor cd-rom 40x scsi, en nou is sinds gister dat ding allemaal vaag aan het doen!
Scsi kaart word goed herkend onder win2k, cd-erom speler ook! geen vage hardware conficten en geen hardware geinstalled!

het lampje op de cd-rom van "on/busy" knipper de heletijd zenuwachtig!?

Weet iemand wat ik er aan kan doen?

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-05 10:07

Arno

PF5A

--> [forum=21] <--

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

begraven en nieuwe kopen

• iGadget
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07-2025

iGadget

Wowsers!

Is dat terwijl er geen cdrom in zit, of zodra je er een cdrom instopt?

In het laatste geval kun je het volgende proberen (werkt op mijn 32x plextor):

-sloop je drive open
-rag voorzichtig de laserunit een paar keer heen en weer over het geleidestangetje (NIET de laser zelf aanraken natuurlijk!!)
-Sluit 'm, terwijl ie open is aan en stop er een cdrom in. Kijk wat ie doet, bij mij doettie het na een paar keer frotten meestal wel weer
-bouw 'm weer dicht en geniet weer een paar maanden van je plextor (kheb het tot nu toe 2x moeten doen)

"I'll just use my Go-Go-Gadget handbook!"

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-04 22:28
Dat doet mijn Ultraplex 32 soms ook, bijvoorbeeld bij een moeilijk te lezen cd of een lege cd.

Hoe oud is je drive ?? Als ie nog jonger dan 2 jaar is, zou ik 'm NIET open slopen en 'm terug sturen naar Plextor. Op cdrom spelers van Plextor zit namelijk 2 jaar garantie (op schrijvers zit 1 jaar garantie)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 28 juli 2001 20:18 schreef Fl3xx het volgende:
begraven en nieuwe kopen
Iedereen weet dat die dingen niet meer worden gemaakt |:(

Het is met en zonder cdrom erin, ding gaat ook niet meer open of dicht!

• iGadget
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07-2025

iGadget

Wowsers!

Whoops... dat klinkt wel ernstig. Firmware flashen? misschien istie een beetje in de war...

"I'll just use my Go-Go-Gadget handbook!"

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hmm.. ik zou hem terugsturen. Garantie is bij Plextor kei goed geregeld (kun je gewoon buiten winkel om doen), ik heb mijn writer ook een keer teruggestuurd (nouja, ze lieten hem ophalen) en binnen een week had ik een nieuwe.
Pagina: 1