Dag allemaal,
even heel kort welke conclusies ik zelf al getrokken heb voor ik aan mijn vraag kom (al zijn opmerkingen of bijkomende suggesties hierop ook toegestaan):
Keuze van de 5.1 speakers gaat duidelijk een ramp worden. Het advies leest overal 'dit is persoonlijk', 'ga luisteren'. En dat begrijp ik direct. Maar ook staat er overal 'ga niet af op technische gegevens'.
Hoe moet ik nu in hemelsnaam een selectie maken om naar te gaan luisteren als ik niet weet hoe ik een selectie moet maken, waarna ik pas weet waar en bij wie ik kan gaan luisteren?
Moet ik eerst filteren op:
Ik zoek een?
5.1 speakerset. Kabels zitten al in de wand links- en rechtsvoor. Links- en rechtsachter zitten er ook kabels in het plafond (blijkbaar niet ideaal, maar het ging niet anders). Afstand tv (55inch) tot zetel is ±4,5-5m.
Wat is je budget?
±2000€ inclusief AV-receiver (voorlopig RX-V485 ±350€) en MusicCast 20 (±200€). Voorlopig dus nog ±1450€ voor 5.1 set. Het moet niet op, maar bij goede argumenten kan er ook wat rek op zitten.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Uiteraard tv/film/serie te kijken/luisteren. Met de MusicCast optie gaat het dus ook muziek kunnen afspelen als de tv uitstaat.
Wat heb je zelf al gevonden?
Voorlopig is het dus door de bomen het bos niet zien. Ik heb geen idee welke criteria ik nu moet nemen om een selectie te kunnen maken...
Welke vragen heb je hier nog over?
Jullie moeten echt niet alle werk doen, als ik weer wat aanknopingspunten heb kan ik weer verder zoeken, maar in een fysieke winkel ga ik enkel advies krijgen waar eigen verkoop van kan profiteren.
Mijn dank zal groot zijn!
even heel kort welke conclusies ik zelf al getrokken heb voor ik aan mijn vraag kom (al zijn opmerkingen of bijkomende suggesties hierop ook toegestaan):
- Ik wil in mijn appartement een multiroomsysteem met 5.1 mogelijkheid
- Sonos kwam als eerste boven en na veel lezen en uitpluizen waren HEOS en Bose vrij snel uitgesloten (gebruiksgemak, opmerkingen over kwaliteit,...
- Uiteindelijk is de keuze gevallen voor MusicCast van Yamaha. Deze zou ondertussen qua gebruiksgemak bijgebeend zijn. Verder zijn er véél meer toestellen en mogelijkheden waardoor ik minder het gevoel heb verplicht te zijn om voor iets te kiezen. Het enigste wat ze niet hebben is het automatisch afstemmen per ruimte, maar daar kan ik mee leven.
- Omdat ik aan de tv genoeg heb met 5.1 (misschien wel genoeg ruimte voor meer, maar geen echte audiofiel), kwam de keuze vrijwel automatisch op de RX-V485
Keuze van de 5.1 speakers gaat duidelijk een ramp worden. Het advies leest overal 'dit is persoonlijk', 'ga luisteren'. En dat begrijp ik direct. Maar ook staat er overal 'ga niet af op technische gegevens'.
Hoe moet ik nu in hemelsnaam een selectie maken om naar te gaan luisteren als ik niet weet hoe ik een selectie moet maken, waarna ik pas weet waar en bij wie ik kan gaan luisteren?
Moet ik eerst filteren op:
- Esthetisch? Belangrijk, maar leek me eerder een optie die als allerlaatste wordt overwogen
- Prijs? Mja, dat argument lijkt me logisch, maar nog legio aan opties. En hoe te verdelen over de componenten?
- Fabrikant? Wat bepaalt of het een goeie of slechte fabrikant is?
- ...
Ik zoek een?
5.1 speakerset. Kabels zitten al in de wand links- en rechtsvoor. Links- en rechtsachter zitten er ook kabels in het plafond (blijkbaar niet ideaal, maar het ging niet anders). Afstand tv (55inch) tot zetel is ±4,5-5m.
Wat is je budget?
±2000€ inclusief AV-receiver (voorlopig RX-V485 ±350€) en MusicCast 20 (±200€). Voorlopig dus nog ±1450€ voor 5.1 set. Het moet niet op, maar bij goede argumenten kan er ook wat rek op zitten.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Uiteraard tv/film/serie te kijken/luisteren. Met de MusicCast optie gaat het dus ook muziek kunnen afspelen als de tv uitstaat.
Wat heb je zelf al gevonden?
Voorlopig is het dus door de bomen het bos niet zien. Ik heb geen idee welke criteria ik nu moet nemen om een selectie te kunnen maken...
Welke vragen heb je hier nog over?
Jullie moeten echt niet alle werk doen, als ik weer wat aanknopingspunten heb kan ik weer verder zoeken, maar in een fysieke winkel ga ik enkel advies krijgen waar eigen verkoop van kan profiteren.
Mijn dank zal groot zijn!