Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #8
Verwijderd
gateway opgegeven ?
kabels,hubs,routers ok ?
kheb nu ook heel vaag probleem, zomaar genokt, kabel of iets schijnt kapot te zijn zomaar maar kweenie wat
dat zou t ook kunnen zijn, want ik heb ook alles gechecked, soft en hardware
ksnap er ook nix van
maar meestal is t gwoon software foutje
kabels,hubs,routers ok ?
kheb nu ook heel vaag probleem, zomaar genokt, kabel of iets schijnt kapot te zijn zomaar maar kweenie wat
dat zou t ook kunnen zijn, want ik heb ook alles gechecked, soft en hardware
ksnap er ook nix van
maar meestal is t gwoon software foutje
Kun je geen pagina's opvragen of kun je ook met de IP's niet (bijvoorbeeld) t.net pingen. De server zal wel via DHCP zijn instellingen krijgen. Dit gaat niet vanzelf door naar de client.
Je moet misschien handmatig even de gateway en DNS servers invullen op de client. Handiger vind ik dan om Sysgate als DHCP te laten werken (ik weet niet of dat kan, WinRoute kan het wel iig).
Een DNS forwarder op de server zetten kan ook handig zijn, maar niet noodzakelijk.
Nog wat: Kun je de server wil pingen? Of ook niet, zo niet, dan zal je netwerk brak zijn.
Je moet misschien handmatig even de gateway en DNS servers invullen op de client. Handiger vind ik dan om Sysgate als DHCP te laten werken (ik weet niet of dat kan, WinRoute kan het wel iig).
Een DNS forwarder op de server zetten kan ook handig zijn, maar niet noodzakelijk.
Nog wat: Kun je de server wil pingen? Of ook niet, zo niet, dan zal je netwerk brak zijn.
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
laat maar jongens. om de een of andere reden werkt het nu wel.
wazig...
thanx for the help anyway. ik keek nog even bij de dns instellingen, veranderde daar de naam van de host, en nu werkt het weer.
trouwens, sygate heeft dhcp en vulde zelf het dns en gateway in. lekker makkelijk
wazig...
thanx for the help anyway. ik keek nog even bij de dns instellingen, veranderde daar de naam van de host, en nu werkt het weer.
trouwens, sygate heeft dhcp en vulde zelf het dns en gateway in. lekker makkelijk
Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #8