Mijn Domein e-mail en Gmail

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-09 00:23
Beste allemaal,

Ik start hier eens een draadje met de hoop dat het me verder helpt.

Ik heb al sinds jaren een domein bij mijndomein wat ik primair voor mijn e-mail gebruik. Ik heb in de instelling in mijn account van mijndomein ingesteld dat mijn e-mail wordt doorgestuurd naar mijn gmail-account. Omdat je bij mijndomein geen gebruikersnaam en wachtwoord kan aanmaken voor e-mail die je doorstuurt, heb ik een 2e adres aangemaakt om in gmail als smtp server te gebruiken.

Dit ging jaren lang goed tot een paar dagen geleden. Ik kreeg de melding
[/quote]
Message not delivered
You're sending this from a different address or alias using the 'Send mail as' feature. The settings for your 'Send mail as' account are misconfigured or out of date. Check those settings and try resending.

The response from the remote server was:
553 5.7.1 <XXXX@XXXXX.nl>: Sender address rejected: not owned by user XXXXXXX
[quote]

Een ander domein (ook bij mijndomein) gebruikt precies deze setup en daar heb ik geen problemen.

Iemand enig idee waar en bij wie dit probleem nu ligt?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Heb je het aan mijndomein gevraagd?

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabz
DJMaze schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 11:19:
Heb je het aan mijndomein gevraagd?
haha jazeker. Die zeggen dat het aan de instellingen in gmail ligt maar gaan eigenlijk nog niet echt op de zaak in. Wat ik dit vind tegenspreken is dat ik op een ander domein geen problemen ervaar

Volgens mij betekent de melding 553 5.7.1 dat de server van mijndomein de mail weigert en niet gmail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:18
Pabz schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 11:25:
Volgens mij betekent de melding 553 5.7.1 dat de server van mijndomein de mail weigert en niet gmail.
Je TS is onduidelijk, maar als ik het goed begrijp heb je in Gmail de login- en servergegevens van Mijndomein geconfigureerd, om zo vanuit Gmail te kunnen mailen alsof het van je domein afkomstig is?

In dat geval is het inderdaad de server van Mijndomein die de mail weigert. Of ze gelijk hebben (waarschijnlijk wel) is niet te zeggen, omdat je de (mogelijk) relevante details hebt verwijderd:

Dat zegt simpelweg dat de gebruiker geauthenticeerd als X geen mail mag versturen met From-adres Y@Z.nl. Klopt dat? Dat weet alleen jij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabz
Thralas schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 13:52:
[...]

Je TS is onduidelijk, maar als ik het goed begrijp heb je in Gmail de login- en servergegevens van Mijndomein geconfigureerd, om zo vanuit Gmail te kunnen mailen alsof het van je domein afkomstig is?

In dat geval is het inderdaad de server van Mijndomein die de mail weigert. Of ze gelijk hebben (waarschijnlijk wel) is niet te zeggen, omdat je de (mogelijk) relevante details hebt verwijderd:

Dat zegt simpelweg dat de gebruiker geauthenticeerd als X geen mail mag versturen met From-adres Y@Z.nl. Klopt dat? Dat weet alleen jij.
Ik log in met de alias XXX@domein1.nl om mail te kunnen versturen als XXY@domein1.nl. Dit om alles van XXY@domein1.nl geforward naar gmail en je voor een mailadres wat geforward wordt, geen gebruikersnaam en wachtwoord in kan stellen in mijndomein. Deze instelling heeft jarenlang goed gewerkt en werkt op een ander domein nog steeds goed, wat ook door mijndomein wordt gehost.

Het feit dat het op een ander domein nog wel steeds werkt, maakt het extra frustrerend.

Nu is het wel zo dat Mijndomein met de migratie naar hun nieuwe mail-platform formeel geen forwarding buiten hun eigen platform ondersteund en zij adviseren om voor Gmail de mail binnen te halen met POP3. Dit voelt echt als een enorme stap achteruit, omdat de polling van Gmail vaak maar 4-5x per uur is en niet instant zoals dat bij een forward wel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-10 09:24
Waarom haal je de mail niet gewoon rechtstreeks op bij je eigen domein? Dan leest Google ook niet meer mee. Waarom een eigen domein als je toch alles naar Gmail stuurt?

Ik zou gewoon IMAP voor je eigen domein configureren, en de nieuwsgierige partij Google er vooral buiten laten.
Pagina: 1