Hoe raam elektrisch openen en sluiten?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:55
Hallo,

Wij hebben in principe een nieuwe badkamer gekocht maar zitten nog met een uitdaging.
In de nieuwe situatie zit het bad 80 breed, 60 hoog voor / onder ons badkamerraam (begint op 1 meter tot plafondhoog, 60 breed)

Nu ben ik net lang genoeg om nog bij de bovenste haak te komen om het raam open te zetten. Het is gewoon een houten draairaam. Maar mijn vriendin gaat dat zeker niet lukken.

Wat zijn mogelijkheden om het bestaande raam elektrisch te openen en sluiten? Ik meen te hebben gezien dat hier elektrische raamtrekkers voor zijn maar hoe zit het dan met de haken? Want alleen vanaf onder sluiten zorgt ervoor dat het kozijn uiteindelijk krom trekt denk ik?

Ik kom in mijn zoektocht alleen een velux systeem tegen en zeer veel elektrische autoruitoplossingen en als ik op raamtrekker zoek vind ik schoonmaakspullen... hoe heet wat ik zoek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:37
Je zoekt een elektrische raamuitzetter.

https://www.raamopener.nl...902-voor-draairamen-links

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dit de heb ik ook. Het is altijd gehannes met batterijen. Probeer dus zon ding zonder batterijen te krijgen.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:55
Thanks!!! Dat zocht ik inderdaad, suf hoe ik bij raamtrekker kom dan..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:37
@gast In de badkamer kan dat wel eens een uitdaging zijn. Aangezien het raam boven het bad zit.
Je moet dan een IPX4 raamopener hebben, of een laagspanningsversie. Bijvoorbeeld de adapter die bij eerder genoemde opener kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-07 22:27
MisterEagle schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 08:57:
Thanks!!! Dat zocht ik inderdaad, suf hoe ik bij raamtrekker kom dan..
Mocht je al iets doen met zwave… Fakro heeft ook raam openers op batterijen (en op 230vac, maar dat is niet handig in jouw geval)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:13
En de simpele oplossing, je hebt van die stokken dat je eraan hangt zodat kleinere personen het ook makkelijk kunnen bedienen.

Bedieningsstang heten ze.

[ Voor 15% gewijzigd door mr_evil08 op 19-07-2019 23:07 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je handmatige raamuitzetters hebt zoals bij een bovenlicht dan werken die stokken niet echt. Ik heb ze ook, maar je moet best wel kracht zetten en daar zijn die raamuitzetters niet voor gemaakt. Slopen doe je zo en die krengen kosten zo 25 euro per stuk.

Having said that: je kunt toch ook gewoon op de badrand gaan staan als het raam echt open moet? Eigenlijk wil je gewoon goede mechanische ventilatie in je badkamer die de vochtige lucht afzuigt en verse onder de deur door. Als je toch bezig bent.... En raam kan dan dicht blijven, behalve in uitzonderlijke situaties (bijv als je wilt luchten omdat je met weerplekkenspray aan de gang bent geweest). :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1