Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Mogelijke glitch die kopen zonder betalen mogelijk maakt.

Pagina: 1
Acties:

• BasGit
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 12-11 11:38
Beste medetweakers.

Weet niet of dit de juiste forum is om dit te gaan vragen, maar..
Stel dat ik per toeval een "glitch" heb ontdekt die op een niet nader te noemen website, "koopcredits" toevoegt.
Stel dat ik artikelen kan bestellen zonder ervoor te hoeven betalen, of aanzienlijk minder hoef te betalen.
Stel dat ik dit meld bij de chatfunctie bij de website, en hij vrolijk mij bedankt voor de melding, zegt dat ik waarschijnlijk binnen 2 a 3 dagen hierop antwoord krijg en verteld dat ik geen details hoef te verstrekken aan hem.

Doe ik hier dan goed aan om maar gewoon te wachten?
Hoort zoeits niet serieuzer genomen te worden, tis geen kleine site..
Nu moet ik ook nog eens 2 a 3 dagen wachten, zodat ik de artikelen kan bestellen.
Ik kan wel bestellen, maar niet de volledige bedrag betalen |:( ..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• barticus
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 14:57
Je hoort er in ieder geval geen misbruik van te maken. Waarschijnlijk heb je een standaardantwoord gekregen. Kun je niet gewoon betellen wat je wil hebben en daar de normale flow voor gebruiken?
Als ze na een week nog niks hebben gefixt kun je misschien eens proberen te bellen of een mail sturen. Met een beetje geluk kun je ergens een ander adres vinden dan het 'info@' adres, dus wellicht dat je daarmee nog verder komt. Het is in ieder geval wel zo netjes om het gewoon te melden. Ga er maar van uit dat als je gratis spullen gaat bestellen, ze er vroeg of laat achter komen en dan moet je gewoon betalen.

• BasGit
Dat wordt erg lastig.
Wellicht dat de medewerker niet doorhad wat ik bedoelde, of was ik onduidelijk.

Edit: Heb mn reactie gewijzigd omdat het onnodig onnozel was.

BasGit wijzigde deze reactie 19-07-2019 01:50 (85%)

• loki504
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 19:14
Bestellen op een ander account? Of bestellen en het deel wat je met tegoed heb gekregen als nog overmaken dan wel om een ideal link vragen. En anders hebben ze gewoon pech.

• Yorinn
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
Gezien dit meer om de beveiliging van betreffende shop gaat Pdan over aankopen, geef ik het topic een zetje richting PB.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Ik snap even niet waarom je niet het volledige bedrag kan betalen? Worden die koopcredits automatisch van het bedrag afgetrokken?
Ik zou er nog een mail achteraan sturen met screenshots en de stappen die je doet om de "gratis" credits te krijgen. Daarin ook vermelden dat je gesproken hebt met de helpdesk. Dan ligt in ieder geval vast dat jij je best hebt gedaan om het probleem aan te kaarten, mocht er gezeur over komen.
Vervolgens bestellen en zoals @loki504 voorstelt vragen om een aanvullende factuur.

Pvoutput Better days are coming... They are called SATURDAY and SUNDAY :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• BasGit
@Loki
Snap niet waarom ik daar niet eerder aan heb gedacht. Ik bestel wel op een ander account.

@Pietervs
Hoop dat dit geen zetje wordt in de richting van het raden van de site, maar inderdaad, je kunt niet betalen zonder gebruik te maken van de credits.
Heb na de helpdesk, 2 mails gestuurd, en nog geen reactie.
Wel vreemd, toen ik een tijd terug info vroeg mbt verzendkosten, reageerden ze super snel.
Misschien ook vakantie daar.
Durf niet te bestellen en om aanvullende factuur te vragen, stel dat ik een aanklacht aan de broek krijg hangen. Ander account lijkt beter.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Via Chat heb je vaak te maken met klantenservice medewerkers, dit zul je 'hogerop' moeten aankaarten.

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

@BasGit ik ga in ieder geval geen poging doen om het te raden :)
Je hebt in ieder geval bewijs dat je geprobeerd hebt het probleem duidelijk te maken.
Maar inderdaad, misschien is een ander account wel beter.

@Hackus denk dat je gelijk hebt. Maar "hogerop" zit meestal verscholen achter de eerste lijns, dus hoe ga je daarmee in contact komen? :?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Bas170
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 22:59

Bas170

En toen deed ie 't niet meer

@Pietervs @BasGit Opbellen en vragen naar de afdeling fraude

Zo heet bij bol.com die afdeling, bij een andere website kan het natuurlijk anders heten.

Bas170 wijzigde deze reactie 19-07-2019 09:33 (42%)

PSN | Hier had wat nuttigs kunnen staan

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BasGit
@Pietervs
Haha, bedoelde niet dat jij dat wilt hoor.
Bedoelde er eigenlijk mee, dat ik hopelijk niet bijdraag aan het vinden van de site, mocht er iemand het interessant vinden om het te vinden.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• BierfietsNL
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 15-11 15:17
Zo heb ik ook ooit eens een lek gevonden in de website van PostNL, toen kon je gewoon 100% bruikbare verzendlabels maken zonder er voor te moeten betalen. (iDeal glitch) Hiermee ook 1 pakketje naar mijzelf gestuurd om dit te testen. Dit destijds gemeld, netjes een reactie gekregen dat ze het verholpen hadden. Afgedrukte label (1X aangetekende verzending, iets van €8,60 geloof ik) hoefde ik niet terug te betalen, dat was mijn "finders fee" :+
Verschilt nogal per bedrijf hoe er mee omgegaan wordt geloof ik wel.

BierfietsNL wijzigde deze reactie 19-07-2019 10:43 (19%)

Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl

Acties:
  • +6Henk 'm!

• indigo79
  • Laatst online: 15:34
Sowieso een pluim voor TS dat hij er zelfs niet een klein beetje misbruik van wil maken. We zien hier soms ook andere dingen langskomen...

Je hebt in elk geval al je best gedaan om het te melden. Jammer dat er daar helpdeskmedewerkers zitten die zelfs als je zegt dat je een lek in hun website gevonden hebt, niet begrijpen dat dat serieus genoeg is om direct iets mee te doen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• eL_Jay
  • Laatst online: 15-11 14:29
Als je het z.s.m. wilt oplossen zou ik er wel 'gebruik' van maken. Zeker wanneer het om prijzige producten gaat gaat er dan vaak wel een belletje rinkelen wanneer er producten de deur uitgaan waar niet voor betaald is en wordt er opgeschaald.

Anno 2019 kan je echt wel gebruik maken van de laksheid van webshop. Dat is de enige manier hoe wij betere webshops krijgen. Elke fout die zij in hun ondernemersrisico maken ongenadig uitbuiten. (maar dan niet kinderachtig doen als.koop ontbonden wordt, of er een naheffing/kosteloze retournering komt) Alleen als het een bedrijf geld of imago schade kost zullen hun verantwoordelijkheid nemen me. Je wilt niet weten hoeveel webshops 'lokkertjes' toepassen, al dan niet moedwillig.

eL_Jay wijzigde deze reactie 19-07-2019 11:01 (51%)
Reden: .

Acties:
  • +10Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

eL_Jay schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 10:57:
Als je het z.s.m. wilt oplossen zou ik er wel 'gebruik' van maken. Zeker wanneer het om prijzige producten gaat
Nee nee nee, dat is strafbaar...

Kijk of er een responsible disclosure beleid is te vinden op de website. (https://www.om.nl/onderwe...rime/fouten-ict-systemen/) en zo niet neem contact op met inderdaad een fraude-afdeling of desnoods in dit geval de financiële afdeling. (En ga bij contact opnemen niet suggereren dat je het meldt voor een beloning of zoiets. Ook al zou dat wel netjes zijn van het bedrijf :+ )

Een paar dagen is overigens niet per se veel, als het allerhande molens door moet voor het terecht kwam bij degene die het kan oplossen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• indigo79
eL_Jay schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 10:57:
Als je het z.s.m. wilt oplossen zou ik er wel 'gebruik' van maken. Zeker wanneer het om prijzige producten gaat gaat er dan vaak wel een belletje rinkelen wanneer er producten de deur uitgaan waar niet voor betaald is en wordt er opgeschaald.
Volgens mij is dit naar mogelijke juridische gevolgen een zeer slecht idee. Het is sowieso duidelijk dat er een probleem is (en als dat nog niet volstond maakt de melding van TS duidelijk dat het probleem er is). Bestellen en direct een email sturen dat je graag een factuur ontvangt voor het resterende bedrag zou nog kunnen, maar probeer geen alarmbellen af te laten gaan door er gewoon misbruik van te maken.

Zefs als je er vanuit gaat dat je uitindelijk wel gelijk krijgt (maar dat is niet absoluut zeker), is het risico op een lange tijd gedoe gewoon veel te groot.

Als je wil proberen er voordeel uit te halen, kan je het risico lopen en dat doen (ik zou het zelf niet doen en ik apprecieer mensen die dat ook niet doen), maar ga dat risico vooral niet lopen om het gewoon te melden. Of ze er iets mee doen is hun probleem. Jij kan alleen zorgen dat jij er geen misbruik van maakt en hen uitleggen wat er kan misgaan. Als ze er niets aan willen doen, is dat hun verantwoordelijkheid. Maak daar niet jouw probleem van.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• eL_Jay
  • Laatst online: 15-11 14:29
F_J_K schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 11:05:
[...]

Nee nee nee, dat is strafbaar...

Kijk of er een responsible disclosure beleid is te vinden op de website. (https://www.om.nl/onderwe...rime/fouten-ict-systemen/) en zo niet neem contact op met inderdaad een fraude-afdeling of desnoods in dit geval de financiële afdeling. (En ga bij contact opnemen niet suggereren dat je het meldt voor een beloning of zoiets. Ook al zou dat wel netjes zijn van het bedrijf :+ )

Een paar dagen is overigens niet per se veel, als het allerhande molens door moet voor het terecht kwam bij degene die het kan oplossen.
Wat is er dan strafbaar? Je maakt gebruik van de mogelijkheden die de webshop biedt? Dat die functionaliteit verliesgevend is, is toch het probleem van de webshop? Bijv als een product voor 1 cent in een webshop staat, ik deze bestel en geleverd krijg, dan pleeg ik toch geen diefstal maar betreft het een reguliere koopovereenkomst. Als ik op Tweakers.net extra karma kan scoren door een fout in de pagina en ik koop daar iets van, wat maakt dit dan strafbaar?

• BasGit
Lijkt mij persoonlijk ook dat het strafbaar zal zijn, omdat je een paar "extra stappen" moet nemen, zodat het bij hun misgaat.
Onder welk wet het valt, zou ik niet weten, maar er zullen vast enkele zijn waaronder het valt, waaronder fraude (althans, dat denk ik).
Eerlijk gezegd vraag ik me super erg af of er daadwerkelijk bezorgd zou worden, of dat er toch ergens in het proces een extra controle plaatsvind. Vooralsnog ga ik het niet doen, het is het eventuele gedoe achteraf, en de slechte karma niet waard.
Bestellen lukt in ieder geval wel, annuleren gelukkig ook.

@F_J_K
Ik ga even kijken of ik zoeits kan vinden.
Een fraude afdeling kon ik niet vinden, misschien moet ik dat ook maar Googelen.

BasGit wijzigde deze reactie 19-07-2019 11:52 (23%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Hopelijk krijg je op afzienbare termijn een reactie. En je had je eigen bestelling al 'netjes' via een andere account gedaan?

Offtopic:
eL_Jay schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 11:34:
[...]
Wat is er dan strafbaar? Je maakt gebruik van de mogelijkheden die de webshop biedt? Dat die functionaliteit verliesgevend is, is toch het probleem van de webshop?
offtopic:
https://wetten.overheid.n...e_TiteldeelV_Artikel138ab zit inderdaad op het randje (wederrechtelijk bevoordelen via gebruik van verwerkingscapaciteit van een geautomatiseerd werk). Afhankelijk van de details van die stappen natuurlijk, maar die details willen we hier niet zien..
Sowieso https://wetten.overheid.n...titeldeel=XXV&artikel=326 maar ik laat het verder wel bij dat het niet netjes is :P
Bijv als een product voor 1 cent in een webshop staat, ik deze bestel en geleverd krijg, dan pleeg ik toch geen diefstal maar betreft het een reguliere koopovereenkomst. Als ik op Tweakers.net extra karma kan scoren door een fout in de pagina en ik koop daar iets van, wat maakt dit dan strafbaar?
offtopic:
Zie bijv. https://uitspraken.rechts...08:BC2420&showbutton=true
Maar inderdaad is dat geen diefstal, zal vast ook niet strafbaar zijn maar je gaat er niet zijn met betalen van die ene cent.

En als we je betrappen op karma-scoren via een bug dan heb ik een donkerbruin vermoeden dat je karma iets daarna opeens op 0 staat. Daar komt dan geen rechter aan te pas :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• indigo79
eL_Jay schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 11:34:
[...]

Wat is er dan strafbaar? Je maakt gebruik van de mogelijkheden die de webshop biedt? Dat die functionaliteit verliesgevend is, is toch het probleem van de webshop? Bijv als een product voor 1 cent in een webshop staat, ik deze bestel en geleverd krijg, dan pleeg ik toch geen diefstal maar betreft het een reguliere koopovereenkomst. Als ik op Tweakers.net extra karma kan scoren door een fout in de pagina en ik koop daar iets van, wat maakt dit dan strafbaar?
Hier klopt niets van (en ik hoop dat je dat zelf ook wel weet).

Er is ongeveer even veel mee mis als een willekeurige winkel binnenstappen, een product uitzoeken dat geen alarm-tag gekregen heeft en daarmee buitenwandelen met excuus dat de winkel je dat toestond. Of even binnenstappen bij je buren en hun televisie meenemen omdat het raam openstond en je buur even naar de WC was en je dus niet tegenhield.

Ook over die 1 cent is de wet heel duidelijk: als je als normaal geïnformeerde consument weet dat het een vergissing is (als er voor die prijs geen intentie zou zijn om een overeenkomst af te sluiten), is er geen overeenkomst. Bij 50% korting op een artikel dat intussen een opvolger heeft zou je nog kunnen discussiëren, over 99% is er weinig discussie mogelijk.

We zouden in een fijne maatschappij leven als elk foutje genadeloos afgestraft mocht worden...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• --WaaZaa--
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 00:24
Ik zou even de gegevens van de domein registratie opzoeken. Vaak staan contactgegevens in van personen die wellicht wat technischer zijn dat de standaard helpdesk en dan daar melden..

prutsert

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bas170
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 22:59

Bas170

En toen deed ie 't niet meer

En anders geen chatfunctie gebruiken, maar bellen. Als je aan de telefoon duidelijk maakt wat je geconstateerd hebt en aangeeft dat je dit graag wilt toelichten aan een manager/leidinggevende (dat werkt vaker beter dan vragen naar een ict afdeling ofzoiets, in mijn ervaring wordt daar niet zomaar naar doorverbonden), dan maak je aardig wat kans.

PSN | Hier had wat nuttigs kunnen staan

• BasGit
@F_J_K
Nee nog niet besteld, omdat ik gister toch al te laat was, vanwege de bug.
Ik wacht tot vanavond voordat ik ga bestellen, bij geen bericht, met ander account. Hopelijk komen de pakjes dan maar 1 dag te laat in ipv meerdere.
Wellicht dat de mensen hogerop, of dev team, op andere tijden werken.
Het is trouwens een buitenlands firma, en bellen zit er niet in.

@--WaaZaa--
Ook slim ja, kijken of ik die vind.

Edit: Geen extra mail of nummer te bekennen..

BasGit wijzigde deze reactie 19-07-2019 12:22 (5%)

• Hakulaku
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 15-10 21:40
BasGit schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 12:15:
@F_J_K
Nee nog niet besteld, omdat ik gister toch al te laat was, vanwege de bug.
Ik wacht tot vanavond voordat ik ga bestellen, bij geen bericht, met ander account. Hopelijk komen de pakjes dan maar 1 dag te laat in ipv meerdere.
Wellicht dat de mensen hogerop, of dev team, op andere tijden werken.
Het is trouwens een buitenlands firma, en bellen zit er niet in.

@--WaaZaa--
Ook slim ja, kijken of ik die vind.

Edit: Geen extra mail of nummer te bekennen..
Je zou eventueel in de domain registar een WHOIS kunnen doen van het betreffende domein. Mogelijk dat je dan eventueel een nieuw contact punt kan vinden.

• BasGit
@Hakulaku
Ik ben niet zo bekend met de exacte procedure, maar ik zocht het op, op https://www.whois.com/whois/ .
Hier stond dus niet zoveel bruikbaars op mbt de webshop.

Bedankt voor de tip, wist niet dat dat ook kon.
Bij de registrar zelf stond ook geen bruikbare info helaas.
Weet niet of het gebruikelijk is of niet, toch vind ik het vreemd.

BasGit wijzigde deze reactie 19-07-2019 14:16 (34%)

• DJMaze
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online
Als dat de enige mogelijkheid van communiceren is, dan zou ik sowieso nooit mijn geld daar uitgeven.
In Nederland is bijvoorbeeld een KvK nummer wel handig om achter gegevens te komen.

Ik denk dat je het dus over een buitenlands bedrijf hebt, nou dan wordt het helemaal leuk om je gekochte Ray-ban met 80% korting in de brievenbus te zien.

Al met al: als jij nergens contact info kan vinden, dan hoor je er niks te kopen ;)

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

• BasGit
Ze hebben wel gewoon mail functie, en chatfunctie.
Bestel er eerlijk gezegd ook al met enig plezier en normaliter werkt het echt top.

Kan alleen geen telefonisch contact info vinden.
Buitenlands bedrijf of niet, wrong is wrong :9

Niet dat ik op beloning zat te wachten, maar ziet ernaaruit dat de beloning van het melden hiervan, het kwijtraken van ook mijn eigen credit is |:(
Probeerde te kijken of het nogmaals lukte, om credits toe te voegen, terwijl ik met de chat bezig was, en daar gingen al mijn credits. Njah niet veel, maar rond de 12 euris.
Plus prijs van mijn bestelling is met 2.26 omhoog gegaan.
Eerlijkheid loont niet .. Ach ja, tenminste een fijn gevoel voor het naar bed gaan.

BasGit wijzigde deze reactie 19-07-2019 22:28 (52%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 23:23

PcDealer

HP ftw \o/

indigo79 schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 10:47:
Sowieso een pluim voor TS dat hij er zelfs niet een klein beetje misbruik van wil maken. We zien hier soms ook andere dingen langskomen...

Je hebt in elk geval al je best gedaan om het te melden. Jammer dat er daar helpdeskmedewerkers zitten die zelfs als je zegt dat je een lek in hun website gevonden hebt, niet begrijpen dat dat serieus genoeg is om direct iets mee te doen.
De gemiddelde eerstelijns (vul maar in) die niets dat binnen hun werkbeschrijving valt. En als dat wel zo is liever lui dan moe: moeten ze weer een mailtje opstellen of een escalatiecase aanmaken of een vraagbaak er bij roepen die toevallig druk is. Neem maar van mij aan dat de meeste mensen ook nog jong zijn en absoluut niet verder kijken dan hun neus lang is. Geen verschil qua opleiding, maar gewoon de lakse instelling. Zolang iedere week of aan het einde van de maand er maar gestort wordt.
Hackus schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 09:21:
Via Chat heb je vaak te maken met klantenservice medewerkers, dit zul je 'hogerop' moeten aankaarten.
Social media zal vast helpen. Natuurlijk niet in detail, maar in de trant van: "Ik heb een lek gevonden. Ik heb het reeds gemeld bij de klantenservice, maar na x dagen nog niets vernomen. Ik krijg niet het idee dat het serieus wordt genomen."

Ik zie niet waarom het strafbaar zou zijn: er wordt een lek gemeld, geen antwoord, lek wordt op de proef gesteld (niet meer dan nodig) en bestelling ontvangen en in bewaring gesteld totdat $site antwoord. Verdere afhandeling volgt. Aangezien er in dit geval niet aan de betaalverplichting is voldaan, is de bestelling nog in eigendom van de $site.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +5Henk 'm!

• BasGit
Inmiddels hebben ze de "Credit" functie uitgeschakeld en vroegen ze per mail toch maar, hoe de methode in elkaar zit.
Ook vroegen ze om screenshots, maar had maar 1 genomen van de teveel aan credit dat ik had, dus kon niet van meer voorzien.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Kijk, is er toch iemand wakker geworden :)

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True