Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 51bert
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-03 13:29
Ik ben erg zuinig op mijn Samsung S7 van inmiddels 3 jaar maar in het weekend is ie toch uit mijn handen gestuiterd. Resultaat flinke ster met barsten in het display.
De ster en barsten zijn zodanig dat ik probleemloos met de S7 kan werken.
Repa kost rond €150, voor dat geld heb je (bijna) een goede 2de hands.
Mijn vraag: is het raadzaam om een screenprotector te plaatsen over de barsten heen om te erger te voorkomen, of werkt dat niet?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DDNCe2Z7Y1Q1ptWuA2K7VLdT/thumb.jpg

Beste antwoord (via 51bert op 19-07-2019 21:34)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:04

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
51bert schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 08:41:
De scheuren zijn idd tot aan de rand maar zijn bij gebruik totaal niet zichtbaar, alleen de pit is zichtbaar. Met "erger voorkomen" bedoel ik mogelijk loslaten van stukjes of zichtbaar worden van de barsten door vuil/zweet.
Daar zal een screenprotector zeker wel tegen helpen ja. :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

@51bert dit betreft een Android toestel en hoort daarmee in AND, schopje daarheen dus.

Om dan op je vraag in te gaan. Het plaatsen van een screenprotector kan in ieder geval geen kwaad en voorkomt ook dat je in de scheuren / barsten blijft hangen met je vinger. Het kan echter wel lastig zijn om een screenprotector te plaatsen. Zeker een 9H glazen protector kan lastig blijven zitten zonder lucht eronder.

Ik betwijfel verder wel of een protector genoeg oppervlaktespanning heeft om verdere scheuren te voorkomen. Maar als ik op je afbeelding kijk zijn alle scheuren al volledig doorgescheurd naar buiten, dus is de kans sowieso klein dat het nog doorscheurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 51bert
De scheuren zijn idd tot aan de rand maar zijn bij gebruik totaal niet zichtbaar, alleen de pit is zichtbaar. Met "erger voorkomen" bedoel ik mogelijk loslaten van stukjes of zichtbaar worden van de barsten door vuil/zweet.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

51bert schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 08:41:
Daar zal een screenprotector zeker wel tegen helpen ja. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 51bert
Dankje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-05 22:04
Als je er 1 hebt die je met loca vast kunt zetten helemaal. Liquid optical clear adhesive vult die wel op.

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 51bert
Loop je met die loca niet het risico dat het scherm niet meer te vervangen is met de lijm ertussen?
Heb je zelf goede ervaringen?
Pagina: 1