Win95 game Clash installeren op moderne PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrRigorous
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 16-03 22:13
Hallo allen,

Ik ben nieuw, dus als ik op het verkeerde board zit spijt het me.

Maar to the point: ik probeer 'clash', een win95 game uit 1998 te installeren en spelen op mijn pc. Ik draai windows 7 x64 ultimate. Wat er gebeurt is dit: de game start, laat de intro zien, en dan geeft hij een ctd of laat het main menu voor een seconde zien voor hij een ctd geeft. Soms is het main menu normaal en soms is het in allerlei rare kleuren.

Ik heb geprobeerd in compatibiliteitsmodus te spelen, dit werkt niet. Er is een trucje met het open laten staan van je resolutie instellingen, die heb ik geprobeerd en werkt niet. Online is er weinig te vinden over deze game, ik kan dan ook geen hulp vinden. Daarom heb ik dit account aangemaakt in de hoop dat iemand een idee heeft. Het betreft deze game en download (heb 2 geprobeerd die hetzelfde bleken te zijn)

https://www.oldpcgaming.net/clash-review/

Hopelijk kan iemand me helpen, en als ik op het verkeerde forum zit, nogmaals sorry.

Groet

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Probeer eens Dosbox oid. Dan kun je Windows 95 installeren en je spel spelen! Dat lijkt me de beste manier..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrRigorous
Dit heb ik geprobeerd, maar ik kreeg hem niet goed aan de praat. Kun je een stappenplan voor me maken? Ik ben niet digibeet, maar dit gaat wel mijn petje te boven zonder hulp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-09 23:56

M2M

medicijnman

Of misschien even in een virtual machine proberen?

Stappenplan:
Virtualbox downloaden
Virtual machine aanmaken
Win95 installeren
Spel proberen te starten

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrRigorous
M2M schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 21:46:

Stappenplan:
Virtualbox downloaden
Virtual machine aanmaken
Win95 installeren
Spel proberen te starten
Ik ga dit proberen. Ik laat weten of het gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:43
* titelfix: verduidelijking
* verplaatst naar SPV

@MrRigorous Welkom op Tweakers! Je zat idd in het verkeerde forum ;), had je Het algemeen beleid al bekeken?

[ Voor 3% gewijzigd door Geronimous op 18-07-2019 21:52 ]

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrRigorous
Geronimous schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 21:52:
[mbr] * titelfix: verduidelijking
* verplaatst naar SPV

@MrRigorous Welkom op Tweakers! Je zat idd in het verkeerde forum ;), had je Het algemeen beleid al bekeken?[/mbr]
Mijn excuus en bedankt. Ik zal even lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrRigorous
M2M schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 21:46:

Stappenplan:
Virtualbox downloaden
Virtual machine aanmaken
Win95 installeren
Spel proberen te starten
Virtualbox gedownload. Wil niet installeren. Foutmelding: "Another installation is in progress. You must complete that installation before continuing this one"

Ik ben niets aan het installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ook geen proces op de achtergrond meer die 'm tegenhoudt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrRigorous
TERW_DAN schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 22:02:
Ook geen proces op de achtergrond meer die 'm tegenhoudt?
Ik zou niet weten welke. Ik ga er morgen mee aan de slag. Bedankt voor de tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrRigorous
Goed, ik heb virtualbox geïnstalleerd. Kan ik windows 95 gewoon installeren naast mijn windows 7? En moet ik dan via de bios iets veranderen ivm het booten van de OS, of moet ik de install willekeurig doen en vanuit windows 7 windows 95 'emulaten'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrRigorous
Ik kom alleen maar slechte downloads tegen. Iemand een idee waar ik een goede win95 kan vinden? Ik kom nu alleen Duits en Russisch tegen. Ik krijg deze melding als ik win95 installeer: (ik heb 64 bit)

The version of this file is not compatible with the version of Windows you're running. Check your computer's sy stem information to see whether you need an x86 (32-bit) or x64 (64-bit) version of the program, and then contact the software publisher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

MrRigorous schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 22:22:
Ik kom alleen maar slechte downloads tegen. Iemand een idee waar ik een goede win95 kan vinden? Ik kom nu alleen Duits en Russisch tegen. Ik krijg deze melding als ik win95 installeer: (ik heb 64 bit)

The version of this file is not compatible with the version of Windows you're running. Check your computer's sy stem information to see whether you need an x86 (32-bit) or x64 (64-bit) version of the program, and then contact the software publisher.
Ok, even wat uitleg. Je gebruikt virtualbox om een virtuele machine te maken. Dus een virtuele computer die bovenop je bestaande windows 7 installatie draait. Je gebruikt daarvoor een programma genaamd virtual box, die dit voor je regelt.

In virtualbox maak je dus een virtual machine aan (VM), die zich net als een fysieke computer gedraagt. Je kunt daar dus gewoon een operating system op installeren zoals windows, net als op een fysieke computer. Het voordeel van zo'n virtuele computer, is dat de harddisk ook virtueel is, en dus gewoon een bestand is op je host computer. Zo kun je vrij experimenteren zonder iets met je host-operating system te doen.

Maar wellicht zou dit iets zijn? Lijkt zelfs een beschrijving bij te zitten voor Virtualbox.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrRigorous
M2M schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 23:02:
[...]

Ok, even wat uitleg. Je gebruikt virtualbox om een virtuele machine te maken. Dus een virtuele computer die bovenop je bestaande windows 7 installatie draait. Je gebruikt daarvoor een programma genaamd virtual box, die dit voor je regelt.

In virtualbox maak je dus een virtual machine aan (VM), die zich net als een fysieke computer gedraagt. Je kunt daar dus gewoon een operating system op installeren zoals windows, net als op een fysieke computer. Het voordeel van zo'n virtuele computer, is dat de harddisk ook virtueel is, en dus gewoon een bestand is op je host computer. Zo kun je vrij experimenteren zonder iets met je host-operating system te doen.

Maar wellicht zou dit iets zijn? Lijkt zelfs een beschrijving bij te zitten voor Virtualbox.
Heel erg bedankt. Ik heb de virtual drive nu runnen. Maar ik moet hier echt even voor gaan zitten. Voor nu bedankt voor de hulp.

PS: die download wil toegang tot mijn google cloud...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

voor dat soort dingen gebruik ik een virtual machine en een temp-google account

-_-

Pagina: 1