Hallo Beste mensen van tweakers,
Bij deze wil ik graag jullie hulp vragen over de onderstaande pc build. Ik heb al redelijk wat build ervaring maar toch denk ik dat het handig is als andere mensen er even naar kunnen/willen kijken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het nieuwe systeem gaat voornamelijk gebruikt worden voor gaming. Maar ook zou er in de toekomst mee worden gestreamd vandaar de keuze voor een 3900x. Ik wil voor de aankomende paar jaar een systeem hebben die de nieuwste games kan runnen op 3440x1440 high resolutions te kunnen spelen. Ook is het natuurlijk handig als de pc gemakkelijke is om uit te kunnen breiden. Hierdoor de keuze voor een X570 moederbord.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het maximale bedrag dat ik wil betalen voor de pc is €2500
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Asus ROG Swift PG348Q Aluminium
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil het liefst een high-end systeem hebben. Ook vind ik het wel leuk om eens iets met RGB te hebben vandaar de keuze om een aantal dingen met RBG te hebben
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb niet echt een voorkeur voor merken dus hier is de keuze nog vrij in.
Ga je overklokken?
Afhankelijk of er inderdaad bij gen 3 ryzen de prestatie kan verbeteren met overklokken is dat wel de bedoeling. Aangezien ik nu een aantal benchmarks heb gezien waarbij door een overklok de prestatie juist iets achteruit gaat ik het even afwachten tot er bepaalde bios updates gaan plaats vinden.
Wat verwacht je van ons?
Wat ik van jullie verwacht is het volgende gaat de build die ik heb samen gesteld functioneren. Zijn er eventueel dingen die jullie anders zouden doen of misschien nog wel goedkoper. Ik hoor graag jullie feedback over mijn build!
Met vriendelijke groet en alvast bedankt,
Futonki
Bij deze wil ik graag jullie hulp vragen over de onderstaande pc build. Ik heb al redelijk wat build ervaring maar toch denk ik dat het handig is als andere mensen er even naar kunnen/willen kijken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het nieuwe systeem gaat voornamelijk gebruikt worden voor gaming. Maar ook zou er in de toekomst mee worden gestreamd vandaar de keuze voor een 3900x. Ik wil voor de aankomende paar jaar een systeem hebben die de nieuwste games kan runnen op 3440x1440 high resolutions te kunnen spelen. Ook is het natuurlijk handig als de pc gemakkelijke is om uit te kunnen breiden. Hierdoor de keuze voor een X570 moederbord.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het maximale bedrag dat ik wil betalen voor de pc is €2500
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Asus ROG Swift PG348Q Aluminium
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil het liefst een high-end systeem hebben. Ook vind ik het wel leuk om eens iets met RGB te hebben vandaar de keuze om een aantal dingen met RBG te hebben
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 9 3900X Boxed | € 528,50 | € 528,50 |
1 | Moederborden | Asus ROG Strix X570-F Gaming | € 295,- | € 295,- |
1 | Videokaarten | Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Super 8GB Gaming OC | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | Lian Li PC-O11 Dynamic (Zwart) | € 119,- | € 119,- |
1 | Waterkoeling | NZXT Kraken X72 | € 194,89 | € 194,89 |
1 | Ventilatoren | Corsair LL120 RGB LED (3-pack), 120mm | € 72,90 | € 72,90 |
1 | Geheugen intern | Corsair CMW16GX4M2C3600C18 | € 150,90 | € 150,90 |
1 | Voedingen | Corsair RM850x (2018) Zwart | € 101,- | € 101,- |
1 | Solid state drives | Samsung 860 EVO 1TB | € 130,99 | € 130,99 |
1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 500GB | € 109,95 | € 109,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.703,13 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb niet echt een voorkeur voor merken dus hier is de keuze nog vrij in.
Ga je overklokken?
Afhankelijk of er inderdaad bij gen 3 ryzen de prestatie kan verbeteren met overklokken is dat wel de bedoeling. Aangezien ik nu een aantal benchmarks heb gezien waarbij door een overklok de prestatie juist iets achteruit gaat ik het even afwachten tot er bepaalde bios updates gaan plaats vinden.
Wat verwacht je van ons?
Wat ik van jullie verwacht is het volgende gaat de build die ik heb samen gesteld functioneren. Zijn er eventueel dingen die jullie anders zouden doen of misschien nog wel goedkoper. Ik hoor graag jullie feedback over mijn build!
Met vriendelijke groet en alvast bedankt,
Futonki