Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notifier 2.0
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12-09 18:41
Heeft er iemand ervaring met OpenELEC op deze NUC7i3BNH, of vergelijkbare nuc?
Mijn NUC7i3BNH waarop windows 10 staat zou ik ook willen inzetten als mediacenter naast mijn televisie. Ik heb geen idee welke afstandsbediening er gebruikt kan worden i.c.m. OpenELEC en of dit al dan niet geconfigureerd moet worden.
In mijn nuc zit een M2 sata schijf van samsung (evo 960) van 250 gb en 8gb geheugen.
Kan OpenELEC op een usb-stick geïnstalleerd worden? Of wordt dit beter als dualboot geïnstalleerd naast W10?
Bedankt voor de tips alvast!

Beste antwoord (via Notifier 2.0 op 20-07-2019 21:02)

• Marijn_
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-12-2023
OpenElec werkt prima vanaf een USB stick, maar ik zie inderdaad ook de meerwaarde van een dergelijke oplossing niet zo als je Kodi ook op je bestaande Windows 10 kan zetten.

Ik gebruik zelf de android app Yatse als remote in combinatie met OpenElec.
https://play.google.com/s...oid.yatsewidgetfree&hl=en
Werkt soepel en er is geen extra hardware nodig naast een telefoon. Het is wel vooral geschikt voor gebruik binnen Kodi en niet zozeer om heel Windows mee te bedienen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fazerfreak
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-02-2024
Waarom installeer je niet gewoon Kodi ? Hoef je niet te klooien met dual boot e.d.

Gebruik dit zelf icm een klein logitech toetsenbordje met touchpad omdat ik dit qua typen fijner vind als ik toevallig eens wat wil opzoeken op youtube e.d. , maar een logitech harmony remote zou ook z`n werk kunnen doen.

Battle.net :: FazerFreak#2695

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Marijn_
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-12-2023
OpenElec werkt prima vanaf een USB stick, maar ik zie inderdaad ook de meerwaarde van een dergelijke oplossing niet zo als je Kodi ook op je bestaande Windows 10 kan zetten.

Ik gebruik zelf de android app Yatse als remote in combinatie met OpenElec.
https://play.google.com/s...oid.yatsewidgetfree&hl=en
Werkt soepel en er is geen extra hardware nodig naast een telefoon. Het is wel vooral geschikt voor gebruik binnen Kodi en niet zozeer om heel Windows mee te bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:45
Ik gebruikte altijd de app Yatse op mijn Android phone.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notifier 2.0
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12-09 18:41
Bedankt voor de tips. De app Yatse is inderdaad een goede optie.

@fazerfreak Aan een toetsenbord met touchpad had ik ook gedacht, maar bediening via de smartphone is nieuw voor mij en dus de moeite om uit te proberen. De logitech harmony vind ik nogal prijzig...

Is Yatse ook te gebruiken wanneer Kodi op een Raspberry geïnstalleerd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fazerfreak
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-02-2024
Notifier 2.0 schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 21:09:

Is Yatse ook te gebruiken wanneer Kodi op een Raspberry geïnstalleerd is?
Jazeker :)

Battle.net :: FazerFreak#2695

Pagina: 1