Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Remote audio stopt bij verbreken RDP sessie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Core2016
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 12-11-2021
Beste tweakers. Vraagje, ik kom er niet uit.

Hier draaide altijd een windows bak als van-alles-wat-controller, tevens speelde daar altijd audio op af over de onboard audio kaart.
Als ik over RDP aanmelde met een user die, die audio had in een actieve sessie, bleef de audio hoorbaar
Als ik de sessie verbrak speelde de audio gewoon door omdat deze op de server is gehouden door de RDP instelling "play audio on remote computer". Hier was altijd geluid.

Nu het volgende.

Er staat nu een nieuwe-3de-handse server met windows server 2016.
Ik maak verbinding over RDP met de juiste remote audio instellingen en zorg ervoor dat de audio afspeelt.
Als ik nu de rdp sessie verbreek stopt de audio met afspelen. Dit zou niet mogen gebeuren.
De audio remote moet door blijven gaan. De gebruiker is immers nog aangemeld en de audio speelt. De gebruiker word bij het verbreken van de RDP sessie niet afgemeld.
Er zijn geen timeouts ingesteld.

Wat ik net ook heb getest: Als ik een video afspeel over RDP en de sessie verbreek en weer verbind dan is de video wel door gegaan met afspelen maar in de tijd dat er geen rdp sessie was is er ook geen audio uitvoer over de interne geluidskaart. Bij het reconnecten komt de audio weer terug over de interne geluidskaart zoals zou moeten. Maar de audio moest daar ook zijn toen er geen RDP sessie was.

Er zijn geen andere audiodrivers geinstalleerd.

Het is getest met een clean install van client en server.

Als de RDP sessie niet actief is, is de user idle zeg maar. Als ik bijvoorbeeld op een willekeurige windows 10 bak een online radio station aan zet en dan de user lock, is deze user ook idle maar de audio blijft doorspelen. Dat zou hier ook gewoon moeten gebeuren.

De reden waarom dit hier niet handig is. Als de client in slaapstand valt waarop de rdp sessie actief is, dan is het geluid weg.

Zo werkt het wel maar zo wil ik het niet:
Een losse VM starten en in die VM rdpén naar de server en daar de audio starten en dan de RDP sessie verbreken van die VM.
De RDP sessie naar de server blijft dan actief in de VM die niet actief is waardoor de audio gewoon door blijft spelen zoals zou moeten.

Kan iemand me hiermee helpen, het zou weer moeten gaan werken als voorheen.

-
Opgelost in de zin van:
Chrome stopt audiostreams als als een RDP sessie verbroken word. Als windows media player de stream afspeelt dan werkt het zoals gewenst. Als chrome dat alleen doet dan stopt de stream. Niet de audio. Want als mediaplayer speelt en ik de stream open in chrome. Dan stopt de chrome stream niet als de rdp sessie words verbroken.

[ Voor 20% gewijzigd door Core2016 op 18-07-2019 22:32 ]