Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwardbrink00
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20-05 12:09
Ik ben op zoek naar een manier om automatisch mappen aan te maken in outlook met de namen uit een excel bestand.
Ik heb een excelbestand met daarin ongeveer 400 contacten. ik wil voor al deze contacten een apart mapje in outlook hebben waarin de mailtjes kunnen komen. Is er een manier om dit snel te doen, behalve door iedere keer een nieuwe map aan te maken, vervolgens de betreffende naam over te typen (of ctrl-c ctrl-v) en dat iedere keer opnieuw?

Heeft iemand eventueel een andere geschikte oplossing?

[ Voor 6% gewijzigd door Edwardbrink00 op 18-07-2019 15:53 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-06 14:06

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Kun je dan echt niet beter werken met weergaven en/of zoekmappen?

* Een view waarin berichten worden gegroepeerd op afzender is vrij eenvoudig te maken.
* Als je de contacten ook in Outlook hebt staan, kun je op basis van de contactpersoon al de berichten bij elkaar vinden
* Een zoekmap is gewoon een filter wat over alle mappen kan komen liggen en gedraagt zich verder als een map, ook hierbij kun je aangeven dat alle berichten van persoon x moeten worden weergegeven.
* Wat je wilt klinkt als functionaliteit die ook in een CRM zit, een CRM kan een betere en krachtiger oplossing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwardbrink00
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20-05 12:09
akimosan schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 10:57:
Kun je dan echt niet beter werken met weergaven en/of zoekmappen?

* Een view waarin berichten worden gegroepeerd op afzender is vrij eenvoudig te maken.
* Als je de contacten ook in Outlook hebt staan, kun je op basis van de contactpersoon al de berichten bij elkaar vinden
* Een zoekmap is gewoon een filter wat over alle mappen kan komen liggen en gedraagt zich verder als een map, ook hierbij kun je aangeven dat alle berichten van persoon x moeten worden weergegeven.
* Wat je wilt klinkt als functionaliteit die ook in een CRM zit, een CRM kan een betere en krachtiger oplossing zijn.
De mails worden lang niet altijd gestuurd onder hetzelfde mailadres/contactnaam, maar horen dan wel bij dat contact. Als ik dan zoekmappen gebruik, moet ik alsnog een paar keer zoeken voordat ik alle benodigde mails gevonden heb en ik moet de zoekresultaten ook nog handmatig filteren op de benodigde mails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ok, duidelijk. Houd wel rekening met het feit dat het gebruik van een groot aantal mappen kan leiden tot performance issues in Outlook. Daar zul je met 400 mappen nog niet tegen aanlopen maar MS waarschuwt al bij gebruik van 500 mappen in totaal :)

https://support.microsoft...-many-items-or-folders-in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-05 12:27

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Is het geen beter idee om een "verwerkt" mailbox aan te maken en dan de verwerkte mails daarheen te slepen. De zoekfunctie werkt prima genoeg om elke mail snel te kunnen terug vinden.

-Te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Waarom niet gewoon groeperen op afzekder / ontvanger? Staan ze ook bij elkaar.
En dat jou dit een handige oplossing lijkt wil niet zeggen dat de beherders van je mailomgeving dat ook vinden. Daar zou ik eerst eens mee gaan praten, voor je allerlei dingen in je mail gaat plempen.

SOwieso zou ik bij 400 submappen niet eens zelf gaan klooien maar gewoon het verzoek bij je helpdesk / beheerders neerleggen

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1