Mechanisch toetsenbord met Macro keys

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Themperror
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-12 15:18
Ik zoek een?
Mechanisch toetsenbord met Macro keys.

Ik heb een Razer Blackwidow Chroma Ultimate van een paar jaar terug en vind deze erg fijn, de macro keys zijn goed te programmeren en de RGB is ook goed in te stellen, Deze however heb ik meenomen naar mij nieuwe baan omdat ik daar het grootste gedeelde van de dag lig te programmeren en het standaard membraan toetsenbord het niet echt meer doet voor mij. Dus ik zoek nu dezelfde voor thuis

Wat is je budget?
<200 euro, liefste minder natuurlijk!

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik zoek eigenlijk precies dezelfde keyboard maar deze lijkt nergens meer te koop, anders moet het maar met een soortgelijk toetsenbord, maar de macro keys zijn een vereiste en natuurlijk iets dat lijkt op Razer Green switches.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Thuis voor gaming + programming.

Natuurlijk hebik ook al door de tweakers store gekeken, maar ik weet verder weinig af van andere mechanische switches behalve degene die ik dus eerder gehad heb (Razer Greens), ik weet dus niet goed hoe ik ze moet vergelijken met andere soorten. En ben ook uit op iets dat zo hetzelfde mogelijk aanvoelt.

[ Voor 14% gewijzigd door Themperror op 18-07-2019 14:54 ]

Rig: AMD Ryzen 9950X3D, 96GB DDR5 6000Mhz, MSI Ventus X3 OC RTX5090

Alle reacties

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• Themperror
ja natuurlijk had ik ook al door de tweakers store gekeken, maar ik weet verder weinig af van mechanische switches behalve degene die ik eerder gehad heb (Razer Greens) dus ik zou niet weten hoe ik ze moet vergelijken met bijv cherry mx brown of blue

[ Voor 82% gewijzigd door Themperror op 18-07-2019 14:52 ]

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Themperror schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 14:45:
[...]

ja natuurlijk had ik ook al door de tweakers store gekeken, maar ik weet verder weinig af van mechanische switches behalve degene die ik eerder gehad heb (Razer Greens) dus ik zou niet weten hoe ik ze moet vergelijken met bijv cherry mx brown of blue
Dan is het wel handig om dat er even bij te vermelden in je TS, anders krijg je dat mensen dingen gaan suggereren die je al weet, mijn glazen bol staat nog bij de garage namelijk :P

Er zijn online genoeg vergelijkingen te vinden tussen mechanische switches, de ene is stiller dan de ander, sommigen hebben een lineaire key travel, anderen een 'klik' om aan te geven wanneer de toets aanslaat.
Een beetje research komt een heel eind!

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• Themperror
Wintervacht schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 14:48:
[...]

Dan is het wel handig om dat er even bij te vermelden in je TS, anders krijg je dat mensen dingen gaan suggereren die je al weet, mijn glazen bol staat nog bij de garage namelijk :P

Er zijn online genoeg vergelijkingen te vinden tussen mechanische switches, de ene is stiller dan de ander, sommigen hebben een lineaire key travel, anderen een 'klik' om aan te geven wanneer de toets aanslaat.
Een beetje research komt een heel eind!
Misschien had ik een beetje duidelijker moeten zijn ja,

Ik lees online ook wel verschillende dingen, meeste zeggen dat het het dichstbij either Cherry Mx Blue komt of Kailh Blue, Nou vallen de meeste toetsenborden met macro keys dan al weg (en al helemaal als je een beetje controllable RGB wilt).

Ik denk dat uiteindelijk mijn vraag is, "Waar krijg ik nog zo'n razer blackwidow chroma ultimate?"

• KwepsjIrrpel
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-08 16:04
Themperror schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 14:52:
[...]

Misschien had ik een beetje duidelijker moeten zijn ja,

Ik lees online ook wel verschillende dingen, meeste zeggen dat het het dichstbij either Cherry Mx Blue komt of Kailh Blue, Nou vallen de meeste toetsenborden met macro keys dan al weg (en al helemaal als je een beetje controllable RGB wilt).

Ik denk dat uiteindelijk mijn vraag is, "Waar krijg ik nog zo'n razer blackwidow chroma ultimate?"
V&A aangeboden: Razer Blackwidow Chroma (Qwerty US)

• Themperror
Ok, mooie vondst, maar een toetsenbord is het laatste dat ik 2e hands wil om verschillende redenen, ookal is ie "schoongemaakt" haha

Pagina: 1