Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gps4l
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-03 00:03
Mijn vraag
Ik wil de bios updaten, omdat ik met een Geforce 750 GTX niet eens in de bios kom.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

https://www.asrock.com/MB/AMD/B450M%20Pro4/index.asp#BIOS

Ik moet dus eerst AMD all in 1 18.10.20_NHDA installeren.
( Daar voor een HD5700 kaart in de pc gestoken, zodat ik wel in de bios kom )

Maar dan loop ik vast.

Ik heb de bestanden uitgepakt en op een usb stick gezet.

Als ik het dan probeer via instant flash in de bios, dan krijg ik de melding dat het geen img file is.|

Als ik het probeer via easy driver install dan word een netwerkverbinding opgezet en eindigt het met, no new drivers available, error code 6.

Hoe installeer ik de amd allin1 ? :?

Beste antwoord (via Gps4l op 18-07-2019 16:26)

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-04 15:50

ikt

Oké, adem in, adem uit.

Begin bij het begin.

Je hebt een ASRock B450M Pro4.

Welke processor heb je hierin geprikt?

Heb je een Ryzen CPU erin geprikt, dan kun je die waarschuwing veilig negeren. De recovery guide is gemaakt voor de AMD APUs, met integrated graphics.

Als je me niet gelooft - ik heb zelf ook dit moederbord, en heb het geupdate zonder problemen (2600X + R9 390)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:14

heuveltje

KoelkastFilosoof

Gps4l schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 13:51:
Mijn vraag
Ik wil de bios updaten, omdat ik met een Geforce 750 GTX niet eens in de bios kom.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

https://www.asrock.com/MB/AMD/B450M%20Pro4/index.asp#BIOS

Ik moet dus eerst AMD all in 1 18.10.20_NHDA installeren.
( Daar voor een HD5700 kaart in de pc gestoken, zodat ik wel in de bios kom )

Maar dan loop ik vast.

Ik heb de bestanden uitgepakt en op een usb stick gezet.

Als ik het dan probeer via instant flash in de bios, dan krijg ik de melding dat het geen img file is.|

Als ik het probeer via easy driver install dan word een netwerkverbinding opgezet en eindigt het met, no new drivers available, error code 6.

Hoe installeer ik de amd allin1 ? :?
volgens mij haal je 2 dingen door elkaar ?
amd allin1 zijn windows drivers, die kun je niet in je bios flashen :)
en als die in windows aangeeft dat er geen nieuwere drivers zijn, dan zou ik denken dat je die blijkbaar al al geinstalleerd hebt?

Verder zou ik het probleem met die gpu eigenlijk niet in je bios zoeken. Het lijkt me sterk dat je een bios update nodig hebt om een video output te krijgen in bios mode.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 11:59
Kijk met je HD5700 erin welke biosversie op het moederbord staat. Is dat 3.40 dan is het de meest recente versie. Krijg je geen beeld uit de GTX 750 dan zou ik denken dat deze defect is.

AMD all in 1 installeer je in Windows want dat zijn de drivers van het moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gps4l
Huidige bios versie is 1.6.

Daar begint mijn probleem nou juist, op de asrock pagina staat dat ik eerst de amd all in1 moet installeren als ik de bios wil updaten.

Waarom Ik een klein beetje hoop heb dat een bios update helpt.

https://community.amd.com/thread/228819
Just got a response from AMD which I will post here:

Thank you for reporting your issue to us, we have had other similar reports and have reproduced it in our labs.

We have narrowed down the problem to be a compatibility issue between new and old technology, the GTX 780 is over 5 years old.

That being said, we were able to work around the bootup issue by setting the PCIe option in the motherboard BIOS to Gen 1.

If you can access your motherboard BIOS and it supports this option, then this may be a feasible workaround for you.

If not, then you may want to consider contacting Nvidia support for further assistance with your GTX 780 issue.
Ik heb gigabyte al gevraagd of mijn kaart eufi ondersteund, maar wacht al een week op een antwoord.
Er staat op de esupport site, dat ze er mee bezig zijn.

Maar begrijp ik nu goed , dat je eerst windows drivers moet installeren, voor je een bios update kan doen ?
:?

Dan kan ik als ik Linux wil gebruiken, dus geen bios update doen ?

Pc word dual boot windows 10 en opensuse leap 15.1
Opensuse als meeste gebruikte besturingssysteem, windows 10 voor spellen die geen Linux versie hebben.

Het kan altijd dat de video kaart nu ineens stuk is, hij werkte echter prima in de pc waar hij uit komt.
( Die pc heeft geen uefi en secure boot, een amd phenom II X4, opensuse 42.3 64 bit en windows 7 pro 32 bit )

Ik gebruik die pc nu ook om dit bericht te plaatsen, met de onboard video van het moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Er wordt aangegeven dat je in Windows de drivers moet updaten omdat er blijkbaar iets verandert dat er voor zorgt dat de oude drivers niet (goed) werken. Dat staat voor de rest los van de BIOS-update zelf, en heeft ook geen invloed op een Linux-installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

En zo te zien moet je eerst updaten naar 2.0 en dan naar de laatste.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gps4l
chucky666 schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 15:54:
En zo te zien moet je eerst updaten naar 2.0 en dan naar de laatste.
En bij versie 2.0 staat ook dat je eerst de amd all in1 moet installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Gps4l schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 16:10:
[...]

En bij versie 2.0 staat ook dat je eerst de amd all in1 moet installeren.
Ja maar dat zijn de drivers voor in Windows.
Dus als je die hebt geüpdate gewoon je bios updaten naar 2.0 en dan 3.4
A

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gps4l
dcm360 schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 15:48:
Er wordt aangegeven dat je in Windows de drivers moet updaten omdat er blijkbaar iets verandert dat er voor zorgt dat de oude drivers niet (goed) werken. Dat staat voor de rest los van de BIOS-update zelf, en heeft ook geen invloed op een Linux-installatie.
Dan moet ik in deze dus gewoon eigenwijs zijn, en desnoods windows 10 opnieuw installeren, na de bios update?
Please install "AMD all in 1 with VGA driver ver:18.50.16.01_WHQL" or a later version before updating to this BIOS.
* If you updated the BIOS before updating the AMD all in one driver, please refer to the Display recovery SOP to recover your system.
* User will not able to flash previous BIOS once upgrading to this BIOS version.
* If the current BIOS version is older than P2.00, please update BIOS to P2.00(PinnaclePI-AM4_1.0.0.6) before updating this version.
http://asrock.pc.cdn.bitg...play%20recovery%20SOP.pdf

Als ik die link volg gaat dit over onboard video, wat mijn cpu en moederbord niet hebben. :)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-04 15:50

ikt

Oké, adem in, adem uit.

Begin bij het begin.

Heb je een Ryzen CPU erin geprikt, dan kun je die waarschuwing veilig negeren. De recovery guide is gemaakt voor de AMD APUs, met integrated graphics.

Als je me niet gelooft - ik heb zelf ook dit moederbord, en heb het geupdate zonder problemen (2600X + R9 390)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gps4l
ikt schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 16:14:
Oké, adem in, adem uit.

Begin bij het begin.

Ik raak ernstig in de war, dat ik voor een bios update eerst windows drivers moet installeren.

Ik geloof je best, en ga denk ik dus maar eigenwijs zijn.

AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed

Die geen onboard video heeft.

Dan is mijn probleem dus opgelost. :)

Zal ik wel voor de zekerheid eerst naar 2.0 flashen, en dan naar de laatste.
Die al klaar staan op een usb stick.

[ Voor 7% gewijzigd door Gps4l op 18-07-2019 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gps4l
Bios update is gelukt, ik heb nu de nieuwste bios.
Eerst geflashed naar 2.0 en daarna naar de laatste versie.

Veel verschil zag ik zo snel niet, behalve bij de kleurinstelling van de leds. Die staat nu op rainbow lol.

Ik heb nog niet gekeken, of de GTX 750 nu wel herkent word.
Wel geheugen snelheid weer op 2933 gezet.

Erg blij dat bios update eindelijk gelukt is, morgen weer verder.

Bedankt allemaal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gps4l
Ik heb de hoop opgegeven, t.a.v de Geforce 750 GTX.

Bios update hielp niet, en het enige wat ik nog zou kunnen proberen, is de oven truc.

Ik had ook de fabrikant een bericht gestuurd, of dit probleem eula gerelateerd zou kunnen zijn.
( niet eens in de bios kunnen komen, want geen beeld )
Hun reactie was dat de kaart zeer waarschijnlijk overleden was, en of ik een andere pc had om te kijken of de kaart niet gewoon stuk was.

Er is hier net een RX 570 afgeleverd, en nu heb ik misschien een ander probleem, de voeding, maar daar kan ik waarschijnlijk beter een nieuw topic voor starten.
Pagina: 1