Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst excuses voor mijn Nederlands.
Ik heb er veel moeite mee.
Je zal het merken aan de wijze waarop ik leestekens gebruik, zinnen formuleer, woorden verkeerd gespeld zijn of verkeerde lidwoorden gebruik.

Nu even het volgende:
Ik ben op dit moment 24 jaar (over 2 weken 25) en door verkeerde keuzes nog niet echt iets bereikt denk ik.

Op dit moment werk ik al 2 jaar bij een werkgever als "Technical Support Engineer en een IT medewerker". Ik ben begonnen met € 2300,- bruto en verdien nu € 2416,- op basis van 40 uur. Daarnaast heb ik 24 vakantie dagen. Geen trainingen of andere doorgroei mogelijkheden (Vanuit mijn perspectief). Elk jaar 2,5% verhoging en een halve maand bonus bruto dus netto € 550,-. Ik had toen ik hier begon geen VOG hoeven te overleggen destijds. (Waarom dit relevant is lees je later in mijn verhaal.)
Ik heb geprobeerd om doorgroeimogelijkheden te bespreken maar elke keer als ik die wil bespreken hadden ze argumenten die beweerde dat ik er niet op voorbereid ben.
Maar ik kreeg wel altijd te horen dat ik het goed deed, escalaties voorkom, meeste kennis op de inbound vloer heb etc. maar als ik het bespreekbaar wou maken werd er verteld dat ik nog aan veel vlaktes moet werken.

Mijn huidige werkgever bied een software pakket aan wat een koppeling is op ERP pakketten.
Wij gebruiken RegEx, en simpele SQL queries en als je wat meer kennis heb mag je implementaties uitvoeren op basis van klant behoeftes.
We hebben redelijk wat klanten en het is een klein bedrijf in het mkb sector wat nog aan het groeien is.
De reis naar mijn werk duurt 3 kwartier van deur tot deur en omdat ik er al 2 jaar werk heb ik zogezegd mijn "Respect" opgebouwd. Mijn hele reistijd is dus een anderhalf uur.
Naast mijn support werkzaamheden regel ik wat IT dingen. Kabels patchen, Werkplekken voorbereiden, Servers opzetten voornamelijk Windows. Gewerkt met Synology NAS etc. Niks bijzonders dus vooral uitzoeken kijken wat het beste is om uit te voeren in de scenario van de werkgever dat testen en vervolgens toepassen.

Ik heb op dit moment alleen een MBO4 Systeem Beheer afgerond en ben bezig met losse certificaten behalen op eigen kosten en een thuis studie Business IT & Management daarvoor heb ik mijn P al gehaald.

Ik had in 2016 een fout gemaakt waarvoor ik in 2018 pas berecht werd.
Daar door kan ik t/m 3 maart 2023. Voor VOG wordt een terugkijk termijn van 4 jaar gehanteerd als je ouder bent als 23. Het was geen zedendelict maar het was nog steeds super erg in mijn beleving.
Gelukkig ben ik sinds die tijd heel bewust geworden. Ik heb een positieve referentie kader opgebouwd bij de reclassering. Daarnaast heb ik 1 jaar eerder dan gepland mijn proces bij de reclassering afgerond.
Ik heb een positieve indruk achter gelaten bij mijn taakstraf. En ze willen mij assisteren bij het indienen van een zienswijze daarnaast willen ze ook voor mij getuigen dat ik verandert ben en en weer bij de maatschappij hoor. Dus daardoor heb ik grote referentiekader aan die kant opgebouwd.

Nu heb ik een periode gehad waarbij ik gedemotiveerd raakte bij mijn huidige werkgever omdat het als een sleur begon aan te voelen. Ik voel er geen uitdaging meer voor en ik kwam niet in aanmerking voor een functie hoger op zoals de service team om als interne consultant aan de slag te gaan.

Nu heb ik een nieuwe werkgever gevonden waar ik als junior DevOps engineer aan de slag kan gaan.
Ik krijg daar € 2800,- bruto start salaris op basis van 40 uur en 30 vakantie dagen.
Daarnaast krijg ik 100 keuzes uit gratis IT trainingen.
Maar het is wel 3 uur reizen p.dag met het OV en dat is uiteraard heen en terug en als alles goed gaat met de trein.

Het is een HBO/WO functie maar ze vinden dat ik zeer gemotiveerd overkom en gedreven ben wat te zien is aan mijn CV. Ik heb aangegeven dat ik niets weet van de functie DevOps Engineer maar wel bereid ben er alles om te doen om het te leren. Ze geven aan dat ze verwachten dat ik wat met Powershell en SQL kan vooral dat aan het begin en daarna de rest vanzelf leer. Er moet heel wat geautomatiseerd gebeuren.

Ik heb vrij weinig gedaan met Powershell en ik zou mezelf geen SQL expert noemen maar ik kan mezelf er wel in verdiepen.

Ik krijg alleen veel feedback vooral op de reistijd bijvoorbeeld: dat het na een jaar verveelt, dat het veel energie kost.
En nog meer van dat soort positieve feedback. Sterke argumenten ook.

Ik ben nu in onderhandeling bij mijn huidige werkgever want nu ik weg wil gaan geven ze aan dat ze mij best op de service team willen zetten omdat ik een aanwinst ben voor het bedrijf etc. In plaats van 24 vakantie dagen willen ze mij 25 vakantie dagen geven.

Bij het nieuwe bedrijf weten ze dat ik geen VOG kan krijgen maar ze willen dat ik het voor een jaar probeer en door een zienswijze in te dienen met een advocaat (betaalde kan geen pro-deo inschakelen omdat ik te veel verdien) kan ik alsnog een krijgen was het advies. Maar 1 van de eisen die ze hebben gesteld is dat ik mijn VOG voor maart 2020 moet kunnen overleggen dat zag ik terug in mijn contract. En als ik dat niet kan wordt ik dus ontslagen.

Nu is de vraag wat is wijsheid en wat loop ik mis?
Het is een hoge risico en hoge beloning als ik naar het nieuwe bedrijf ga.
Als ik bij mijn huidige werkgever blijf heb ik een vast contract, een nieuwe positie maar ik zal nooit meer groeien qua kennis.

Ik zie het als een kans omdat ik weet dat DevOps engineer een best wel moeilijke functie is om aan te komen als ik naar de meeste eisen kijk bij andere bedrijven en zie dat ook als een kans.
Daarnaast kan ik vanaf scratch mij zelf bewijzen.
Maar omdat ik maak wel vaker verkeerde beslissing dus was op zoek naar nog maar advies buiten mijn familie, vrienden, kennissen en collega's om.

Ik hoop dat jullie mij hierin kunnen adviseren. Excuses als het onduidelijk is maar ben nogal een druk persoon dus heb soms moeite om in een verhalende vorm op de juiste wijze dingen uit te leggen omdat het altijd druk is in mijn hoofd.

Alvast bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2019 13:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:58

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Waarom zou je geen VOG krijgen voor deze functie? Heeft je 'fout' te maken met je nieuwe rol? Zo ja, heb je dat besproken met je nieuwe werkgever?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Verwijderd schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 13:19:
Allereerst excuses voor mijn Nederlands.
Ik heb er veel moeite mee.
Je zal het merken aan de wijze waarop ik leestekens gebruik, zinnen formuleer, woorden verkeerd gespeld zijn of verkeerde lidwoorden gebruik.
* vso vind dat je dit niet neer moet zetten .. in de meeste browsers zit taal correctie meuk (tegen het verkeerd spellen) en als je commentaar krijgt over zins opbouw dan doe je er wel/niks mee .. jou keuze.
Nu even het volgende:
Ik ben op dit moment 24 jaar (over 2 weken 25) en door verkeerde keuzes nog niet echt iets bereikt denk ik.

Op dit moment werk ik al 2 jaar bij een werkgever als "Technical Support Engineer en een IT medewerker". Ik ben begonnen met € 2300,- bruto en verdien nu € 2416,- op basis van 40 uur. Daarnaast heb ik 24 vakantie dagen. Geen trainingen of andere doorgroei mogelijkheden (Vanuit mijn perspectief). Elk jaar 2,5% verhoging en een halve maand bonus bruto dus netto € 550,-. Ik had toen ik hier begon geen VOG hoeven te overleggen destijds.
klinkt niet slecht .. als "job" tot hier dan..
(Waarom dit relevant is lees je later in mijn verhaal.)
Ik heb geprobeerd om doorgroeimogelijkheden te bespreken maar elke keer als ik die wil bespreken hadden ze argumenten die beweerde dat ik er niet op voorbereid ben.
Maar ik kreeg wel altijd te horen dat ik het goed deed, escalaties voorkom, meeste kennis op de inbound vloer heb etc. maar als ik het bespreekbaar wou maken werd er verteld dat ik nog aan veel vlaktes moet werken.

Onze
Wij gebruiken RegEx, en simpele SQL queries en als je wat meer kennis heb mag je implementaties uitvoeren op basis van klant behoeftes.
We hebben redelijk wat klanten en het is een klein bedrijf in het mkb sector wat nog aan het groeien is.
De reis naar mijn werk duurt 3 kwartier van deur tot deur en omdat ik er al 2 jaar werk heb ik zogezegd mijn "Respect" opgebouwd.

Ik heb op dit moment alleen een MBO4 Systeem Beheer afgerond en ben bezig met losse certificaten behalen op eigen kosten en een thuis studie Business IT & Management daarvoor heb ik mijn P al gehaald.

Ik had in 2016 een fout gemaakt waarvoor ik in 2018 pas berecht werd.
Daar door kan ik t/m 3 maart 2023. Voor VOG wordt een terugkijk termijn van 4 jaar gehanteerd als je ouder bent als 23. Het was geen zedendelict maar het was nog steeds super erg in mijn beleving.
Gelukkig ben ik sinds die tijd heel bewust geworden. Ik heb een positieve referentie kader opgebouwd bij de reclassering. Daarnaast heb ik 1 jaar eerder dan gepland mijn proces bij de reclassering afgerond.
Ik heb een positieve indruk achter gelaten bij mijn taakstraf. En ze willen mij assisteren bij het indienen van een zienswijze daarnaast willen ze ook voor mij getuigen dat ik verandert ben en en weer bij de maatschappij hoor. Dus daardoor heb ik grote referentiekader aan die kant opgebouwd.

Nu heb ik een periode gehad waarbij ik gedemotiveerd raakte bij mijn huidige werkgever omdat het als een sleur begon aan te voelen. Ik voel er geen uitdaging meer voor en ik kwam niet in aanmerking voor een functie hoger op zoals de service team om als interne consultant aan de slag te gaan.

Nu heb ik een nieuwe werkgever gevonden waar ik als junior DevOps engineer aan de slag kan gaan.
Ik krijg daar € 2800,- bruto start salaris op basis van 40 uur en 30 vakantie dagen.
Daarnaast krijg ik 100 keuzes uit gratis IT trainingen.
Maar het is wel 3 uur reizen p.dag met het OV en dat is uiteraard heen en terug en als alles goed gaat met de trein.

Het is een HBO/WO functie maar ze vinden dat ik zeer gemotiveerd overkom en gedreven ben wat te zien is aan mijn CV. Ik heb aangegeven dat ik niets weet van de functie DevOps Engineer maar wel bereid ben er alles om te doen om het te leren. Ze geven aan dat ze verwachten dat ik wat met Powershell en SQL kan vooral dat aan het begin en daarna de rest vanzelf leer. Er moet heel wat geautomatiseerd gebeuren.

Ik heb vrij weinig gedaan met Powershell en ik zou mezelf geen SQL expert noemen maar ik kan mezelf er wel in verdiepen.

Ik krijg alleen veel feedback vooral op de reistijd bijvoorbeeld: dat het na een jaar verveelt, dat het veel energie kost.
En nog meer van dat soort positieve feedback. Sterke argumenten ook.

Ik ben nu in onderhandeling bij mijn huidige werkgever want nu ik weg wil gaan geven ze aan dat ze mij best op de service team willen zetten omdat ik een aanwinst ben voor het bedrijf etc. In plaats van 24 vakantie dagen willen ze mij 25 vakantie dagen geven.

Bij het nieuwe bedrijf weten ze dat ik geen VOG kan krijgen maar ze willen dat ik het voor een jaar probeer en door een zienswijze in te dienen met een advocaat (betaalde kan geen pro-deo inschakelen omdat ik te veel verdien) kan ik alsnog een krijgen was het advies. Maar 1 van de eisen die ze hebben gesteld is dat ik mijn VOG voor maart 2020 moet kunnen overleggen dat zag ik terug in mijn contract. En als ik dat niet kan wordt ik dus ontslagen.

Nu is de vraag wat is wijsheid en wat loop ik mis?
Het is een hoge risico en hoge beloning als ik naar het nieuwe bedrijf ga.
Als ik bij mijn huidige werkgever blijf heb ik een vast contract, een nieuwe positie maar ik zal nooit meer groeien qua kennis.

Ik zie het als een kans omdat ik weet dat DevOps engineer een best wel moeilijke functie is om aan te komen als ik naar de meeste eisen kijk bij andere bedrijven en zie dat ook als een kans.
Daarnaast kan ik vanaf scratch mij zelf bewijzen.
Maar omdat ik maak wel vaker verkeerde beslissing dus was op zoek naar nog maar advies buiten mijn familie, vrienden, kennissen en collega's om.

Ik hoop dat jullie mij hierin kunnen adviseren. Excuses als het onduidelijk is maar ben nogal een druk persoon dus heb soms moeite om in een verhalende vorm op de juiste wijze dingen uit te leggen omdat het altijd druk is in mijn hoofd.

Alvast bedankt!
blijven zitten en nog paar jaar (1 a 2 jaar) en dan verder zoeken .. heb je meer aan
deze job ga je je aan irriteren (omdat je het nu aldoet bij deze werkgever)
maar dit heeft niks te maken met je persoonlijke situatie enzv te maken .. (vog j/n )

Nu heb je een fout gemaakt waarvoor je gestraft bent, dus hier hoef je niet op de reden in te gaan (voor ons misschien wel prettig maar voor jou ?)

je loopt niks mis, het leven loopt zoals het loopt .. maar het zijn jou keuzes..

[ Voor 3% gewijzigd door vso op 18-07-2019 13:30 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 10:54
Ik heb eigenlijk dezelfde vraag als @Icephase, waarom zou je geen VOG krijgen voor deze functie?

Kort samengevat heb je dus een delict gepleegd waarvoor je bent veroordeeld tot een taakstraf. Je huidige werkgever heeft dit delict niet zodanig zwaar gezien om je te ontslaan, je potentiële nieuwe werkgever is op de hoogte en ziet het ook niet als probleem blijkbaar. Dus waarom zou Justis het wel zien als probleem?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Icephase schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 13:23:
Waarom zou je geen VOG krijgen voor deze functie? Heeft je 'fout' te maken met je nieuwe rol? Zo ja, heb je dat besproken met je nieuwe werkgever?
Yes!

Ik heb het zeker besproken daar begin ik mijn sollicitatie gesprek mee dus ze zijn er zeker van op de hoogte.

Ik had het zelf niet door destijds omdat ik er niet goed bewust van was ik wist niet hoe zwaar het telde wat ik deed en vond dat ik niks bijzonders deed.

Computervredebreuk en Verwijderen van data dat zijn de overtredingen.
BernardV schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 13:30:
Ik heb eigenlijk dezelfde vraag als @Icephase, waarom zou je geen VOG krijgen voor deze functie?

Kort samengevat heb je dus een delict gepleegd waarvoor je bent veroordeeld tot een taakstraf. Je huidige werkgever heeft dit delict niet zodanig zwaar gezien om je te ontslaan, je potentiële nieuwe werkgever is op de hoogte en ziet het ook niet als probleem blijkbaar. Dus waarom zou Justis het wel zien als probleem?
Ik had mijn VOG al aangevraagd en toen werd mij verteld dat mijn VOG een voorlopige afwijzing en dat ik de kans krijg om een zienswijze in te dienen zodat ze van gedachte veranderen.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2019 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
vso schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 13:25:
[...]

* vso vind dat je dit niet neer moet zetten .. in de meeste browsers zit taal correctie meuk (tegen het verkeerd spellen) en als je commentaar krijgt over zins opbouw dan doe je er wel/niks mee .. jou keuze.

[...]

klinkt niet slecht .. als "job" tot hier dan..

[...]

blijven zitten en nog paar jaar (1 a 2 jaar) en dan verder zoeken .. heb je meer aan
deze job ga je je aan irriteren (omdat je het nu aldoet bij deze werkgever)
maar dit heeft niks te maken met je persoonlijke situatie enzv te maken .. (vog j/n )

Nu heb je een fout gemaakt waarvoor je gestraft bent, dus hier hoef je niet op de reden in te gaan (voor ons misschien wel prettig maar voor jou ?)

je loopt niks mis, het leven loopt zoals het loopt .. maar het zijn jou keuzes..
Thanks! Super feedback.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Verwijderd schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 13:32:
[...]

Yes!

Ik heb het zeker besproken daar begin ik mijn sollicitatie gesprek mee dus ze zijn er zeker van op de hoogte.

Ik had het zelf niet door destijds omdat ik er niet goed bewust van was ik wist niet hoe zwaar het telde wat ik deed en vond dat ik niks bijzonders deed.

Computervredebreuk en Verwijderen van data dat zijn de overtredingen.
Toch wel raar dan dat je potentiële werkgever hiermee akkoord is, maar vervolgens wel 'valt' over een VOG die er moet gaan komen... wat verwacht hij/zij dan nog méér aan info uit die VOG te kunnen halen? Of er nog andere delicten zijn die je verzwijgt? Die zouden nu óók al op een VOG vermeld moeten staan, dus kan het nu ook al afgehandeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Icephase schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 13:35:
[...]

Toch wel raar dan dat je potentiële werkgever hiermee akkoord is, maar vervolgens wel 'valt' over een VOG die er moet gaan komen... wat verwacht hij/zij dan nog méér aan info uit die VOG te kunnen halen? Of er nog andere delicten zijn die je verzwijgt? Die zouden nu óók al op een VOG vermeld moeten staan, dus kan het nu ook al afgehandeld worden.
Ik heb de VOG via mijn nieuwe "toekomstige" werkgever aangevraagd.
Dus ze zijn al bewust van alle delicten die staan er namelijk op.
Maar in mijn contract voorwaarden bij de nieuwe werkgever staat er dat ik dus voor maart 2020 een VOG moet kunnen overleggen.

Ik had de directeur gesproken en die zij vanwege HRM en compliancy? Dat had hij zo verwoord destijds.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2019 13:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BernardV
Maar even anders, staat er in het contract dat je een VOG moet overleggen met "geen bezwaar"? Want als er alleen staat dat je een VOG moet overleggen is dat geen probleem. Immers krijg je altijd een VOG, al dan niet met de stempel "geen bezwaar".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Verwijderd schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 13:37:
[...]

Ik heb de VOG via mijn nieuwe "toekomstige" werkgever aangevraagd.
Dus ze zijn al bewust van alle delicten die staan er namelijk op.
Maar in mijn contract voorwaarden bij de nieuwe werkgever staat er dat ik dus voor maart 2020 een VOG moet kunnen overleggen.
Wacht even. Wat staat er precies? Dat je 'een VOG moet kunnen overleggen' of dat je 'een VOG met geen bezwaar' (oid) moet kunnen overleggen?
Aan het eerste heb je al voldaan/zou je nu kunnen voldoen. Alleen als het per se een "schone" VOG moet zijn, zul je inderdaad moeten wachten. Maar dan vraag ik me weer af wat daar precies de gedachte achter is. Misschien is het het handigst om die vraag even bij je nieuwe werkgever neer te leggen; "Wat bedoelen jullie precies met ...?"

/edit: Haha, twee zielen één gedachte @BernardV

[ Voor 3% gewijzigd door Icephase op 18-07-2019 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-08 12:49
Bij mij gaan de alarmbellen af rondom je nieuwe werkgever. Feitelijk geven ze je nu een proefperiode tot maart 2020. Daarna maken zij de keuze of je wel of niet door kan gaan. Bij uitzonderlijk presteren zal je echt wel mogen blijven, maar als men geen zin in je heeft, geen geld heeft o.i.d. ben je per dan werkeloos. Ik zou het niet doen en blijven bij waar ik nu zit.
BernardV schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 13:38:
Maar even anders, staat er in het contract dat je een VOG moet overleggen met "geen bezwaar"? Want als er alleen staat dat je een VOG moet overleggen is dat geen probleem. Immers krijg je altijd een VOG, al dan niet met de stempel "geen bezwaar".
Volgens het juridisch loket wordt het dan afgewezen en krijg je geen VOG. Ik weet het niet, ik heb (gelukkig) nog nooit in die situatie gezeten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

VOG wordt gewoon afgegeven waar het voor wordt aangevraagd. Dus wanneer je een financieel feit hebt, bijvoorbeeld witwassen, en je VOG is voor het vervullen van een Financiele functie dan zal deze worden afgewezen.

Maar een werkgever moet gewoon een relevante VOG aanvraag doen in het kader van de werkzaamheden en geen algemene VOG verklaring.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
* Intern zijn de eventuele risico’s, in afstemming met Compliance en Directie, in kaart gebracht. **** maakt een
uitzondering op het screeningsbeleid. Je kan bij **** in dienst treden zonder afgifte van een positieve VOG. Een
voorwaarde is dat een positieve VOG moet worden afgegeven voor 1 juli 2020.

Dit staat er letterlijk op.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2019 13:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BernardV
@Pizza_Boom Je hebt gelijk, je krijgt dan een afwijzingsbrief, maar geen VOG.

@Verwijderd Wat nog wel het uitzoeken waard is is de terugkijktermijn, immers heb de de strafbare feiten gepleegd terwijl je nog geen 23 jaar oud was, je bent veroordeeld voor deze feiten toen je wel 23 jaar oud was (neem ik aan). Dan kan het best zo zijn dat je nog onder het termijn van 2 jaar valt ipv de 4 jaar.
Dit zou je eens na kunnen vragen bij een advocaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:35
Ik zou blijven zitten waar je zit, maar wel rond blijven kijken. Zo'n aanbod wat je nu hebt moet je ook wel kunnen vinden dichter bij huis, het is namelijk geen zeldzame functie. 3 uur reistijd op een dag is stiekem echt veel, dat hakt er best in. Nou is OV over het algemeen wat relaxter dan zelf rijden, maar toch ben je op een werkdag snel zo'n 12 uur van huis.
En vooral je best blijven doen bij je opleiding, een HBO papiertje staat altijd een stuk beter.

VOG zal bij elke potentiële werkgever een rol spelen. Bij overheidsinstanties zal je er waarschijnlijk niet in komen en bij partijen die veel met overheden samenwerken ga je waarschijnlijk ook moeite krijgen, maar verder...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Verwijderd schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 13:44:
* Intern zijn de eventuele risico’s, in afstemming met Compliance en Directie, in kaart gebracht. **** maakt een
uitzondering op het screeningsbeleid. Je kan bij **** in dienst treden zonder afgifte van een positieve VOG. Een
voorwaarde is dat een positieve VOG moet worden afgegeven voor 1 juli 2020.

Dit staat er letterlijk op.
Ah dus het gaat wel om een positieve VOG, oftewel er mag geen bezwaar uit blijken. Dan is dat in elk geval helder. Blijft raar, want binnen een jaar heb je toch wel een idee of een werknemer zijn werk goed en naar behoren uitvoert. Een al dan niet positieve VOG gaat daar toch niks aan veranderen zou je zeggen. Maar goed.

@Verwijderd Ik zou ook blijven zitten waar je zit, de switch maken die ze voorstellen. Over 2-3 jaar heb je én meer ervaring én een schone VOG, dus ga je makkelijker een andere baan vinden als je die dan nog ambieert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12:53
Je hebt korte en lange termijn doelen.

Lange termijn doel: werken op 'hoger' niveau (hoger = meer verantwoordelijkheid/kennis/...)
Korte termijn doel: nu meer verdienen. (waarbij ik het verschil tussen 2.800 en 2.400 niet heel groot vindt)

Om tot die doelen te komen, moet je praktische zaken oplossen: opleidingen volgen, reistijd, VOG-gedoe.

Voor je keuze moet je je niet focussen op je praktische zaken, maar op je lange termijn-doelen. Hoe kun je je lange termijndoelen het beste halen? Wanneer je dat helder hebt, is het makkelijk om de praktische zaken op te lossen. Cursussen kunnen volgen in je nieuwe job is belangrijk, maar daar staat veel extra reistijd tegenover. Vergis je niet in de belasting van zoveel reistijd. En ga vooral in gesprek over je lange termijn doelen met je huidige werkgever: wat kunnen zij betekenen in het volgen van opleidingen en salarisgroei? Daar kun je een eerlijk gesprek over hebben, zodat je er óf samen uitkomt ('als we jou voor een hoger tarief kunnen inzetten kunnen we € ... aan salaris/opleiding bieden') óf samen tot de conclusie komt dat de paden op enig moment gaan scheiden ('we hebben voor ons product gewoon een goedkope handyman nodig, als je meer wil doen moet je het elders zoeken').

Het VOG-verhaal is op zich niet zo relevant, behalve dan dat je geen toezeggen kunt doen (VOG is kwijtgescholden) die in andermans handen liggen (wanneer justitie vertraagt heb jij een probleem).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:34

Stoney3K

Flatsehats!

Icephase schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 13:50:
[...]

Ah dus het gaat wel om een positieve VOG, oftewel er mag geen bezwaar uit blijken. Dan is dat in elk geval helder. Blijft raar, want binnen een jaar heb je toch wel een idee of een werknemer zijn werk goed en naar behoren uitvoert. Een al dan niet positieve VOG gaat daar toch niks aan veranderen zou je zeggen. Maar goed.
Dat ligt misschien aan het HR-beleid binnen het bedrijf waar hij wil gaan werken. Misschien heeft dat bedrijf klanten (overheid, verzekeraars) die vereisen dat de werknemers allemaal een schone VOG hebben zodat het bedrijf niet aansprakelijk gesteld kan worden als er wat geks gebeurt.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 23:11

Barrycade

Through the...

Vooral omdat je vergrijpen in het verlengde liggen met je taken / werk.
Bij het bedrijf waar je wil gaan werken gaat het om zeer gevoelige privé data (zag voor je edit je potentiële nieuwe werkgever en heb hun werkgebied opgezocht).

Ik zou nog niet overstappen, het pad van wel of niet een VOG schonen lijkt een beetje onzeker. Dan zit je zo met een werkgever die je moet ontstaan als je die VOG niet krijgt.

En verkijk je niet op 3 uur reistijd (als alles goed gaat) per dag. Ben je minimaal 11,5 uur van huis per dag. Dat houden niet veel mensen vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Stoney3K schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 13:52:
[...]

Dat ligt misschien aan het HR-beleid binnen het bedrijf waar hij wil gaan werken. Misschien heeft dat bedrijf klanten (overheid, verzekeraars) die vereisen dat de werknemers allemaal een schone VOG hebben zodat het bedrijf niet aansprakelijk gesteld kan worden als er wat geks gebeurt.
Mag dat tegenwoordig überhaupt nog, met de AVG enzo? Sowieso ben je als medewerker nooit hoofdelijk aansprakelijk voor fouten die gemaakt worden (zelfs bij een strafbaar feit wordt je als medewerker -uiteraard- wel strafrechtelijk vervolgd maar bij mijn weten niet privaatrechtelijk) dus die aansprakelijkheid van het bedrijf jegens de klanten blijft onverminderd van kracht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-09 07:28
BernardV schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 13:47:
@Verwijderd Wat nog wel het uitzoeken waard is is de terugkijktermijn, immers heb de de strafbare feiten gepleegd terwijl je nog geen 23 jaar oud was, je bent veroordeeld voor deze feiten toen je wel 23 jaar oud was (neem ik aan). Dan kan het best zo zijn dat je nog onder het termijn van 2 jaar valt ipv de 4 jaar.
Dit zou je eens na kunnen vragen bij een advocaat.
Dit punt gaat TS niet helpen: de terugkijktermijn van twee jaar geldt als de VOG wordt aangevraagd door een persoon die ten tijde van de aanvraag de leeftijd van 23 jaren nog niet heeft bereikt. Bron: https://zoek.officielebek....nl/stcrt-2017-68620.html
Icephase schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 13:58:
[...]

Sowieso ben je als medewerker nooit hoofdelijk aansprakelijk voor fouten die gemaakt worden (zelfs bij een strafbaar feit wordt je als medewerker -uiteraard- wel strafrechtelijk vervolgd maar bij mijn weten niet privaatrechtelijk) dus die aansprakelijkheid van het bedrijf jegens de klanten blijft onverminderd van kracht.
De aansprakelijkheid van de werkgever geldt niet als de schade het gevolg is van opzet of bewuste roekeloosheid van de kant van de werknemer. Daarvan is bij strafbare feiten al snel sprake.

[ Voor 29% gewijzigd door voske op 18-07-2019 14:15 ]

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Mijn advies: blijven zitten waar je zit, doorgaan met leren, ondanks dat dit niet vergoed wordt door je huidige werkgever en zorgen dat je aantekening verdwijnt. Intussen kun je uiteraard wel je ogen openhouden voor alternatieven.

3 uur reizen op een dag kan wel, maar hakt er wel in. Dan moet die nieuwe baan wel echt heel veel beter zijn dan je huidige.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-08 12:49
Highland schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 13:52:
Korte termijn doel: nu meer verdienen. (waarbij ik het verschil tussen 2.800 en 2.400 niet heel groot vindt)
Noem het maar niet veel. Scheelt 32.000 euro op een hypotheek en netto 250 euro per maand. Das 3000 euro per jaar netto, een kleine anderhalve maand aan salaris dat het scheelt!
Barrycade schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 13:54:
En verkijk je niet op 3 uur reistijd (als alles goed gaat) per dag. Ben je minimaal 11,5 uur van huis per dag. Dat houden niet veel mensen vol.
Ik zit op 2:30-2:40 per dag van deur tot deur en dat is best pittig. Het komt mij bij tijd en wijle echt mijn strot uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BernardV
voske schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 14:12:
[...]

Dit punt gaat TS niet helpen: de terugkijktermijn van twee jaar geldt als de VOG wordt aangevraagd door een persoon die ten tijde van de aanvraag de leeftijd van 23 jaren nog niet heeft bereikt. Bron: https://zoek.officielebek....nl/stcrt-2017-68620.html
Uit diezelfde bron haal ik het volgende:
Paragraaf 3.1.2. Uitgangspunten terugkijktermijn
Om te bepalen of een relevant justitieel gegeven binnen de terugkijktermijn valt wordt als uitgangspunt genomen:

a. de datum van rechterlijke uitspraak in eerste aanleg, of bij gebreke daarvan

b. de datum dat het Openbaar Ministerie een strafbeschikking heeft uitgevaardigd, of bij gebreke daarvan

c. de datum van de transactie zoals vermeld in het JDS, of bij gebreke daarvan

d. de datum dat het Openbaar Ministerie de beslissing heeft genomen de zaak te seponeren, of bij gebreke daarvan

e. de pleegdatum.

Alleen in onderstaande gevallen wordt van het bovenstaande afgeweken:

1. Wanneer tussen de pleegdatum en de datum zoals onder a, b, c of d genoemd een langere periode is verstreken dan twee jaren geldt de pleegdatum als uitgangspunt, tenzij sprake is van zedendelicten als bedoeld in deze beleidsregels en/of fraudedelicten.
Dus het zou mogelijk kunnen zijn dat in 2020 het delict niet meer relevant is voor de VOG, aangezien de pleegdatum ergens in 2016 is geweest. En gezien TS in 2018 is veroordeeld zou het ook kunnen zijn dat er meer dan 2 jaar tussen pleegdatum en veroordeling zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Ik zou ook blijven zitten waar je zit en kijken wat er nog uit te halen valt tot je VOG termijn vervalt. Wanneer je wel een positieve VOG kan overleggen kan je altijd nogmaals solliciteren bij dit bedrijf, of elders. Dev ops functies zijn er genoeg, maar om jezelf nu in een risicovolle situatie te zetten waarbij je afhankelijk bent van een andere partij (Justitie) om door te mogen gaan? Lijkt me niet prettig. Je verdient nu al een degelijke boterham, dus dan is het veiliger om af te wachten.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-09 20:01

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Gezien je bij je huidige werkgever geen doorgroeimogelijkheden ziet zou ik weg gaan, maar wel bij een ander bedrijf en niet wat je noemde. Reden is dat ze je niet direct wat vastigheid kunnen geven, en de reisafstand.

Ik zou de sluizen op LinkedIn eens opengooien en kijken wat er allemaal op je af komt. Je hebt nu een baan dus een maand langer in dienst blijven tot je een perfecte baan hebt gevonden is niet erg.

Geef tijdens je gesprekken wel je situatie omtrent je VOG aan. Ik weet niet wat je precies misdaan hebt maar een VOG wijzen ze niet zomaar af. Elke branche is anders en de VOG beoordeling ook.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Enorm bedankt allemaal! Ik heb zojuist aangegeven bij mijn werkgever dat ik hier blijf.

Al jullie adviezen waren geweldig! Veel feedback en inzicht. Ik twijfelde af en toe en maakte me een beetje zorgen dat ik dan nog "niks" bereikt zou hebben op mijn leeftijd.

Maar al het feedback heeft me toch sturing kunnen geven.
Ik focus me voor nu op mijn HBO Business & IT management opleiding.
In juni 2021 zou ik klaar zijn met mijn studie.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2019 14:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

voske schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 14:12:
[...]

[...]

De aansprakelijkheid van de werkgever geldt niet als de schade het gevolg is van opzet of bewuste roekeloosheid van de kant van de werknemer. Daarvan is bij strafbare feiten al snel sprake.
De werknemer kan wel ontslagen worden, maar hoofdelijk aansprakelijk gesteld voor schade toegebracht aan klanten? Daar heb ik nog nooit van gehoord, dus ik laat me graag overtuigen door voorbeelden of bronnen waaruit dit blijkt. En dan nog lijkt het me de (potentiële) werkgever van TS te zijn die hem/haar dan aansprakelijk stelt, de klant moet altijd bij hun leverancier zijn en nooit bij de ingehuurde werknemer.

@Verwijderd Top! Goede keus denk ik. En wie weet wat nog op je pad komt! Als je het ambieert, zou je met jouw ervaringen ook andere mensen kunnen helpen door te vertellen over wat de gevolgen kunnen zijn van het plegen van delicten. Ik weet niet hoe jouw afstand tot die risicogroepen zijn, maar als dat bij je past en redelijk dicht bij je staat zou dat vast en zeker heel erg welkom zijn! Neem eens contact op met wat jeugd- en jongerenwerkorganisaties in je buurt als je hier iets mee wilt.

[ Voor 25% gewijzigd door Icephase op 18-07-2019 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Icephase schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 15:12:
[...]

De werknemer kan wel ontslagen worden, maar hoofdelijk aansprakelijk gesteld voor schade toegebracht aan klanten? Daar heb ik nog nooit van gehoord, dus ik laat me graag overtuigen door voorbeelden of bronnen waaruit dit blijkt. En dan nog lijkt het me de (potentiële) werkgever van TS te zijn die hem/haar dan aansprakelijk stelt, de klant moet altijd bij hun leverancier zijn en nooit bij de ingehuurde werknemer.

@Verwijderd Top! Goede keus denk ik. En wie weet wat nog op je pad komt! Als je het ambieert, zou je met jouw ervaringen ook andere mensen kunnen helpen door te vertellen over wat de gevolgen kunnen zijn van het plegen van delicten. Ik weet niet hoe jouw afstand tot die risicogroepen zijn, maar als dat bij je past en redelijk dicht bij je staat zou dat vast en zeker heel erg welkom zijn! Neem eens contact op met wat jeugd- en jongerenwerkorganisaties in je buurt als je hier iets mee wilt.
Dat is wel mooi ja ik zou daar zeker wat mee kunnen doen. Het is iets negatiefs wat me overkomen is maar ik heb er veel meer positiefs uitgehaald en ben enorm bewust geworden van wat fout of goed is.
Ben eigenlijk wel blij dat het gebeurde op een kleine schaal.
Want kan me voorstellen als het iets ergs of groots is dat ik er dan niet zo makkelijk van af was gekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 23:11

Barrycade

Through the...

Luchtbakker schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 14:30:
Gezien je bij je huidige werkgever geen doorgroeimogelijkheden ziet zou ik weg gaan, maar wel bij een ander bedrijf en niet wat je noemde. Reden is dat ze je niet direct wat vastigheid kunnen geven, en de reisafstand.

Ik zou de sluizen op LinkedIn eens opengooien en kijken wat er allemaal op je af komt. Je hebt nu een baan dus een maand langer in dienst blijven tot je een perfecte baan hebt gevonden is niet erg.

Geef tijdens je gesprekken wel je situatie omtrent je VOG aan. Ik weet niet wat je precies misdaan hebt maar een VOG wijzen ze niet zomaar af. Elke branche is anders en de VOG beoordeling ook.
De veroordelingen staan gewoon in het topic, het is in het verlengde van een functie in de IT, dus best wel relevant voor TS.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:07

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Verwijderd schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 15:41:
[...]
Dat is wel mooi ja ik zou daar zeker wat mee kunnen doen. Het is iets negatiefs wat me overkomen is ik gedaan heb maar ik heb er veel meer positiefs uitgehaald en ben enorm bewust geworden van wat fout of goed is.
Ben eigenlijk wel blij dat het gebeurde op een kleine schaal.
Want kan me voorstellen als het iets ergs of groots is dat ik er dan niet zo makkelijk van af was gekomen.
FTFY. Ik neem aan dat je geen willoos slachtoffer was, maar zelf actief iets gedaan hebt. Dat je je niet bewust was dat je hiermee de wet overtrad, is een ander verhaal. Maar het is wél zo netjes als je daadwerkelijk verantwoording neemt en niet zegt dat het je overkomen is, maar dat het iets is wat je zélf gedaan hebt. Een aanrijding overkomt je. Dronken achter het stuur zitten is iets wat je actief doet.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Verwijderd schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 14:43:
Enorm bedankt allemaal! Ik heb zojuist aangegeven bij mijn werkgever dat ik hier blijf.

Al jullie adviezen waren geweldig! Veel feedback en inzicht. Ik twijfelde af en toe en maakte me een beetje zorgen dat ik dan nog "niks" bereikt zou hebben op mijn leeftijd.

Maar al het feedback heeft me toch sturing kunnen geven.
Ik focus me voor nu op mijn HBO Business & IT management opleiding.
In juni 2021 zou ik klaar zijn met mijn studie.
Top! Goede beslissing, denk ik.

Paar kleine dingen:
Verontschuldig je niet voor je Nederlands. Het is beter dan wat ik hier af en toe op het forum voorbij zie komen :)
Je werkgever mag blij zijn met je. Je betaalt zelf je studie en hebt een positieve houding, als ik je verhaal zo lees.
Klein dingetje wat ik niet begrijp: je maakt nu toch promotie? Want je mag de overstap maken naar het serviceteam en je krijgt een dag vakantie meer per jaar. Hoezo zou je dan niet groeien qua kennis?

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Icephase schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 13:58:
[...]

Mag dat tegenwoordig überhaupt nog, met de AVG enzo? Sowieso ben je als medewerker nooit hoofdelijk aansprakelijk voor fouten die gemaakt worden (zelfs bij een strafbaar feit wordt je als medewerker -uiteraard- wel strafrechtelijk vervolgd maar bij mijn weten niet privaatrechtelijk) dus die aansprakelijkheid van het bedrijf jegens de klanten blijft onverminderd van kracht.
Waar baseer je zo'n uitspraak op? De AVG heeft er helemaal niks mee te maken als een gemeente van bedrijven die ze inhuren eist dat hun mensen een positieve VOG hebben. Die hoeven ze dan niet helemaal overhandigd te krijgen ofzo, bedrijf x stelt zich aansprakelijkheid als ze afspraken niet nakomen en contractbreuk plegen.

De drempel voor hoofdelijke aansprakelijkheid is zeer hoog, maar nooit is niet correct. Dat was al eerder vermeld.

Ik zie dit aanbod voor ts niet als voldoende interessant om de overstap en het risico te rechtvaardigen. Snap alleen niet waarom ze je wel willen aannemen en vervolgens niet even geduld hebben met die verklaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ardana schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 23:22:
[...]

FTFY. Ik neem aan dat je geen willoos slachtoffer was, maar zelf actief iets gedaan hebt. Dat je je niet bewust was dat je hiermee de wet overtrad, is een ander verhaal. Maar het is wél zo netjes als je daadwerkelijk verantwoording neemt en niet zegt dat het je overkomen is, maar dat het iets is wat je zélf gedaan hebt. Een aanrijding overkomt je. Dronken achter het stuur zitten is iets wat je actief doet.
Dat is dan verkeerd verwoord ik dacht bij "mij iets is overkomen" dat het meer ging over de beleving "er is iets ergs gebeurd" maar dat zou niet wegnemen dat ik er verantwoordelijk voor was maar ik ervaarde het als erg het was dus een shock vandaar dat ik zeg overkomen. Politie was vriendelijk maar ik wist niet dat computervredebreuk dus zo zwaar zou wegen zeg maar?
Pietervs schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 01:11:
[...]

Top! Goede beslissing, denk ik.

Paar kleine dingen:
Verontschuldig je niet voor je Nederlands. Het is beter dan wat ik hier af en toe op het forum voorbij zie komen :)
Je werkgever mag blij zijn met je. Je betaalt zelf je studie en hebt een positieve houding, als ik je verhaal zo lees.
Klein dingetje wat ik niet begrijp: je maakt nu toch promotie? Want je mag de overstap maken naar het serviceteam en je krijgt een dag vakantie meer per jaar. Hoezo zou je dan niet groeien qua kennis?
Ik maak inderdaad een promotie.
Waar het bij mij zit is dat ik bezig ben met "1 softwarepakket" en basis T-SQL queries en RegEx oplossingen.
En op IT vlak is er niet veel bijzonders meer te doen omdat het een klein bedrijf is.
Alles staat al zoals het is en het werkt, af en toe een nieuwe "Image" maken om nieuwe werkplekken makkelijk te kunnen voorbereiden.
En anders wat maatwerk aanpassingen, updates, migraties etc. dus als ik het zo zou opsommen niks bijzonders meer.
Met mijn huidige "promotie" ga ik op geld en vakantiedagen vooruit maar qua kennis zal ik niet nog verder kunnen groeien.

Het kan zijn dat dit een beetje mijn eigen schuld is omdat ik een test omgeving opgezet had thuis waardoor ik alles maar dan ook alles door ging nemen. Elke koppeling die wij hebben op ERP pakketten zelf opnieuw opgezet, expres foutmeldingen opzoeken en vooral oefenen, oefenen en nog een keer oefenen. Ik heb zeker de eerste 6 maanden elke avond en weekend wel een deel gewerkt aan mij kennis vergroten over het pakket en de mogelijkheden daarin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15-09 13:44
Bij mijn vorige werkgever, circa 10.000 werkplekken hebben ze nooit om een VOG gevraagd en bij mijn huidige werkgever ook niet. Is dat zo normaal in de IT wereld dat ze overal om een VOG vragen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

targaryanwolf schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 12:35:
Bij mijn vorige werkgever, circa 10.000 werkplekken hebben ze nooit om een VOG gevraagd en bij mijn huidige werkgever ook niet. Is dat zo normaal in de IT wereld dat ze overal om een VOG vragen?
Een korte lijst van bedrijven/branches waar ze een VOG vereisen:
  • Alle overheid
  • Alle semi-overheid
  • NUTS bedrijven (Gas/Water/Licht)
  • Financiële instellingen (Banken/verzekeringen/Accountants)
  • Publieke zorg organisaties
  • Prive zorg organisaties waar met kinderen gewerkt wordt
  • Ziekenhuizen (niet alle heb ik gemerkt)
En het worden er steeds meer. Daarnaast vinden bij een aantal organisaties ook nog andere screening plaats. Bijvoorbeeld in de financiële wereld heb je https://www.dsi.nl/ waar ze kijken naar je diploma's en of je opgenoment bent in bepaalde registers zoals "Inside trader gereigistreerd" en dergelijke. Bij de overheid heb je voor sommige onderdele A-, P- Screening nodig. En voor Europese functies is er ook een screening.

De tendens is dat er steeds meer screening is.

Overigens hoef je je geen zorgen te maken om:
  1. Veroordeeld vanwege verkeers vergrijp (mits er geen alcohol of drugs bij betrokken zijn) zoals te hard rijden;
  2. Registratie BKR
Wel van invloed op pepaalde functies is:
  • Drugs delict (bezit kan al voldoende zijn bij sommige instanties, zelfs soft-drugs);
  • Financieel delict.
Overigens, bij sommige screenings, voornamelijk bij overheid en bepaalde banken wordt er ook gekeken naar je vrienden/familie en het contact daar mee. Bijvoorbeeld een familielid in 1e,2e en soms zelfs 3e graad welke bijvoorbeeld vast zit voor een zwaar vergrijp, maakt het mogelijk dat je een screening niet haalt. Dat geldt ook voor bijvoorbeeld een broer, zus, ouder van je partner. Kijk er mee uit, want je moet aan kunnen tonen dat er geen direct contact is met deze personen. Ook foute vrienden kan een issue geven bij screening. Niks vervelender dat jouw mobiele nummer opduikt in een onderzoek terwijl er net een P-Screening aan de gang is.

[ Voor 17% gewijzigd door Wim-Bart op 19-07-2019 13:23 ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wim-Bart schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 13:19:
[...]

Een korte lijst van bedrijven/branches waar ze een VOG vereisen:
  • Alle overheid
  • Alle semi-overheid
  • NUTS bedrijven (Gas/Water/Licht)
  • Financiële instellingen (Banken/verzekeringen/Accountants)
  • Publieke zorg organisaties
  • Prive zorg organisaties waar met kinderen gewerkt wordt
  • Ziekenhuizen (niet alle heb ik gemerkt)
En het worden er steeds meer. Daarnaast vinden bij een aantal organisaties ook nog andere screening plaats. Bijvoorbeeld in de financiële wereld heb je https://www.dsi.nl/ waar ze kijken naar je diploma's en of je opgenoment bent in bepaalde registers zoals "Inside trader gereigistreerd" en dergelijke. Bij de overheid heb je voor sommige onderdele A-, P- Screening nodig. En voor Europese functies is er ook een screening.

De tendens is dat er steeds meer screening is.

Overigens hoef je je geen zorgen te maken om:
  1. Veroordeeld vanwege verkeers vergrijp (mits er geen alcohol of drugs bij betrokken zijn) zoals te hard rijden;
  2. Registratie BKR
Wel van invloed op pepaalde functies is:
  • Drugs delict (bezit kan al voldoende zijn bij sommige instanties, zelfs soft-drugs);
  • Financieel delict.
Overigens, bij sommige screenings, voornamelijk bij overheid en bepaalde banken wordt er ook gekeken naar je vrienden/familie en het contact daar mee. Bijvoorbeeld een familielid in 1e,2e en soms zelfs 3e graad welke bijvoorbeeld vast zit voor een zwaar vergrijp, maakt het mogelijk dat je een screening niet haalt. Dat geldt ook voor bijvoorbeeld een broer, zus, ouder van je partner. Kijk er mee uit, want je moet aan kunnen tonen dat er geen direct contact is met deze personen. Ook foute vrienden kan een issue geven bij screening. Niks vervelender dat jouw mobiele nummer opduikt in een onderzoek terwijl er net een P-Screening aan de gang is.
Ik werk voor een universiteit, is me niks gevraagd nochtans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

Verwijderd schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 15:03:
[...]

Ik werk voor een universiteit, is me niks gevraagd nochtans.
Het is ook afhankelijk van de werkzaamheden. Ik kom zelf altijd in zijdelings, of direct in aanraking met gevoelige data, dus dan kan je een VOG ook wel verwachten. Ik snap ook niet waarom sommige bedrijven het ook niet doen, want mijn ervaring is toch dat bij een VOG en/of Screening een hoop ellende voorkomen kon worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wim-Bart schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 15:38:
[...]

Het is ook afhankelijk van de werkzaamheden. Ik kom zelf altijd in zijdelings, of direct in aanraking met gevoelige data, dus dan kan je een VOG ook wel verwachten. Ik snap ook niet waarom sommige bedrijven het ook niet doen, want mijn ervaring is toch dat bij een VOG en/of Screening een hoop ellende voorkomen kon worden.
Ja ok, je schreef alle overheid en semi-overheid. En in mijn functie kom ik in aanraking met zo'n beetje alles dus dat is ook geen argument. Lijkt dus niet overal aan de orde te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

Verwijderd schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 15:41:
[...]

Ja ok, je schreef alle overheid en semi-overheid. En in mijn functie kom ik in aanraking met zo'n beetje alles dus dat is ook geen argument. Lijkt dus niet overal aan de orde te zijn.
Klopt, is bij meer instanties niet op orde. Maar tja, overheids instellingen zijn ook VERPLICHT om SSL te gebruiken, en wanneer je het aantal sites ziet wat dat niet heeft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Men zegt hier: "ik had niks met VoG te maken", maar wanneer ben je dan in dienst gekomen?
- 2017: VGZ (VoG en screening)
- 2018: Brocacef (VoG)
- 2018: Stichting Severinus (VoG)
- 2019: a.s.r. (VoG)

Ik zou bijna overal de vraag voor een VoG.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Sowieso, detachering en consultancy willen je overal weg kunnen zetten, dus je moet zo'n ding gewoon kunnen overleggen daar. Sure, ze zouden je klussen kunnen geven bij klanten die dat niet vereisen. Maar als ik als werkgever het risico moet nemen om iemand niet weg te kunnen zetten bij een willekeurige klant, dan neem ik dat risico liever niet als ik die keuze heb bij aanname van de werknemer ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1