• Corrie Brokken
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 19-07-2019
Ik heb een jaar geleden een X•BOOK 15CL875 van BTO gekocht. Gisteren mijn 4(!)e toestenbord gekregen. Langzaam doen steeds meer toetsen het niet, beginnende bij de 'G' en 'H'. Ik vond hem vanaf het begin af aan al erg warm, maar ik ben niet zo ervaren met hoe het hoort, dus dacht ik: het zal wel zo horen. Gisteren is hij helemaal schoon gemaakt, nieuwe koelpasta. Toch maar eens 'core temp' gedownload en wat blijkt: De CPU zit binnen 2 minuten video renderen op 100 graden. Ik kan niet met zekerheid zeggen dat er een correlatie is tussen toetsenbord en de temperatuur, maar ik heb wel dat vermoeden. Kan iemand dit bevestigen?

Mijn 4e toetsenbord had geen garantie meer omdat ik een reparatie uit stelde ivm drukte met werk klussen. Nu ben ik alleen bang dat het me opnieuw gaat gebeuren.

-Is 100 graden gezond voor een laptop?

- Is het mogelijk dat mijn toetsenbord hierdoor defect raakt?

Thanks!

• Jordy_413
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 13:06
Dus je CPU zit zonder enige load binnen 2 minuten op 100 graden? Een constante 100 graden zou wel schade kunnen toebrengen aan andere componenten lijkt me.

[Voor 34% gewijzigd door Jordy_413 op 18-07-2019 13:19]

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-12 19:20

AzzKickah

06-CENSORED

Jordy_413 schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 13:19:
Dus je CPU zit zonder enige load binnen 2 minuten op 100 graden? Dan is je laptop defect.
Blabla.
Misschien draait er wel mining malware op de achtergrond.

@Corrie Brokken Heb je Windows al eens opnieuw geinstalleerd op die laptop?

[Voor 14% gewijzigd door AzzKickah op 18-07-2019 13:21]

• Corrie Brokken
Sorry, heb het aangepast. Het is tijdens het renderen van een video.

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07-12 15:12

Bejit

Svenska Faderland

Corrie Brokken schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 13:08:
Ik heb een jaar geleden een X•BOOK 15CL875 van BTO gekocht. Gisteren mijn 4(!)e toestenbord gekregen. Langzaam doen steeds meer toetsen het niet, beginnende bij de 'G' en 'H'. Ik vond hem vanaf het begin af aan al erg warm, maar ik ben niet zo ervaren met hoe het hoort, dus dacht ik: het zal wel zo horen. Gisteren is hij helemaal schoon gemaakt, nieuwe koelpasta. Toch maar eens 'core temp' gedownload en wat blijkt: De CPU zit binnen 2 minuten video renderen op 100 graden. Ik kan niet met zekerheid zeggen dat er een correlatie is tussen toetsenbord en de temperatuur, maar ik heb wel dat vermoeden. Kan iemand dit bevestigen?

Mijn 4e toetsenbord had geen garantie meer omdat ik een reparatie uit stelde ivm drukte met werk klussen. Nu ben ik alleen bang dat het me opnieuw gaat gebeuren.

-Is 100 graden gezond voor een laptop?

- Is het mogelijk dat mijn toetsenbord hierdoor defect raakt?

Thanks!
Je hebt een jaar geleden de laptop gekocht van BTO, dus je hebt nog 1 jaar garantie op alle onderdelen.

Maar ik heb wat meer info nodig.

Hoe warm is de laptop idle?
Draait de fan 100%?

Anderzijds kan je hem ook gewoon terug sturen naar BTO, want 100 graden mag een CPU nooit worden.

Systeempje

• Jordy_413
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 13:06
Bejit schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 13:24:
[...]

Je hebt een jaar geleden de laptop gekocht van BTO, dus je hebt nog 1 jaar garantie op alle onderdelen.

Draait de fan 100%?

Anderzijds kan je hem ook gewoon terug sturen naar BTO, want 100 graden mag een CPU nooit worden.
Onder load worden die hexa core cpu's wel vaker 100 graden onder load. Ook al zijn het geen optimale temperaturen.

• Corrie Brokken
Bejit schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 13:24:
[...]

Draait de fan 100%?

40-50 graden. Op een vlakke ondergrond. Ik heb geen idee of de fan op 100% draait. Hoe controleer ik dat?

• Anoniem: 1216024
  • Registratie: Mei 2019
  • Niet online
Niemand die het vreemd vindt dat een toetsenbord al 3 keer is gerepareerd en het de 4e keer ineens buiten de garantie valt?
Je hebt recht op een deugdelijk product wat je blijkbaar nooit hebt gehad.

100 graden is veel te veel en 4 keer een toetsenbord vervangen in een jaar is ook veel te veel.

Rechtsbijstand is hier stap 1

Heb je dat niet? Gelijk afsluiten voor de toekomst.

Wat een kansloos bedrijf trouwens.
Lees voor de lol de garantievoorwaarden eens door.
Het ene naar het andere excuus, uitleg over pixel (who the fuck cares), jezelf proberen te verkopen om voor 25 euro een systeem schoon te maken.
Alles relatief en vreemd houden.
Zware processor, boven de 200 gram?
Bah bah. Is dit een club 16-jarigen ofzo. 8)7

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07-12 15:12

Bejit

Svenska Faderland

Anoniem: 1216024 schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 14:07:
Niemand die het vreemd vindt dat een toetsenbord al 3 keer is gerepareerd en het de 4e keer ineens buiten de garantie valt?
Je hebt recht op een deugdelijk product wat je blijkbaar nooit hebt gehad.

100 graden is veel te veel en 4 keer een toetsenbord vervangen in een jaar is ook veel te veel.

Rechtsbijstand is hier stap 1

Heb je dat niet? Gelijk afsluiten voor de toekomst.

Wat een kansloos bedrijf trouwens.
Lees voor de lol de garantievoorwaarden eens door.
Het ene naar het andere excuus, uitleg over pixel (who the fuck cares), jezelf proberen te verkopen om voor 25 euro een systeem schoon te maken.
Alles relatief en vreemd houden.
Zware processor, boven de 200 gram?
Bah bah. Is dit een club 16-jarigen ofzo. 8)7
Je moet wat he, als je marges tussen de 3-5% zitten.

En zoals je zegt, terugsturen, temperaturen zijn veel te hoog, ongeacht of het een hexacore is of niet.

Systeempje

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee