Ik heb zoals de titel beschrijft, een LG 55UK6300 zonder dolby atmos. Nu wil ik een LG SK10Y aanschaffen, deze heeft wél dolby atmos. Nu wil ik graag voor de fun dolby atmos eens ervaren met de soundbar door het filmpje van de dolby site (leaf & amaze) af te spelen op de tv met een usb stick. Zal de dolby atmos van het filmpje er door komen ondanks mijn tv zonder dolby atmos?
Ondanks dat de LG SK10Y een prima soundbar is zal de Atmos functie niet veel toevoegen.
Als je echt verschil wilt horen kom je op losse luidsprekers.
Ik ga er van uit dat je via de mediaplayer van de TV het bestand gaat afspelen en dan via HDMI ARC naar je soundbar gaat?
Om Atmos te kunnen beluisteren moet de TV DD+ ondersteunen en volgens mij doet de 55UK6300 dat niet.
Hier wat meer info over atmos en TV's
https://www.homecinemamag...by-atmos-op-tv-labyrinth/
Als je echt verschil wilt horen kom je op losse luidsprekers.
Ik ga er van uit dat je via de mediaplayer van de TV het bestand gaat afspelen en dan via HDMI ARC naar je soundbar gaat?
Om Atmos te kunnen beluisteren moet de TV DD+ ondersteunen en volgens mij doet de 55UK6300 dat niet.
Hier wat meer info over atmos en TV's
https://www.homecinemamag...by-atmos-op-tv-labyrinth/
Bedankt voor je antwoord. Ik heb intussen wat research gedaan en met LG gebeld. De persoon bevestigde me dat een televisie ook dolby atmos moet ondersteunen om er gebruik van te kunnen maken. . De 55uk6300 heeft wel dolby digital + (DD+ dus veronderstel ik)
Nu wil ik toch echt wel graag dolby atmos.
Ik weet niet hoe je dit bedoelt van die losse speakers. Bedoel je dat je hoe dan ook met losse speakers moet werken om van dolby atmos te kunnen genieten?
Ongeacht of je de SK10 gebruikt in combi met een dolby atmos ondersteunde tv?
Edit: Ik ben intussen dat artikel aan het lezen
Nu wil ik toch echt wel graag dolby atmos.
Ik weet niet hoe je dit bedoelt van die losse speakers. Bedoel je dat je hoe dan ook met losse speakers moet werken om van dolby atmos te kunnen genieten?
Ongeacht of je de SK10 gebruikt in combi met een dolby atmos ondersteunde tv?
Edit: Ik ben intussen dat artikel aan het lezen
[ Voor 7% gewijzigd door Cyberdemon op 18-07-2019 17:13 ]
Als je echt Dolby Atmos wil zul je inderdaad losse speakers nodig hebben die je binnen je huiskamer of luister omgeving ophangt. Dolby Atmos op een soundbar is gewoon een marketing stuntje, of hoe je het ook wil nemen.
Door meer dan 5 speakers op te nemen in je home cinema omgeving kun je de zitomgeving omringen met geluid en geluid op een hele specifieke manier uit bepaalde hoeken laten komen. Dit ga je nooit halen met alleen een soundbar.
Overigens heb ik heel wat demo´s uitgeprobeerd maar vind ik de beste toch echt Horizon van demolandia (https://www.demolandia.ne...o-trailers-hd/page-9.html). De meeste demo's die ik tegen kom zijn of losse trailers of te kort en te specifiek. De horizon demo is wat langer en zet veel meer aspecten in van de mogelijkheden binnen dolby Atmos. En ik durf te wedden dat die demo totaal anders klinkt als er alleen sprake is van een soundbar.
Door meer dan 5 speakers op te nemen in je home cinema omgeving kun je de zitomgeving omringen met geluid en geluid op een hele specifieke manier uit bepaalde hoeken laten komen. Dit ga je nooit halen met alleen een soundbar.
Overigens heb ik heel wat demo´s uitgeprobeerd maar vind ik de beste toch echt Horizon van demolandia (https://www.demolandia.ne...o-trailers-hd/page-9.html). De meeste demo's die ik tegen kom zijn of losse trailers of te kort en te specifiek. De horizon demo is wat langer en zet veel meer aspecten in van de mogelijkheden binnen dolby Atmos. En ik durf te wedden dat die demo totaal anders klinkt als er alleen sprake is van een soundbar.
[ Voor 5% gewijzigd door Dirrukje op 18-07-2019 18:32 ]
Ik heb intussen ontdekt dat mijn tv (UK6300 dus) wel dolby atmos ondersteunt. Maar ik zie dit nergens staan om in te stellen in de instellingen. Wel DD+.
Nu wat betreft de soundbar, het zal zoiso wel beter klinken als de ingebouwde speakers denk ik. Ik ga het zeker eens proberen.
Ik heb ook niet de plaats om losse speakers te zetten. Op deze moment toch niet.
Nu wat betreft de soundbar, het zal zoiso wel beter klinken als de ingebouwde speakers denk ik. Ik ga het zeker eens proberen.
Ik heb ook niet de plaats om losse speakers te zetten. Op deze moment toch niet.
Een soundbar klinkt sowieso beter inderdaad. Op de product site https://www.lg.com/uk/tvs/lg-55UK6300PLB wordt vermeld dat deze tv compatible is met Atmos soundbars maar ik kan niet achterhalen of de TV eARC ondersteund.Cyberdemon schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 18:47:
Ik heb intussen ontdekt dat mijn tv (UK6300 dus) wel dolby atmos ondersteunt. Maar ik zie dit nergens staan om in te stellen in de instellingen. Wel DD+.
Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."
Volgens mij heeft het weinig zin om je te focussen op het wel/niet ondersteunen van Atmos door je apparatuur. Het is vooral een leuke marketing-sticker die op de doos van de soundbar geplakt wordt. Ja, het audioformaat wordt weergeven maar de ervaring krijg je niet aangezien de daarvoor benodigde speakers ontbreken. Het geluid zal ongetwijfeld beter klinken dan het geluid uit je televisies maar Atmos ervaren zul je niet doen.
De tv heeft ARC. Van de soundbar, ik lees een legitiem review dat je regen boven je hoort met de juiste instellingen. Hoe dan ook, het zal los van de dolby atmos een verbetering zijn. Daar doe ik het vooral voor.
Als je regen boven je hoort dan is het een slechte mix, tenzij het geluid is van regen dat op het dak klettert
Pagina: 1