Beste Tweakers, zoals de titel al aangeeft wil ik mijn huidige budget game-PC een upgrade geven. Met de nieuwe Ryzen serie is de keuze reuze en hoop ik hier wat advies te kunnen krijgen 
Hieronder zie je mijn huidige systeem. Het is wel duidelijk dat mijn moederbord, geheugen en cpu behoorlijk outdated zijn en ben dus ook op zoek deze 3 componenten te upgraden.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met deze PC game ik alleen maar. De games die ik speel zijn voornamelijk Apex Legends, League of Legends, Overwatch, PUBG, Final Fantasy XIV, Rocket Leauge. Ook zou ik (met eerst wat oefening
) in de toekomst willen proberen te streamen
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil er maximaal €500 aan uitgeven. Echter als ik bijvoorbeeld +/- 15% prestaties in moet leveren maar wel €200 kan besparen, dan bespaar ik uiteraard liever voor minimale prestatie verlies. Ook ben ik bereid tweedehands componenten aan te schaffen! Simpel gezegd ben ik opzoek naar het beste bang-for-buck
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle componenten en randapparatuur behalve het moederbord, geheugen en processor
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
MB, RAM, CPU
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn GPU en monitor zijn van MSI, dus als het aan de prestaties en budget voldoet een MSI moederbord(?)
Daarnaast ben ik nooit een fan Intel geweest dus het liefst AMD
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Voordat ik mijn VEGA 56 had aangeschaft had ik een reference R9 290 en vervolgens een 290X in mijn bezit. Hiermee zeggende dat het geluid of stroomverbruik mij niet veel uitmaakt
Ga je overklokken?
Ik heb nog nooit overgeklokt. Echter ben ik hier wel erg nieuwsgierig naar, heb ook al wat opgezocht en ik ben sowieso van plan mijn VEGA 56 te gaan overklokken en undervolten gezien hij Samsdung geheugen heeft. Uiteraard wil ik eventueel ook mijn nieuwe CPU overklokken
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat het bovenstaande voldoende informatie geeft. Ik ben in principe opzoek naar een upgrade setje wat het beste bang-for-buck geeft. Dit mogen nieuwe componenten zijn maar om kosten te besparen (en beter voor het milieu) mogen dit ook tweedehandse componenten zijn. Mijn huidge CPU, GPU en PSU zijn ook tweedehands.
Hieronder zie je mijn huidige systeem. Het is wel duidelijk dat mijn moederbord, geheugen en cpu behoorlijk outdated zijn en ben dus ook op zoek deze 3 componenten te upgraden.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD FX-8350 Black Edition | € 0,- | € 0,- |
1 | Processorkoeling | Cooler Master Hyper 212 EVO | € 29,99 | € 29,99 |
1 | Moederborden | ASRock 970 Extreme3 | € 0,- | € 0,- |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance CMZ4GX3M1A1600C9B | € 20,99 | € 20,99 |
1 | Videokaarten | MSI Radeon RX Vega 56 Air Boost 8G OC | € 279,99 | € 279,99 |
1 | Solid state drives | Samsung 860 EVO 250GB | € 60,50 | € 60,50 |
1 | Voedingen | Antec Earthwatts Gold Pro EA750G | € 93,48 | € 93,48 |
1 | Monitoren | MSI Optix MAG241C Zwart | € 186,15 | € 186,15 |
1 | Toetsenborden | Corsair K70 RGB MK.2 (Cherry MX Red, US) | € 129,99 | € 129,99 |
1 | Muizen | Logitech G502 Proteus Spectrum | € 64,90 | € 64,90 |
1 | Gaming headsets | Logitech G430 Surround Sound Gaming Headset | € 52,90 | € 52,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 918,89 |
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met deze PC game ik alleen maar. De games die ik speel zijn voornamelijk Apex Legends, League of Legends, Overwatch, PUBG, Final Fantasy XIV, Rocket Leauge. Ook zou ik (met eerst wat oefening

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil er maximaal €500 aan uitgeven. Echter als ik bijvoorbeeld +/- 15% prestaties in moet leveren maar wel €200 kan besparen, dan bespaar ik uiteraard liever voor minimale prestatie verlies. Ook ben ik bereid tweedehands componenten aan te schaffen! Simpel gezegd ben ik opzoek naar het beste bang-for-buck
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle componenten en randapparatuur behalve het moederbord, geheugen en processor
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
MB, RAM, CPU
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn GPU en monitor zijn van MSI, dus als het aan de prestaties en budget voldoet een MSI moederbord(?)
Daarnaast ben ik nooit een fan Intel geweest dus het liefst AMD
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Voordat ik mijn VEGA 56 had aangeschaft had ik een reference R9 290 en vervolgens een 290X in mijn bezit. Hiermee zeggende dat het geluid of stroomverbruik mij niet veel uitmaakt
Ga je overklokken?
Ik heb nog nooit overgeklokt. Echter ben ik hier wel erg nieuwsgierig naar, heb ook al wat opgezocht en ik ben sowieso van plan mijn VEGA 56 te gaan overklokken en undervolten gezien hij Samsdung geheugen heeft. Uiteraard wil ik eventueel ook mijn nieuwe CPU overklokken
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat het bovenstaande voldoende informatie geeft. Ik ben in principe opzoek naar een upgrade setje wat het beste bang-for-buck geeft. Dit mogen nieuwe componenten zijn maar om kosten te besparen (en beter voor het milieu) mogen dit ook tweedehandse componenten zijn. Mijn huidge CPU, GPU en PSU zijn ook tweedehands.