Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-07 09:23
Op dit moment heb ik deze soundbar bij de tv in de huiskamer: pricewatch: Sony HT-ZF9

Ik heb ook de rear-speakers erbij.
Overall werkt dit prima.

Nu heb ik bij mijn desktop sinds 2 maanden deze edifier-set : pricewatch: Edifier S350DB

Wanneer ik moet waar mijn muziek het mooiste klinkt is dit absoluut op deze edifier-set.

Ik overweeg daarom ook een edifier-soundbar , maar wel met mogelijkheden voor verschillende input.
Ik kwam daarom op deze soundbar terecht : https://www.edifier.com/n...e-soundbar-theatre-system
Helaas nog niet bekend op tweakers.

Zal deze edifier-set dezelfde ervaring geven in de woonkamer als de S350DB?

Ik ben wel erg te spreken over de S350DB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:48

Nibbz

Postmaster General

Boekenplank/Zuil speakers zijn geen optie? Die klinken toch altijd wel een stukje beter dan zo'n soundbar.

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-07 14:08
Ik heb zelf ook boekenplank speakers met een soundbar (waar veel mensen te spreken over waren) vergeleken, maar de boekenplank speakers zijn een wereld apart.

Ik ben geen expert, maar de diepte die de boekenplank speakers kunnen bereiken heb ik nog niet terug gehoord in soundbars en kleine home cinema speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Nibbz schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 11:42:
Boekenplank/Zuil speakers zijn geen optie? Die klinken toch altijd wel een stukje beter dan zo'n soundbar.
Je zou dan ook voor een edifier boekenplank variant gaan i.p.v. het soundbar-systeem van edifier?
ik zit daarnaast bij mijn tv met 2 x input via HDMI (nvidia shield en ziggo box).
Het schakelen via de sony soundbar met de HDMI-porten verloopt soepel en dat vind ik wel prettig.

Een boekenplank variant zou dus wel HDMI-porten moeten hebben voor de input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-01 17:26

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Je hebt geen budget genoemd dus ik ga het er maar gewoon in gooien:
Een receiver met HDMI koppelen aan een set boekenplankspeakers klinkt zó veel beter dan enkel een soundbar en goedkope (tweedehands) receivers zijn er genoeg.

Nu is het wel zo dat de set die je linkt 4.1 is, soundbar mèt 2 sattelieten en een subwoofer, ik weet niet wat het kost maar wil je voor de 4.1 of 5.1 gaan of gaat het puur om het geluid?

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-07 16:56
Een soundbar is eigenlijk heel erg specifiek ontworpen voor weergave van audio bij beeld... ik heb nog nooit een soundbar gehoord die ook goed muziek weergeeft... en heb er toch wel wat gehoord in verschillende geluidsklassen.

Om die reden heb ik zelf dan ook gekozen voor twee compacte boekenplankspeakers bij de tv... toevallig ook edifier: pricewatch: Edifier R1700BT (Zwart)

Prima weergave van muziek, door bluetooth ook makkelijk met het afspelen van muziek vanaf de telefoon... voor het kijken van series en films gaat het ook goed, maarrrr... stemmen zijn niet altijd even duidelijk, dat is dan weer de eigenschap van een dergelijke speaker en waar een soundbar juist weer beter in is. Maar dat heb ik weer op kunnen lossen doordat ik mijn tv als de center speaker kan gebruiken.

Heb er overigens geen sub (meer) bij puur om rekening te houden met de onderburen... die staat nu eenzaam te zijn in een hoekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:01

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

MicGlou schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 14:56:
Heb er overigens geen sub (meer) bij puur om rekening te houden met de onderburen... die staat nu eenzaam te zijn in een hoekje.
Ik hoor dat argument zo vaak en ik snap de gedachtegang ook, maar na 2 jaar met een stevige SVS subwoofer, heb ik mijn benedenburen nog nooit over gebonk gehoord. :)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Wintervacht schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 14:45:
Je hebt geen budget genoemd dus ik ga het er maar gewoon in gooien:
Een receiver met HDMI koppelen aan een set boekenplankspeakers klinkt zó veel beter dan enkel een soundbar en goedkope (tweedehands) receivers zijn er genoeg.

Nu is het wel zo dat de set die je linkt 4.1 is, soundbar mèt 2 sattelieten en een subwoofer, ik weet niet wat het kost maar wil je voor de 4.1 of 5.1 gaan of gaat het puur om het geluid?
Budget tussen 500 - 1000
Als ik alleen het verhaal van MisGlou lees wordt het heel lastig om een goede combinatie van TV-speakers (met stemmen) te vinden en voor muziek.
Primair is de set nl. voor TV kijken.

Tevens is een criteria de aangeven (minimaal 2 inputs van HDMI).
Daarnaast moet alles aangestuurd kunnen worden met de universele AB van Logitech (harmony)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@pitchdown Aankoopadviezen doen we in CEA; heb je topic verplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
pitchdown schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 06:44:
[...]

Budget tussen 500 - 1000
Als ik alleen het verhaal van MisGlou lees wordt het heel lastig om een goede combinatie van TV-speakers (met stemmen) te vinden en voor muziek.
Primair is de set nl. voor TV kijken.

Tevens is een criteria de aangeven (minimaal 2 inputs van HDMI).
Daarnaast moet alles aangestuurd kunnen worden met de universele AB van Logitech (harmony)
Je zou nog naar een versterker kunnen kijken die meerdere 'zones' heeft... mijn oude Onkyo versterker kon dat, dan had je het surround gebeuren voor tv en film en de 2e zone met ook eigen speakers was puur stereo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
MicGlou schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 08:23:
[...]

Je zou uiteraard nog naar een versterker kunnen kijken die meerdere 'zones' heeft... mijn oude Onkyo versterker kon dat, dan had je het surround gebeuren voor tv en film en de 2e zone met ook eigen speakers was puur stereo.
Zal zo`n versterker ook ondersteund worden door de Logitech Harmony Ultimate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
pitchdown schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 08:24:
[...]

Zal zo`n versterker ook ondersteund worden door de Logitech Harmony Ultimate?
Je zal je verbazen om wat die Harmony producten allemaal ondersteunen ;) Alhoewel je soms wel eens moet accepteren dat je met de Harmony niet alle functies kan bedienen, maar dan heb je het vaak over setup functies en die doe je normaal gesproken maar 1x totdat alles naar tevredenheid is ingesteld.

Maar om er zeker van te zijn of het werkt... https://support.myharmony.com/en-us/compatibility

[ Voor 8% gewijzigd door MicGlou op 19-07-2019 08:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:34
Jorgen schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 00:42:
[...]

Ik hoor dat argument zo vaak en ik snap de gedachtegang ook, maar na 2 jaar met een stevige SVS subwoofer, heb ik mijn benedenburen nog nooit over gebonk gehoord. :)
Amen _/-\o_

Ik ben ook van het principe: goede bas dreunt niet.

Mijn buren klagen ook niet met 2x 15 inch wasmachines als subwoofer :+

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
toch dit topic weer heropend.

Ik zou het liefst een boekenplank-set met meerdere ingangs-signalen (hdmi) willen inzetten bij de TV zodat muziek ook fatsoenlijk klinkt.
Mijn huidige edifier-set bij mijn desktop klinkt erg prima.

Zou eventueel een sonos-oplossing bij de tv nog een oplossing zijn?
Pagina: 1