Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellle
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10-01 22:38
Ik heb net mijn nieuwe X570 AORUS ELITE geΓ―nstalleerd. Alleen ik zie de geΓ―ntegreerde fan links onder op het moederbord (Zie foto) niet draaien, deze fan is ook nieuw voor mij. Bij het aanzetten lijkt hij wel even te willen starten maar dan stopt hij gelijk. Is dit omdat hij gewoonweg nog niet heet genoeg is om te koelen of is het iets om zorgen over te maken. Alle andere fans (kast, cpu, gpu etc) draaien gewoon en de PC start gewoon de BIOS op (heb nog geen OS erop gezet verder).

Afbeeldingslocatie: https://www.gigabyte.com/FileUpload/Product/2/6897/201907091136370847e99deb42142c4b9fd832a1f3906380_big.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intergalactic
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09-09 15:49

Intergalactic

Testlab CoΓΆrdinator & Moderator Harde Waren

π™Έπš—πšŸπšŠπšπšŽπš›πšœ π™Όπšžπšœπš π™³πš’πšŽ

deze fan gaat pas draaien bij een X temperatuur, zolang hij niet draait is het simpelweg "te koud"

π™Έπš— πšœπš™πšŠπšŒπšŽ πš—πš˜ πš˜πš—πšŽ πšŒπšŠπš— πš‘πšŽπšŠπš› 𝚒𝚘𝚞 πšœπšŒπš›πšŽπšŠπš– | Tweakers Discord | Stats.fm | Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:56
Voor zover ik weet springt die fan alleen aan bij voldoende temperatuur. Sowieso schijnen er in de laatste bios 3 settings te zijn (silent, balanced en performance) waarbij hij eerder of later aanspringt. Sowieso voldoende en goede airflow minimaliseert de kans dat hij aanslaat.

In de bios produceert je systeem natuurlijk amper warmte, dus installeer je os en ga hem gebruiken, dan zal hij vanzelf een keer aan springen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bierschuit
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik denk dat het een zelf check is wanneer je de computer opstart.