Vraag

• Your Grandma
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-11 20:56
Situatie:
Ik wil graag dualsim gebruiken op mijn S10 en ook een exchange account toevoegen zodat ik bij mijn mail, kalender en contacten van werk kan.
Op diezelfde telefoon heb ik een google account met agenda, mail en contacten die privé zijn.

Mijn vraag:
Kan ik die contacten scheiden en voorkomen dat mijn privé contacten gaan synchroniseren met het exchange account en vice versa?

Alle reacties

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:38

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Your Grandma ja, zolang je niet zelf wijzigingen gaat toepassen o.i.d. blijven de contacten gewoon gescheiden in de accounts staan.

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:14

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Aanvullende vraag hierop, ik heb namelijk eenzelfde issue.
De contacten blijven misschien wel in beide accounts staan, echter wordt informatie van de ene en andere contact wel samengevoegd.

In Exchange voeg ik mensen toe met een 4-cijferig telefoonnummer.
In Google uiteraard als 06 (privé).

Ik heb bv een contact via Exchange toegevoegd, welke ik ook al als privé contact in Google heb staan. Nu zie ik op mijn telefoon dat het privé 06 bij het zakelijke contact staat.

Hoe voorkom ik dit? Ik wil graag zelf bepalen welk nummer ik waar op sla en als dat betekent dat 1 naam 2 of 3 keer voorkomt in de "totale contacten lijst" dan is dat maar zo.

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er

• PaYnE81
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-09 14:31

PaYnE81

XBL VandalizerNL

Het linken van contacten met dezelfde naam doet je S10 vanzelf, je kunt dit als het goed is weer ongedaan maken maar dit is wel per contact voor zover ik weet.
Als het goed is als je naar een betreffend contact gaat en dan het de opties naar voren haalt (menuutje met 3 puntjes in de linker of rechter boven hoek) dan kun je kiezen om het samenvoegen / mergen ongedaan te maken en zullen ze worden weergegeven als dubbele contacten op je telefoon.

Het samenvoegen gebeurt alleen op je telefoon om het voor de gebruiker gemakkelijk te maken, ik heb nog niet mee gemaakt dat de samengevoegde data is gaan syncen omdat het 2 verschillende account contacten zijn onderwater, het is dus alleen een aanpassing van de weergave van deze contacten :)

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:14

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Bedankt!
PaYnE81 schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 16:32:
Het linken van contacten met dezelfde naam doet je S10 vanzelf, je kunt dit als het goed is weer ongedaan maken maar dit is wel per contact voor zover ik weet.
Als het goed is als je naar een betreffend contact gaat en dan het de opties naar voren haalt (menuutje met 3 puntjes in de linker of rechter boven hoek) dan kun je kiezen om het samenvoegen / mergen ongedaan te maken en zullen ze worden weergegeven als dubbele contacten op je telefoon.

Het samenvoegen gebeurt alleen op je telefoon om het voor de gebruiker gemakkelijk te maken, ik heb nog niet mee gemaakt dat de samengevoegde data is gaan syncen omdat het 2 verschillende account contacten zijn onderwater, het is dus alleen een aanpassing van de weergave van deze contacten :)
Bedankt! Geen s10 maar het werkt wel. Echter wel meteen de melding of ik dubbele contacten wil samenvoegen. Als dat nu ook nog uit kon.. (?)

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er