Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zar
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-06 16:37
Beste tweakers. Ik heb een negatief studieadvies gekregen van mijn opleiding. Op mijn studielink staat het volgende over de uitschrijf datum: https://imgur.com/a/6ASUAHn

Betekend dit dat ik nu mijn studiefinanciering moet stop zetten (per eind juli) of heb ik in de maand augustus ook nog recht op studiefinanciering en moet ik mijn studiefinanciering dus pas stop zetten per 1 september?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. EDIT: de vraag is eigenlijk, ben ik aangezien het verzoek tot uitschrijving op 16 juli is gedaan, mijn recht op stufi kwijt vanaf 1 aug.. of omdat de daadwerkelijke uitschrijf datum 31aug is, pas vanaf 1 september.

[ Voor 20% gewijzigd door zar op 18-07-2019 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:02
zar schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 01:35:
Betekend dit dat ik nu mijn studiefinanciering moet stop zetten (per eind juli) of heb ik in de maand augustus ook nog recht op studiefinanciering en moet ik mijn studiefinanciering dus pas stop zetten per 1 september?
Ik neem aan dat je deze sowieso moet terugbetalen, dus zou het z.s.m. vanaf nu gewoon cancellen als je hierna toch aan het werk gaat.

Indien je een maand later weer met een andere opleiding begint is het volgens mij alleen maar rompslomp en zou ik het lekker door laten lopen. :P (en in de vakantie uiteraard niet allemaal verbrassen maar een beetje werken enzo. ;) )

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zar
SmiGueL schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 01:48:
[...]

Ik neem aan dat je deze sowieso moet terugbetalen, dus zou het z.s.m. cancellen als je hierna toch aan het werk gaat.

Indien je een maand later weer met een andere opleiding begint is het volgens mij alleen maar rompslomp en zou ik het lekker door laten lopen. :P (en in de vakantie uiteraard niet allemaal verbrassen maar een beetje werken enzo. ;) )
Ja het punt is dat ik sws schoolgeld heb betaald en er eigenlijk vanuit ging dat ik in augustus ook een inkomen had (studiefinanciering) dus okal is het een lening wil ik het in augustus als het kan graag toch nog ontvangen. Vandaar dat ik het hier even vraag wat er precies wordt bedoeld en of ik nog recht heb in augustus. ;p Ik ga in september een nieuw hbo opleiding starten.

[ Voor 3% gewijzigd door zar op 18-07-2019 01:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:56

EiT

Ik weet niet hoe het nu zit, maar ik was destijds vergeten mijn studenten OV stop te zetten, dat was een duur grapje.

Dus als je die hebt zou ik die sowieso asap stopzetten. (Waarschijnlijk nu met vakanties niet geldig, maar dan nog...)

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 224360

zar schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 01:52:
[...]

Ja het punt is dat ik sws schoolgeld heb betaald en er eigenlijk vanuit ging dat ik in augustus ook een inkomen had (studiefinanciering) dus okal is het een lening wil ik het in augustus als het kan graag toch nog ontvangen. Vandaar dat ik het hier even vraag wat er precies wordt bedoeld en of ik nog recht heb in augustus. ;p Ik ga in september een nieuw hbo opleiding starten.
Wellicht vind je hier iemand die met dit bijltje gehakt heeft, maar DUO kan je vraag zo beantwoorden. Bel even zometeen en laat weten wat ze zeggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:27
Het is heel simpel. Als je uitgeschreven bent krijg je geen studiefinanciering meer.
Dus je hebt tot en met augustus nog financiering.

Zet ook voor 10 september je OV uit.

Staat allemaal gewoon hier: https://duo.nl/particulier/studiefinanciering-stopzetten.jsp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01:24
Anoniem: 224360 schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 07:19:
[...]

Wellicht vind je hier iemand die met dit bijltje gehakt heeft, maar DUO kan je vraag zo beantwoorden. Bel even zometeen en laat weten wat ze zeggen.
Dat is zo'n hopeloze opmerking, probeer DUO eens te bellen. Niet te doen :X

Maar wat meer eigen iniatief had niet kwaad gekund.

Probeer dit eens: https://www.duo.nl/apps/wijzigingshulp-opleiding/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zar
Rub147 schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 07:52:
[...]

jaa ik had deze wijzingshulp gedaan idd maar ik was een beetje verward met de “verzoek uitschrijving datum” en de daadwerkelijke uitschrijf datum. Maar als ik het zo lees allemaal lijkt het erop dat ik in augustus ook nog studiefinanciering krijg. Duo is inderdaad echt niet te bereiken haha heb ze al 2 dagen geprobeerd te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360

Rub147 schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 07:52:
[...]

De tijd die je nodig hebt om hier wat te wachten op een antwoord wat hopelijk klopt, kun je ook gebruiken om even in de wacht staan bij de instantie die gaat hetgeen je een vraag over hebt.

Standaard ervan uit gaan dat iets niet te doen is zet weinig zoden aan de dijk. Evenals daarover klagen.

Los van bereikbaarheid is mijn ervaring met DUO dat de standaardprocessen altijd redelijk helder omschreven stonden. En stoppen met een opleiding en weer opnieuw beginnen is niks bijzonders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:30
Een studiejaar loopt van 1 september t/m 31 augustus. Jij hebt je nu uitgeschreven op het eind van dit studiejaar. Het komende studiejaar (2019/2020) ben je vanaf 1 september weer ingeschreven bij een nieuwe opleiding, het loopt dus allemaal door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zar
TheBrut3 schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 09:15:
Een studiejaar loopt van 1 september t/m 31 augustus. Jij hebt je nu uitgeschreven op het eind van dit studiejaar. Het komende studiejaar (2019/2020) ben je vanaf 1 september weer ingeschreven bij een nieuwe opleiding, het loopt dus allemaal door.
Ah oke fijn. Ik was een beetje in de war omdat er bij mijn studie in studielink staat, status: uitgeschreven. Maar dat is dus pas per 31aug. Thanks allemaal voor het meekijken. Ik laat het dan gewoon lekker doorlopen in augustus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:30
Er staat in je screenshot dat 16 juli je verzoek tot uitschrijving per 31 augustus (daadwerkelijke uitschrijfdatum) is gehonoreerd. Als het goed is gaat de inschrijving van je nieuwe opleiding in per 1 september, als dat niet zo is dan heb je per 1 september geen recht meer op OV dan wel studiefinanciering.

Edit: Al weet ik niet precies hoe die OV regels tegenwoordig zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door TheBrut3 op 18-07-2019 09:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hackerhater
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 10:36
Als ervaringsdeskundige van opleiding wisselen:

Vanuitgaand dat je een andere opleiding gaat doen: lekker laten doorlopen. Of je nu 11 of 12 maanden aan lening moet terugbetalen, care.

Ga je helemaal stoppen en bijvoorbeeld werken zou ik het wel stop zetten.
Pagina: 1