Ik heb momenteel een Samsung S29E790C (VA-paneel) en deze voldoet voor productiviteit doeleinden maar ik wil een 16:9 monitor erbij voor om te gamen en kijken van video. De resolutie moet minimaal 1080p zijn.
Het meest belangrijk vind ik daarbij (Must have):
- Kleurenweergave moet accuraat zijn;
- Formaat moet tussen de 22 en 25 inch zijn want ik hou niet van grote monitoren en het moet naast mijn Samsung monitor komen te staan;
- Goede kijkhoek. De monitor zal ik geregeld 90 graden kantelen en weer terug afhankelijk van soort gebruik);
- Plat scherm, dus niet gebogen/geen curve.
Belangrijk (Should have):
- Refresh rate >= 75 Hz;
- G-Sync of Freesync.
Niet belangrijk:
- Monitorstandaard (want ik zet het op een monitorarm);
Wat is je budget?
Max €1000.
Gezien mijn ervaringen met mijn huidige VA paneel nijg ik naar IPS. Het lijkt erop dat de 'betere' monitoren met mijn eisen alleen in de grootte 27" en groter beschikbaar zijn, vandaar dan ook dat ik om aankoopadvies vraag.
Ik kom uit op het volgende wanneer ik de pricewatch filters gebruik: https://tweakers.net/cate...AmjWkZqfxfVrKmWCBQifi_LB8
Het meest belangrijk vind ik daarbij (Must have):
- Kleurenweergave moet accuraat zijn;
- Formaat moet tussen de 22 en 25 inch zijn want ik hou niet van grote monitoren en het moet naast mijn Samsung monitor komen te staan;
- Goede kijkhoek. De monitor zal ik geregeld 90 graden kantelen en weer terug afhankelijk van soort gebruik);
- Plat scherm, dus niet gebogen/geen curve.
Belangrijk (Should have):
- Refresh rate >= 75 Hz;
- G-Sync of Freesync.
Niet belangrijk:
- Monitorstandaard (want ik zet het op een monitorarm);
Wat is je budget?
Max €1000.
Gezien mijn ervaringen met mijn huidige VA paneel nijg ik naar IPS. Het lijkt erop dat de 'betere' monitoren met mijn eisen alleen in de grootte 27" en groter beschikbaar zijn, vandaar dan ook dat ik om aankoopadvies vraag.
Ik kom uit op het volgende wanneer ik de pricewatch filters gebruik: https://tweakers.net/cate...AmjWkZqfxfVrKmWCBQifi_LB8