Beste PC fanaten,
Ik wil een eigen PC gaan bouwen en ik ben benieuwd hoe jullie er overdenken.
Hier de ingevulde vragenlijst:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil voornamelijk nieuwe games op minimaal 1920x1080p spelen en straks met nieuw beeldscherm 1440P op 144Hz.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De kosten mogen zo rond de 1300/1400euro komen te zitten, assembleren/installeren ga ik zelf doen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Van mij oude pc wil ik voor nu de MSI 8GB D5 RX 580 ARMOR 8G OC meenemen.
Een nieuwe videokaart mag wel meegenomen worden met het systeem, maar wordt pas later gekocht.
De voorkeur gaat naar een 5700XT als de fabrikanten zo ver zijn met aftermarkt coolers.
Ik weet alleen niet of het mogelijk is om op een 5700XT uiteindelijk een watercooler op te zetten als een NZXT?
Ook wil ik de oude Samsung SSD meenemen naar het systeem.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De standaard componenten op de videokaart na (voor nu), maar mag zeker in het topic meegenomen worden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb vroeger veel met MSI gewerkt, maar ik neig nu vooral naar Gigabyte omdat ik daar veel goede dingen over gehoord heb met de B450/X470 moederborden.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Vroeger had je aparte geluidskaarten, maar daar wil ik niet meer aan beginnen.
In het moederbord moet gewoon goed geluid uit komen.
Ga je overklokken?
In het begin nog niet, als het systeem ouder is wil ik dit zeker gaan doen.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb zelf al een "systeem" samengesteld en ik vroeg mij af of dit elkaar niet bijt.
daarvoor maak ik voornamelijk dit topic aan. Ik ben klein beetje thuis in de PC wereld, maar het is altijd handig als er meer ervaren mensen mee kijken
Mijn grote vraag:
Is dit systeem goed op elkaar afgestemd of ga ik hier volkomen de mist in?
Ik wil een eigen PC gaan bouwen en ik ben benieuwd hoe jullie er overdenken.
Hier de ingevulde vragenlijst:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil voornamelijk nieuwe games op minimaal 1920x1080p spelen en straks met nieuw beeldscherm 1440P op 144Hz.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De kosten mogen zo rond de 1300/1400euro komen te zitten, assembleren/installeren ga ik zelf doen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Van mij oude pc wil ik voor nu de MSI 8GB D5 RX 580 ARMOR 8G OC meenemen.
Een nieuwe videokaart mag wel meegenomen worden met het systeem, maar wordt pas later gekocht.
De voorkeur gaat naar een 5700XT als de fabrikanten zo ver zijn met aftermarkt coolers.
Ik weet alleen niet of het mogelijk is om op een 5700XT uiteindelijk een watercooler op te zetten als een NZXT?
Ook wil ik de oude Samsung SSD meenemen naar het systeem.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De standaard componenten op de videokaart na (voor nu), maar mag zeker in het topic meegenomen worden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb vroeger veel met MSI gewerkt, maar ik neig nu vooral naar Gigabyte omdat ik daar veel goede dingen over gehoord heb met de B450/X470 moederborden.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Vroeger had je aparte geluidskaarten, maar daar wil ik niet meer aan beginnen.
In het moederbord moet gewoon goed geluid uit komen.
Ga je overklokken?
In het begin nog niet, als het systeem ouder is wil ik dit zeker gaan doen.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb zelf al een "systeem" samengesteld en ik vroeg mij af of dit elkaar niet bijt.
daarvoor maak ik voornamelijk dit topic aan. Ik ben klein beetje thuis in de PC wereld, maar het is altijd handig als er meer ervaren mensen mee kijken
Mijn grote vraag:
Is dit systeem goed op elkaar afgestemd of ga ik hier volkomen de mist in?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 3800X Boxed | € 416,49 | € 416,49 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte Aorus X570 ULTRA | € 308,01 | € 308,01 |
| 1 | Behuizingen | Cooler Master MasterCase Pro 5 | € 129,- | € 129,- |
| 1 | Waterkoeling | NZXT Kraken X62 (met AM4 support) | € 148,39 | € 148,39 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2Z3600C18 | € 95,90 | € 95,90 |
| 1 | Voedingen | Corsair HX850i | € 172,99 | € 172,99 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 250GB | € 76,90 | € 76,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.347,68 | ||