Toon posts:

Het grote Kyro 2 topic

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ja ja... er bestaat een groot Radeon topic dus waarom gen groot Kyro 2 topic he?

Ik heb sinds een week nu de hercules prophet 4500 tv-out. Hij bevalt me zeer.. alleen heb ik nu wat vragen zoals welke drivers beter werken. die van power VR of die van hercules zelf?

Gister heb ik trouwens project IGI the demo gedownload en was heel erg teleurgesteld met de framerate. Die op mun TNT2 kaart die ik hiervoor had liep het spel wel redelijk.. maar op kyro 2 gewoon bagger. zijn er meer mensen met deze videokaart die dit hebben?

Verwijderd

Ik heb een Kyro2 kaart gehad maar deze vondt ik maar bagger in mijn systeem.
Toch maar de TnT van Diamond erin gelaten!
Omdat de Kyro2 cpu belastend is kreeg ik hem niet werkent.
Dus ging gou terug naar de winkel met die kaart.

Verwijderd

Topicstarter
Wat voor processor had je dan?

en ik merk trouwenbs van tnt2 diamond (vorige kaart) naar kyro 2 een goede vooruitgang van beeldkwaliteit... ook DVD films lijken een stuk mooier.

Verwijderd

Ik heb gister mijn Prophet 4500 omgeruild voor een GeForce 2 GTS, omdat mijn nieuwe systeem de hele tijd crashte. :'(

Verwijderd

Wat voor processor had je dan?
Een Pentium 3 550 katmai slot1.
Ja, voor een Kyro2 heb je 700mhz nodig om lekker te draaien denk ik. :'(

Verwijderd

Ik heb idd ook een Hercules 4500 met TV-out gekocht en ben er zeer over te spreken...

Ik wilde graag XP es proberen en omdat ik een V3 bezitter ben, kwam ik dus bedrogen uit, als ik een simpel spelletje of screensavertje wilde draaien... :'(

Alles draait prima, goeie uitsturing naar de TV (zelfs 1024*768) wat me met andere kaarten nooit lukte... :P

Ook Games als Serious Sam lopen als een trein...

Petje af...

Verwijderd

ik stond in de winkel om mijn kyro 2 terug te brengen, want hij was me niet snel genoeg.. vroegen ze me wat voor 'n systeem ik had... ja, 'n p3 450 @ 504... begonnen me zowat uit te lachen... kyro 2 is leuk vanaf de djiegaherzzzzz merkten ze stoer op, en dat vind ik wel sterke overkill voor iemand als ik die nauwelijks spellen speelt.

Verwijderd

Op zaterdag 28 juli 2001 16:24 schreef tepelkaas het volgende:
ik stond in de winkel om mijn kyro 2 terug te brengen, want hij was me niet snel genoeg.. vroegen ze me wat voor 'n systeem ik had... ja, 'n p3 450 @ 504... begonnen me zowat uit te lachen... kyro 2 is leuk vanaf de djiegaherzzzzz merkten ze stoer op, en dat vind ik wel sterke overkill voor iemand als ik die nauwelijks spellen speelt.
had je moeten zeggen dat je geen zin had de geforce 3 uit je athlon 1,0@1.7GHz te slopen.. kijken of ze dan nog steeds lachen.. >:)
vind ik altijd zo dom van die verkopers die denken veel te weten.. maar als je ze dan iets serieus vraagt dan lullen ze een verhaaltje maar geven geen antwoord op je vraag :r

LB heeft trouwens een Radeon 64MB.. :9
had zelf wel interesse in zo'n KYRO II, maar mijn radeon is niet veel slomer denk ik.. misschien in sommige gevallen wel sneller...

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind die Kyro II op zich niet slecht lopen op mun Duron 600 hoor.
vanaf 1 GHZ vind ik zo'n onzin.
Counterstrike kan ik op 1152x864 met 4x FSAA spelen. serious Sam doet het inderdaad niet 100% jofel op mun comp als ik FSAA aan zou zetten. maar zonder FSAA loopt het prima met alle details HIGH enzo. op 1152 X 864

Maar wat is nou beter? kyro of hercules drivers?

Verwijderd

Ik heb ook een kyro2, maar op een P2 300Mhz :'( ( omdat ik mijn TB 1GHz nog niet aan de gang heb gekregen), wel dat kaartje draait hier een klein beetje sneller dan een voodoo2 :r ,ik hoop dan ook dat ik m'n 1GHz'tje snel in mijn comp heb zitten!

Verwijderd

Op zaterdag 28 juli 2001 16:54 schreef Xerxie het volgende:
Ik heb ook een kyro2, maar op een P2 300Mhz :'( ( omdat ik mijn TB 1GHz nog niet aan de gang heb gekregen), wel dat kaartje draait hier een klein beetje sneller dan een voodoo2 :r ,ik hoop dan ook dat ik m'n 1GHz'tje snel in mijn comp heb zitten!
radeon doet anders ook bijna niks in mijn PII 350.. in de 733 loopt die al stukken beter (lees: Q3 1600x1200... Serious Sam: 1280x1024 met alles high en quality.. 32 bits.. etc..)

dus kyro II zou wel gaan scheuren op je 1000

Verwijderd

Topicstarter
ja okee dat hij op een tb 1 GHZ scheurt geloof ik wel. Tis alleen onnzin dat 1 GHZ minimum zou zijn.

Ik heb trouwens 2 kyro 2 reviews vergeleken.. eentje van envy news en eentje van anandtech.

in de review van anandtech was kyro 2 wel sneller dan GF2 ultra in serious Sam en in de review van envy was hij niet eens sneller dan een GF2 GTS

Anandtech gebruikte een tbird 1000 C
envy news een duron 950

Komt dat ene performance verschil nou alleen door die 50mhz? lijkt me sterk. Komt dat omdat Thunderbird op 133 MHZ bus snelheid loopt en omdat hij meer L2 cache heeft? Anandtech gebruikte zelfs eerdere drivers..

en ik vraag het jullie weer... weet er nou iemand of de drivers van Hercules of die van powervr zelf nou beter zijn?

Verwijderd

Een Duron is geen Thunderbird.
Daar zit wel veel verschil in hoor.
In chache enzo.

Verwijderd

Ik zal vanavond als ik thuis ben wel ff die drivers van PowerVR downen en dan zal ik es kijken of die beter cq. slechter presteren als de drivers die ik gedowned heb van Hercules...

• Insano
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-06 09:49
offtopic:
[quote]
Het grote Kyro 2 topic

[/quote]

LOL :P

tja, zelf ben ik niet onder de indruk, ik werk in een compuzaak, maar we geven toch echt de voorkeur aan Nvidia's GeForcies :)

want die Kyro 2 presteert naar onze mening ondermaats.

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

[offtopic?]
Is men niet te spreken over Quake??? Heb wat reviews gelezen en in OPenGL doet ie t wel goed, of nie??
Maar ja, wie speelt er nu nog Quake :? (Hoor ik daar 'Max Payne' roepen?)
[/offtopic]

Verwijderd

[off topic]Ik met mijn TnT van Diamond kan lekker alles nog spelen! >:)
Vooral Indiana Jones infernal Machine!
Kijk maar eens op mijn homepage lekker daar joh![/off topic]

Verwijderd

Ik heb hier een kyro 2 met de nieuwste hercules drivers op een athlon 1200@1400 draaien.
En dit draait als een tiet. 8-)
Vele malen sneller dan mijn asus v6800 die ik hiervoor had.

Verwijderd

Op zaterdag 28 juli 2001 20:18 schreef jeroen__online het volgende:
[offtopic?]
Is men niet te spreken over Quake??? Heb wat reviews gelezen en in OPenGL doet ie t wel goed, of nie??
[/offtopic]
quake 3 rulez

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:31
Op zaterdag 28 juli 2001 20:56 schreef limp_bizkit het volgende:

[..]

quake 3 rulez
mwah... |:(

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• _JGC_
  • Nu online
Op zaterdag 28 juli 2001 16:40 schreef Robszombie het volgende:
Ik vind die Kyro II op zich niet slecht lopen op mun Duron 600 hoor.
vanaf 1 GHZ vind ik zo'n onzin.
Counterstrike kan ik op 1152x864 met 4x FSAA spelen. serious Sam doet het inderdaad niet 100% jofel op mun comp als ik FSAA aan zou zetten. maar zonder FSAA loopt het prima met alle details HIGH enzo. op 1152 X 864

Maar wat is nou beter? kyro of hercules drivers?
Ik vind em ook niet slecht op een K6 :)

Hercules drivers zijn gewoon hetzelfde als de PowerVR drivers, met als enige uitzondering het logo.

Verwijderd

Topicstarter
Is hier nog iemand die project IGI hgeeft uitgeprobeerd met zijn Kyro 2?

Die liep bij mij slechter dan toen ik een tnt 2 had

Verwijderd

Op zaterdag 28 juli 2001 20:58 schreef Tampie2000 het volgende:

[..]

mwah... |:(
quake 3 roeleert idd toen ik hem net 1 dag had... >:)
daarna roeleerde de verpakking mij meer

Verwijderd

[offtopic?]
[/offtopic]
Ja, maar bijv. star trek Elite Force is ook gebaseerd op quake3

• Ramon
[offtopic?]
[/offtopic]
sja... Max Payne is wat mij betreft geen opvolger van Quake 3 aangezien MP alleen single player is, is het mijns inziens geen lang leven gedient, veel mensen zullen em na twee keer uitgespeeld te hebben weer in de kast zetten.

Multiplayer games rulen! Waarom?
- 1. het is elke keer anders spelen
- 2. Door veel oefene kan je heel goed worden (ja je kan ook goed worden in Mp maar wat heb je daaraan??)
- 3. je kan opscheppen :)

Verwijderd

edit:

Dit kostt je een waarschuwing voor warez

• Ramon
Op zondag 29 juli 2001 22:03 schreef UrgoanElsa het volgende:
Even off topic, maar waar kun je die Max spel downloaden?
Zal ik hem ook eens testen met mijn Viper 550 tnt! >:)
beetje stomme vraag denk je ook niet?

Verwijderd

Wilde je soms de topic om zeep helpen :? :(

[ontopic]

Ik ben zeer te spreken over de kyroll.
Draait hier erg goed met een duron 600.
Alleen wil die mij thps2 niet laten spelen :?

Verwijderd

Topicstarter
Wat is thps2?

• Defspace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-04 23:56

Defspace

Administrator

Die Kyro II is in OpenGL echt een beest.
Ik heb ook de hercules 4500 TV-out 64 MB, en ik ben er zeer over te spreken.
In UT met OpenGL mode haal ik framerates tegen de 320 FPS aan :) (640*480 ok) Op D3D rond de 140. In 1184*786 haal ik 75FPS, maar het lijkt erop dat hij dat koppelt aan de refresh rate van mijn monitor (75hz) omdat hij er continue op blijft.

Ik vind het zeker een leuk kaartje en zijn geld wel waard.
Max Payne draai ik zonder problemen.
Maar ja, ik heb dan ook een 1.5 Ghz TBird.

De Kyro II schopt kont in OpenGL en Serious Sam. (SS is voor Tile Based rendering kaarten geprogrammeerd)

Verwijderd

hier

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
even een bedankje aan het adje die hem dicht EN weer open gooide :) kwam dat door die nep-warez link ? nahja geeft niet,

in iedergeval wou ik effe kwijt dat ik heeeeeeeeel benieuwd ben naar een KYRO 2 + P4 1.5ghz!

Verwijderd

Ik ben super tevreden met mijn 4500 TV-out, alleen jammer dat gRandprix 3 niet echt lekker loopt...maar dat wist ik al toen ik em kocht. *D

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Bij mij loopt ie ook lekker op een Classic Athlon 800@1000. Tis ff uitvogelen wat nou een beetje goede instellingen zijn maar MaxPayne (die je bij Dynabyte kan downen) gaat prima.

Zijn er mensen die 3dMax4 geprobeerd hebben met een KyroII? Ik heb namelijk een probleem dat ie het 1e viewport weigert te refreshen.. heel vaag.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Topicstarter
Tja misschien moest ik ook maar eens een snellere processor kopen.
en wat meer geheugen... zodat alles tenminste echt goed loopt.
en vind het een beetje raar dat iemand hier zegt van hee quake 3 loopt goed hoor in OpenGL ja das de enige mode waaronder hij het doet knap zeg :)
even Glide buiten beschouwing gelaten :)

• Mister_X
ondersteunt ie ook glide? hoe doet iet het dan in OFP (operation flashpoint!) onder glide en direct3d??

ben benieuwd!

Verwijderd

Topicstarter
Nee Quake 3 ondersteunt glide...
niet de kyro 2 :)

sorry voor de onduidelijkheid

Verwijderd

Topicstarter
Zou je denken jullie veel snelheids winst krijgen als je een 266 MHZ FSB thunderbird hebt in plaats van een 200 MHZ FSB hebt?

• Mister_X
yeah ik heb zojuist een prophet 4500 xt tv out gekocht, voor 480,- heb die gare koeler er al af gehaald en vervangen met een cpu coolerrrrr.

weet iemand nog een tweak proggie? op www.3dfiles.com kan ik hem niet downlooien

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb er nog een. ik stuur hem wel naar je E-mail.. als je hem niet heb binnen gehad icq me dan maar.

Verwijderd

Topicstarter
Trouwens wel veel geld zeg!!! 480 gulden!! ik had em met tvout voor 408 gulden

• Mister_X
Op donderdag 02 augustus 2001 02:24 schreef Robszombie het volgende:
Ja ik heb er nog een. ik stuur hem wel naar je E-mail.. als je hem niet heb binnen gehad icq me dan maar.
ja erg bedankt, jammer dat die overklok functie nog gaar werkt en ik vraag me af of ie alleen de core pakt of de core+ram speed.
Op donderdag 02 augustus 2001 02:30 schreef Robszombie het volgende:
Trouwens wel veel geld zeg!!! 480 gulden!! ik had em met tvout voor 408 gulden
tja, zag hem bij DIXONS staan, en had geen zin om hem bij een andere winkel te bestellen, ik zal en moest hem meteen hebben, ben nogal ongeduldig typje :) maar ik heb er 1 , lekker alternatief, geen nvidia zooi. veel ruimte op de kaar trouwens voor mooie huge heatsinks :) weet iemand wat dat best wel hoge chipje is aan het uiteinde van de kaart? die zo warm word? dacht eerst aan het ramdac, maar dan zit ie wel flink aan de verkeerde kant... in iedergeval word blijf alles lekker cool van me kaart, behalve de achterkant dus.

• Mister_X
Op zaterdag 28 juli 2001 18:37 schreef Robszombie het volgende:
ja okee dat hij op een tb 1 GHZ scheurt geloof ik wel. Tis alleen onnzin dat 1 GHZ minimum zou zijn.
dat is het zeker, ik draai ofp op 1024*768 32bit en in de preferences alles op max, en in de game options alles low en hij draait vlekkeloos op mijn celly566, UT alles op high, 32 bit 1024*768 draait ook smooth, ik moet alleen geen FSAA aanzette dan >:) dan merk je gewoon dat me cpu het niet meer trekt.

i cant wait till my P4 1.5ghz arrives..well, the $$ arives... >:)

Verwijderd

Topicstarter
oh sorry mr.X dat is waar ook.. die dingen die ik je nu heb gestuurd zijn allang outdated... sorry ik zoek ff de nieuwe voor je

• Mister_X
ow ok :)

thx, ik kan pas vanavond kijken, ow en als jij interesse heb zal ik effe (als ik genoeg belichting heb in me kamer vanavond) plaatjes maken van me Kyro2, hij gaat er echt monsterlijk uitzien >:) ik hoop alleen dat ik de 200mhz haal zonder die voltage mod uit te voeren!

Verwijderd

Topicstarter
Ja doe maar ben ik wel benieuwd naar...
Wat neemt bij jou meer ruimte in? je mobo of kyro + biggy cooler? :)

• Mister_X
ben 2pci sloten kwijt, bijna 3, zegt genoeg denk >:) ?

Verwijderd

Topicstarter
Zeg wel iets ja :)
Schiet je daar nou zoveel mee op dan?

• Mister_X
dat weet ik nog niet, vandaar dat ik een tweak prog nodig had :)

wat ik wel weet is dat die standaart cooler enorm heet was na een potje UT, echt nokidding dat dingtje werd gewoon heet. daarna ging ik even knutselen en had ik met een tyrepie een cpu blok plus fannetje erop gezet, en hij bleef cool, het blok althands. en ja hij zit er goed op , als dat niet het geval was was me chip wel gefrituurd. het geheugen zal geen probleem zijn denk, dat moet ook makkelijk de 200mhz halen.
5ns = 200mhz, beetje extra erbij is toch gauw 220mhz, die core moet dat ook zeker halen. of ik dan snelheids winst heb weet ik niet, maar dat is goed te meten in 3dmark2000, en dan hoef ik alleen maar de fillrate test te doen, die is nu 390 ofzo, (doet ie geen multitexture? dat zou het dubbele moeten zijn maar ik krijg bij single en multi gewoon 390 ofzo) mahja als die boven de 400 uitkomt boek ik dus positief resultaat!

dan een kwestie van een flinke driver test en hoppa, effe een review schrijven. daarna nog me oude geforce 2mx resultaten erbij en ik heb een vergelijking.

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er verder nmou nog mensen die kyro 2 met project IGI hebben geprobeerd? en sinds ik die kyro XP tools erbij gebruik loopt CS in elk geval noig een stuk beter.... en bij jullie? en nee ik heb em niet overgelklokt...

• quazar
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-07 08:54
Hoe is de TV-Out eigenlijk? Van de Geforce moet "niet geweldig" zijn. Geeft deze kaart wel een mooi strak beeld (bijna zo goed als H+) ?

Verwijderd

Op donderdag 09 augustus 2001 17:45 schreef quazar het volgende:
Hoe is de TV-Out eigenlijk? Van de Geforce moet "niet geweldig" zijn. Geeft deze kaart wel een mooi strak beeld (bijna zo goed als H+) ?
Dit zou ik ook wel willen weten, hoe is de tv-out van de KyroII?

VGA AGP Club3D Kyro2 ST4500 64M TVOut 259,- :9~

• PowerPee
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-06-2025
Op woensdag 01 augustus 2001 12:49 schreef Mister_X het volgende:
yeah ik heb zojuist een prophet 4500 xt tv out gekocht, voor 480,- heb die gare koeler er al af gehaald en vervangen met een cpu coolerrrrr.

weet iemand nog een tweak proggie? op www.3dfiles.com kan ik hem niet downlooien
http://pvr.gamestats.com/start.shtml

Kijk es onder tools :)

Trouwens heb je wel gelijk met die koeler :( Het is echt een *** ding. Ik heb hem er zelf al een keer vanaf gehaald om een fatsoenlijke laag Thermal paste aan te brengen zodat de GPU wél kontakt maakt met de koeler |:(

Goedluck, P.

Verwijderd

ik heb zelf ook geen kyro, maar dan begrijp ik niet dat je hier zo'n opmerking zet, een kyro is gewoon voor de meesten een leuke kaart voor een leuk bedrag,

if you don't have anything usefull to say, don't say anything or look dumb !

MASH
Op zaterdag 28 juli 2001 20:09 schreef DSC het volgende:
offtopic:
[..]

LOL :P

tja, zelf ben ik niet onder de indruk, ik werk in een compuzaak, maar we geven toch echt de voorkeur aan Nvidia's GeForcies :)

want die Kyro 2 presteert naar onze mening ondermaats.

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:42
Hoe zou zo'n Hercules 4500 met tvout het doen op een celly 500???
En hoe is de tvout eigenlijk. Kun je die een beetje mooi full screen krijgen???

FX

Stay safe

Verwijderd

[
Dit zou ik ook wel willen weten, hoe is de tv-out van de KyroII?
Ik kan hem alleen vergelijken met die van een Voodoo3 hier maar ik ben tevreden over de kwaliteit. Zelfs met 12 meter (coax)kabel ertussen blijft het signaal nagenoeg hetzelfde als met een snoertje van 1 meter.

Vergeleken met een PCmonitor is hetnatuurlijk lang niet zo scherm maar voor een DVD te kijken is het wat mij betreft geschikt bevonden.

Enigste nadeel is dat je bij hercules alleen een composiet-kabeltje krijgt ipv een Svideo-kabel. Maar misschien dat de penbezetting van die uitgang wel ergens staat.

Het beeld is niet volledig fullscreen te krijgen (rand van 1cm) maar misschien dat dit wel ergens in te stellen is want in de andere TVmode valt er weer een stuk buiten het scherm.

Leuke benchmarks in vergelijking met andere huidige kaarten staan (in het Duits) OP
http://www.tecchannel.de/hardware/676/
(met kyro 1 en 2)
en
http://www.tecchannel.de/hardware/667/
(ook met de GF3 erbij alsvergelijking)

Kijkt en huivert hoe je gewoonweg geen eenduidig oordeel kan vellen over de Kyro2, want de ene keer is die de snelste en de andere keer is ie de traagste.
De GF3 is beter maar wel bijna 3 keer zo duur voor een klein beetje extra power.

• bogaards
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
[quote]Op zondag 29 juli 2001 13:00 schreef Robszombie het volgende:
Is hier nog iemand die project IGI hgeeft uitgeprobeerd met zijn Kyro 2?

Nee, wel met mijn Kyro I 64Mb. Werkte perfect in een resolutie van 1152x864, 32bits en alles op hoog. Hiervoor had ik een TNT2pro en die draaide het beste op 1024x786, 16bits.

Vreemd dus dat jij niet zulke goede ervaringen hebt met IGI...

Verwijderd

Topicstarter
He he eindelijk iemand die op die vraag reageert. Ja tis trouwens wel zo dat ik de demo had gedownload om te kijken ogf hij wel goed zou lopen. misschien dat er patches waren uitgekomen die het problemm oploste... kun je daar even naar kijken voor mij in de release notes ofzo?
ut spel vond ik wel leuk.... dus zou hem graag willen kopen enzo.
maar als hij zo slecht blijft lopen moet ik toch zeker weten of hij goed zal lopen. het kan ook aan me processor liggen omdat ik maar een duron 600 heb

Verwijderd

Op donderdag 16 augustus 2001 16:47 schreef Master FX het volgende:

FX
Op m'n oude P2 300Mhz draaide hij een beetje sneller dan mijn voodoo2, dus ik denk dat het niet erg snel zal gaan,maar toch 300<<<<500. Nu heb ik een TB 1GHz >:)

• _JGC_
  • Nu online
Op mijn K6 doet ie het niet zo misselijk. Als je zin hebt om naar Win2K te gaan zou ik dat zeker doen: prestaties schieten omhoog in W2K.

• Mister_X
Op donderdag 16 augustus 2001 16:47 schreef Master FX het volgende:

FX
tja kijk maar in dat andere topic, gooie resultaten hoor!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de tv-out nu getest van de kyro 2 met mun amiga monitor... die is inderdaad erg goed. je kan de resolutie lekker op 1024 x 768 zetten enzo. alleen doet vreemd genoeg PowerDVD het niet met TV-out?!? tenminste niet toen ik de drivers van STMelectronis gebruikte. Iewmand enig idee hoe dat kan?

Verwijderd

Uhm geen id, bij mij doet ie et met powerDVD prima, nouja

het ziet er op een 20jarige tv (jaja wie wat bewaart heeft wat... :) ) behoorlijk gaar uit..
Maarja als ik Žt goed begrijp licht dat gewoon aan die bak zelf...

Verwijderd

Topicstarter
Heb jij wel een kyro 2 kaart dan? en PowerDVD doet het normaal gewoon wel/... powerDVD geeft een beveiligingsfout ofzo als ik een DVD film wil afspelen ofzo met tv-out aan...
Gewone filmpjes doen het wel
Pagina: 1