Stuttering in Battlefield 1

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 12:42
Sinds enkele dagen heb ik een Asus vivobook pro n705ud-gc079t. Nu was ik battlefield aan het spelen en merk om de haverklap stuttering. Het beeld loopt dan vaak ook een seconde terug, lijkt wel op lag spikes. Ik zie rechts in beeld ook voortdurend een oranje vierkant icoontje.

Eerder boven op mijn desktop nooit dit probleem gehad toen speelde ik wel met rechtstreeks een kabel van internet en dus nu via Wi-Fi.

Iemand die weet wat te doen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21:03
Als het echt lag spikes zijn en geen FPS drops (kan je zien met o.a. MSI Afterburner in-game) dan ligt het zeer waarschijnlijk aan je WiFi (waarschijnlijk te onstabiel, of heel misschien gewoon te langzxaam. Of je laptop heeft een shit WiFi-Adapter)

- Waarom speel je op de WiFi (je laptop heeft ook gewoon een Ethernet port)
- Wat is de snelheid van je WiFi abonnement

Don't let perfect be the enemy of good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-09 18:20
https://forums.battlefiel...-connection-warning-icons

Antwoord staat gewoon op hun eigen forum.
Maar inderdaad, je WiFi zal het probleem zijn. Kabel inprikken en het zal waarschijnlijk wel opgelost zijn.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
Werk liever niet met kabel is niet echt praktisch met waar ik zit. Als ik laptop dan wil opbergen moet ik kabel er weer uit halen. Zal morgen verder uitzoeken van hoe en wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
Dit is de snelheid van mijn wifi, 40Mbit / 4Mbit. Ik speel met Wi-Fi omdat het praktischer is dan tov een kabel. Ik had gedacht dat dit anno 2019 wel zou moeten kunnen.

Ik zie tevens het icoontje van 'low fps' Denk dat zulke stuttering ook van invloed heeft op de fps.

[ Voor 23% gewijzigd door rutgergron op 18-07-2019 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:00

Stronkie

Where wind is Trouble

dat is een meest foute opmerking van wifi die je kunt plaatsen :)

Juist nu in anno 2019 waar tig en tig apparaten van wifi gebruik maken en tig en tig mensen wifi hebben loopt het spaak

Het zou alleen voor jou goed werken als je op een hutje op de hei woont en de enige bent met wifi.

Je hebt namelijk maar een aantal kanalen waarop wifi uitzend , en vol is vol.

Dus juist nu ANNO 2019 , verwijs ik mensen naar bekabeld internet. Hou de wifi maar voor je tablets en telefoons

Als je gebruik maakt van een draadloze verbinding kunnen omgevingsfactoren de snelheid beïnvloeden. De volgende apparaten kunnen de kwaliteit beïnvloeden:

Draadloze telefoontoestellen;
Babyfoon;
Magnetron die aan staat;
Alarmsensoren;
Draadloze lichtschakelaar / dimmer;
Electrische vloerverwarming;
Aquarium;
Weerstations;
Bluetooth apparatuur;
Heb je een van deze apparaten in huis? Schakel deze uit en controleer of je wifi-verbinding hierna verbeterd is.
Je wifi-signaal kan ook verstoord worden door signalen van jouw buren. Dit komt in de zomer vaker voor dan in de winter omdat ramen en deuren openstaan die normaal een deel van het signaal tegenhouden.

Omdat meerdere huishoudens gebruik kunnen maken van hetzelfde wifi-kanaal, kan het erg druk worden. Dat heeft invloed op je wifi-verbinding. Om ervoor te zorgen dat je snelheid optimaal is, kun je ervoor kiezen om gebruik te maken van een ander wifi-kanaal.
Dit kun je eenvoudig doen door gebruik te maken van de Online.nl Service tool die je helpt om het modem op het optimale kanaal te zetten.

Het kan zijn dat je heel veel last hebt van wifi-signalen van je buren. Als je wifi na het gebruik van de Online.nl Service tool traag blijft, terwijl je wel een goede signaalsterkte ziet op het apparaat dan kun je een aantal dingen proberen. Is het echt niet mogelijk om je apparaat met een kabel te verbinden? Dan kun je overwegen om een extra wifi-punt in huis te nemen. Hier zijn verschillende opties voor:

Access Point
Een Access Point verspreidt, net als het modem, het wifi-signaal. Verbindt het Access Point via een internetkabel met het modem zodat je geen snelheid verliest. Zo heb je in plaats van één, twee punten in huis die het wifi-signaal verspreiden. Let er op dat je een Access Point koopt dat zowel 2,4Ghz als 5Ghz ondersteunt. Steeds meer moderne apparatuur ondersteunt 5Ghz, en 5GHz ondersteunt hogere wifi-snelheden. Het signaal reikt minder ver, waardoor het signaal niet stoort met de wifi van de buren. Omdat 5Ghz een kleiner bereik heeft is het belangrijk het Access Point te plaatsen in de ruimte waar je wifi het meest gebruikt.

Powerline-adapters
Als het niet mogelijk is een extra Access Point met een internetkabel aan te sluiten, kun je een Powerline wifi set installeren. Deze stop je in het stopcontact, dus dit is de ideale oplossing als een extra kabel trekken niet mogelijk is. Om het wifi-signaal te verspreiden, doe je één van de powerline-adapters in het stopcontact bij het modem. De andere adapter doe je in een stopcontact bij een plek in huis waar je een extra wifi-punt wilt. Houd er wel rekening mee dat het signaal van het modem naar de tweede powerline-adapter kan verslechteren omdat dit een draadloze verbinding is. Belangrijk is ook om de Powerline adapters direct in een stopcontact en niet in een verlengsnoer te stoppen en bij voorkeur op dezelfde stoppengroep.

WiFi Repeater (Range Extender)
Als een Access Point en Powerline-adapter niet mogelijk zijn, kun je ook kiezen voor een wifi Repeater. Dit apparaat herhaalt het signaal van het modem. Plaats de Repeater op een plek in huis waar het signaal van het modem nog goed genoeg is, én dicht bij de door jou gebruikte apparatuur. Een nadeel van een Repeater is dat het signaal wel verder komt, maar de snelheid minder zal worden omdat de beschikbare capaciteit gedeeld wordt tussen de twee verbindingen. Tegenwoordig zijn er ook dual-band Repeaters beschikbaar die naast 2.4Ghz ook 5Ghz ondersteunen. Dit werkt beter dan alleen 2.4Ghz, omdat de capaciteit dan niet gedeeld hoeft te worden en er meer ruimte beschikbaar is.

bron : https://www.online.nl/kla...=Mijn%20wifi%20is%20traag

[ Voor 79% gewijzigd door Stronkie op 18-07-2019 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
Dank je voor je uitgebreide antwoord. Zo had ik er nog niet tegenaan gekeken.

Ik heb mijn wifi op ander kanaal gezet, hopen dat het helpt. Wist niet eens dat het kon, zo leer je nog eens wat. De app Wi-Fi Analyzer is ook ideaal trouwens, geeft enorm veel gegevens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rutgergron
Het probleem is verholpen, Wi-Fi op andere kanaal zetten was de oplossing :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:02
@rutgergron Dubbelposten zien we liever niet, wijzig je laatste bericht als je wat wilt toevoegen :)

Verder: houd er rekening mee dat Battlefield V momenteel ook een bekend issue heeft met 'stotteringen'. Hierbij hangt het hele spel voor een aantal microseconden achter elkaar. Dit is veelal te wijten aan de game zelf of hardware performance. Voorbeelden:
YouTube: Battlefield V - RTX 2080 - Major Stuttering / hitching / frametime s...
YouTube: Battlefield V's Performance Is Unacceptable

Wat je omschrijft kan zijn wat we 'rubberbanding' noemen, dat je poppetje als het ware opeens weer een paar meter teruggetrokken wordt, alsof je aan een elastiekje zit. Dit is typisch voor netwerk issues.
Voorbeeld: YouTube: Battlefield V Rubberbanding LAG

Aangezien je wifi-kanaal het heeft opgelost zal het dat laatste zijn geweest :)

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Pagina: 1