Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gunther
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 10-08-2019
Hallo allen,

ik heb het gevoel dat ik door de verkoper van onze nieuwe OLED 55c8pla bedrogen word. Het lijkt erop dat het toestel uit de doos al gebruikt was. Bescherm folie van scherm was aan beide kanten van het beeldscherm slecht bevestigd(luchtbubbels en piepschuim onder), bovenste deel van het paneel wat naar achter geplooid en er is een horizontale lijn leds die niet werkt. En dat alles fresh from the box.

Anyway, is er een manier dat wij als consument kunnen achterhalen hoeveel uur dit toestel al gespeeld heeft? In een diagnostics menu ofzo...?
Want alleen zo kan ik achterhalen of het wel degelijk een niet zo verse tv is.

grtz

gunther
...

...

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-05 15:11

Croga

The Unreasonable Man

gunther schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 21:04:
Bescherm folie van scherm was aan beide kanten van het beeldscherm slecht bevestigd(luchtbubbels en piepschuim onder),
Dat zegt niet zo veel
bovenste deel van het paneel wat naar achter geplooid en er is een horizontale lijn leds die niet werkt.
Da's gewoon een defect. Terugsturen, nieuwe krijgen, probleem opgelost.

Ik zie hier geen enkele reden om aan te nemen dat het een eerder gebruikt toestel is. Het is wel een defect toestel en dus gewoon terugsturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-05 14:29

DarkSide

theres no place like ::1

idd. Wat maakt de speeltijd nu uit als je een defect paneel hebt.

Als er nu 0 uur zou staan. Zou je hem dan houden?
( Settings -> General -> About this TV -> Total Power On Time. zou het moeten staan als het goed is).

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gunther
nee, toestel niet online gekocht. wel in winkel. ze trekken paraplu van garantie reparatie open en door die paar elementen vermoed ik dat het toestel uit de verpakking is geweest. wanneer er isomo achter de folie zit dan lijkt me dit wel een mogelijkheid en met die speelduur kan ik zwart op wit bewijzen dat het toestel al langer speelde dan het bij ons thuis staat van zaterdag.
en aangezien de verkoper mag kiezen tussen reparatie of vervanging kiest die de goedkoopste optie voor hem.
maar wij willen geen nieuw gerepareerde tv. wel een nieuw werkende uit de verpakking.
vandaar mijn vraag. dient als tegenargumenten aangezien het enige waar je je recht kunt halen in de rechtszaal is en dat willen we vermijden omdat je dan vertrokken bent voor een lange tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Light21M
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-05 19:22
waar gekocht?

met een logitech harmony kan je via start-in de branduren zien.

[ Voor 11% gewijzigd door Light21M op 18-07-2019 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-05 10:14
Light21M schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 01:24:
waar gekocht?

met een logitech harmony kan je via start-in de branduren zien.
Of met een telefoon met infrarood en dan een bepaalde remote app. Zo kwam ik in het servicemenu waarin het derde branduren kunt achterhalen.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gunther
in aarschot gekocht. niet bij een grote keten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-05 19:45
Al geprobeerd in het service menu?
https://www.google.com/am...et-Menu-in-LG-TVs%3famp=1

Denk dat het daar wel ergens zichtbaar moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

gunther schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 21:04:
Hallo allen,

ik heb het gevoel dat ik door de verkoper van onze nieuwe OLED 55c8pla bedrogen word. Het lijkt erop dat het toestel uit de doos al gebruikt was. Bescherm folie van scherm was aan beide kanten van het beeldscherm slecht bevestigd(luchtbubbels en piepschuim onder), bovenste deel van het paneel wat naar achter geplooid en er is een horizontale lijn leds die niet werkt. En dat alles fresh from the box.

Anyway, is er een manier dat wij als consument kunnen achterhalen hoeveel uur dit toestel al gespeeld heeft? In een diagnostics menu ofzo...?
Want alleen zo kan ik achterhalen of het wel degelijk een niet zo verse tv is.

grtz

gunther
...

...
Alléén dát is toch al voldoende om 't apparaat onder garantie terug te brengen naar de winkel? Dat die winkel vervolgens in Aarschot (België) zit mag niets uit maken, ook niet als je zelf eventueel, nét over de grens, in Nederland zou wonen :+

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-05 19:45
wimmel_1 schreef op zondag 21 juli 2019 @ 20:04:
[...]

Alléén dát is toch al voldoende om 't apparaat onder garantie terug te brengen naar de winkel? Dat die winkel vervolgens in Aarschot (België) zit mag niets uit maken, ook niet als je zelf eventueel, nét over de grens, in Nederland zou wonen :+
Wat ik begrijp is ts bang dat de winkel voor reparatie gaat terwijl hij liever gewoon een nieuwe heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Arjant2 schreef op zondag 21 juli 2019 @ 21:38:
[...]

Wat ik begrijp is ts bang dat de winkel voor reparatie gaat terwijl hij liever gewoon een nieuwe heeft.
'Fysieke' winkels gaan de ellende met 'tweede-kans' apparatuur meestal niet over zichzelf afroepen door apparatuur welke al eerder terug gekomen is nogmaals aan iemand anders aan te bieden. Het lijkt gewoon op een fabrieksfout(je) waar de TS nu even de ellende van heeft.

TS moet dat (LG?) apparaat gewoon bij z'n lokale dealer / de verkoper aan melden als zijnde 'stuque' en vervolgens de bijbehorende garantieprocedure afwachten. Veel kans dat er, binnen een paar dagen, een monteur op zijn thuis locatie het hele OLED paneel netjes komt vervangen.

De 'Wet Koop Op Afstand' geldt niet voor aankopen in een fysieke winkel dus terugsturen is sowieso géén optie.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gunther
alvast bedankt voor al de posts.

ondertussen heeft de reparatiedienst al twee keer hun afspraak met me verplaatst omdat: " het onderdeel nog niet binnen is. ondertussen zal het dan al 3 weken zijn.
anyway wat die garantie betreft zegt de wet dat ik een gratis reparatie of vervanging mag eisen. dat is wat ik op site van ecc gevonden heb. maw veronderstel ik dat ik dan aan de verkoper wel mag vragen om het toestel te vervangen. al denk ik dat die daar niet op in zal gaan. ik zal moeten afwachten tot na hun jaarlijkse vakantie.

hier is die link naar die ecc pagina ivm winkelaankopen en wettelijke garantie voor geinteresseerden.
https://www.eccbelgie.be/...antie-op-uw-winkelaankoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-05 16:29
gunther schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 01:38:
alvast bedankt voor al de posts.

ondertussen heeft de reparatiedienst al twee keer hun afspraak met me verplaatst omdat: " het onderdeel nog niet binnen is. ondertussen zal het dan al 3 weken zijn.
anyway wat die garantie betreft zegt de wet dat ik een gratis reparatie of vervanging mag eisen. dat is wat ik op site van ecc gevonden heb. maw veronderstel ik dat ik dan aan de verkoper wel mag vragen om het toestel te vervangen. al denk ik dat die daar niet op in zal gaan. ik zal moeten afwachten tot na hun jaarlijkse vakantie.

hier is die link naar die ecc pagina ivm winkelaankopen en wettelijke garantie voor geinteresseerden.
https://www.eccbelgie.be/...antie-op-uw-winkelaankoop
Tuurlijk moet je een nieuw toestel eisen en geen reparatie. Je koopt geen refurbished model (want dat is het als ze gaan repareren) als nieuw. Als je geen nieuw toestel krijgt per brief/e-mail verzoeken om de koop te laten ontbinden.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Laatst online: 28-05 16:29
wimmel_1 schreef op zondag 21 juli 2019 @ 21:56:
[...]
TS moet dat (LG?) apparaat gewoon bij z'n lokale dealer / de verkoper aan melden als zijnde 'stuque' en vervolgens de bijbehorende garantieprocedure afwachten. Veel kans dat er, binnen een paar dagen, een monteur op zijn thuis locatie het hele OLED paneel netjes komt vervangen.

De 'Wet Koop Op Afstand' geldt niet voor aankopen in een fysieke winkel dus terugsturen is sowieso géén optie.
Ik zou een nieuw toestel eisen, iets waar je recht op hebt. In feite wordt het bij een vervanging van het paneel meteen een soort refurbished model. Daar betaal je geen nieuwprijs voor, alhoewel een nieuw paneel natuurlijk gewoon nieuw is. Of je krijgt een nieuw paneel met al 1000 branduren :P daar ga je nooit achter komen }) , omdat de processor/moederbord niet vervangen wordt. Mijn OLED had last van het 25% window probleem na de 2000 branduren pixelrefresh. Monteur installeerde een nieuw paneel, en het aantal branduren stond nog netjes op hetzelfde aantal als het moment voor de vervanging.

Ik heb met mijn problemen overigens direct met LG customer care geschakeld. Wat foto's opsturen en ik had binnen een week een monteur aan de deur. Kan ik je ook aanraden om te doen, omdat er met die winkel niet veel te regelen lijkt. Best vreemd, omdat de winkel de garantie bij LG neer kan leggen. In feite zou je ook om een geheel nieuw tv kunnen/moeten vragen en als je dat niet krijgt schriftelijk de koopovereenkomst ontbinden. Juridisch moet dat prima lukken, praktisch is dat vaak een hel met een kleine (eigenwijze) winkel.

Advies, schakel ook eens met LG.

[ Voor 3% gewijzigd door Hulleman op 29-07-2019 13:19 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gunther
bon,

nogmaals jurist gesproken en tis wel deprimerend die winkelgarantie-wet.
wat moet je doen volgens de wet als je toestel defect is(ongeacht of hij uit de doos stuk is of niet)
stap1: Eerst dient de firma na te gaan of het toestel kan hersteld worden : uiteraard kosteloos
stap2: Indien dit niet kan : dient men het toestel te vervangen
stap3: Wanneer dit niet gaat : koop ontbinden.

dus als ze op eender welke manier het toestel kunnen maken dan krijg je geen nieuw toestel en blijf je dus met een refurbished zitten na amper gebruik.

moraal van het verhaal: koop nooit in een winkel, maar via hun/een webshop.
eigenlijk is dit gewoon met de haren getrokken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT.Typhoon
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-05 21:05
Als Tweaker moet je ook wel weten dat je met koop op afstand veel meer rechten hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
GoT.Typhoon schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 04:57:
Als Tweaker moet je ook wel weten dat je met koop op afstand veel meer rechten hebt...
Als Tweaker moet je ook geen oude koeien uit de sloot halen.. 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:45

FeaR

In GoT we trust

beyazz06 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 10:00:
[...]

Als Tweaker moet je ook geen oude koeien uit de sloot halen.. 😂
Zeker als TS al maanden niet meer online is geweest. Tevens is garantie en dingen als wet Koop op Afstand meer iets voor Shopping Forum dan hier. Deze gaat dan ook op slot.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.