Beste Medetweakers,
Hebben jullie nog aanvullingen, zorgen of briljante ingevingen voor onderstaande GamePC?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil met dit systeem de komende 3-4 jaar op 1440p de nieuwste games blijven spelen. Mijn oude 4690K met een R9 290 Royal Ace heeft lang trouw gewerkt maar Ghost Recon: Wildlands op 1080p is eigenlijk toch iets te veel van het goede...
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het uiterste maximum wat ik gesteld heb is 2000 inclusief verzendkosten. Ik wil hem zelf in elkaar freubelen (omdat het hartstikke leuk is om te doen). Ik weet dat er hier op het forum puristen zijn die soms een 5% goedkoper RAM-geheugen vinden dat maar 2% minder presteert dan het voorgestelde; Heel bot gezegd op mijn beschikbare budget ga ik dan liever voor die 2% meer prestatie.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik wil het geheel eigenlijk allemaal in mijn huidige case steken:
Fractal Design Define R4 Pearl Black - Window
Ik vermoed dat dit past en ik zie geen reden om de huidige kast niet te recyclen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik kwam nu tot deze lijst:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeur gaat uit naar een GPU van Nvidia, omdat botweg een meerderheid van games toch geoptimaliseerd is op Nvidia-kaarten. Daarnaast vond ik de driverupdates van mijn oude AMD-kaart vanaf het begin vrij traag.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
-Koel
-Stil
-RGB-lampjes
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Kunnen we nog zinvolle kwaliteit toevoegen aan de voorgestelde build voor (futureproof-) gaming, danwel de build koeler en/of stiller maken binnen het budget. het budget hoeft niet persé omlaag.
Dankjulliewel voor het meekijken en meedenken!
Jean-Claude
Hebben jullie nog aanvullingen, zorgen of briljante ingevingen voor onderstaande GamePC?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil met dit systeem de komende 3-4 jaar op 1440p de nieuwste games blijven spelen. Mijn oude 4690K met een R9 290 Royal Ace heeft lang trouw gewerkt maar Ghost Recon: Wildlands op 1080p is eigenlijk toch iets te veel van het goede...
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het uiterste maximum wat ik gesteld heb is 2000 inclusief verzendkosten. Ik wil hem zelf in elkaar freubelen (omdat het hartstikke leuk is om te doen). Ik weet dat er hier op het forum puristen zijn die soms een 5% goedkoper RAM-geheugen vinden dat maar 2% minder presteert dan het voorgestelde; Heel bot gezegd op mijn beschikbare budget ga ik dan liever voor die 2% meer prestatie.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik wil het geheel eigenlijk allemaal in mijn huidige case steken:
Fractal Design Define R4 Pearl Black - Window
Ik vermoed dat dit past en ik zie geen reden om de huidige kast niet te recyclen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik kwam nu tot deze lijst:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i7-9700K Boxed | € 394,99 | € 394,99 |
| 1 | Moederborden | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | € 181,- | € 181,- |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 2070 Super Gaming X Trio | € 625,05 | € 625,05 |
| 1 | Besturingssystemen | Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM DSP OEI | € 94,25 | € 94,25 |
| 1 | Waterkoeling | NZXT Kraken X62 (met AM4 support) | € 148,39 | € 148,39 |
| 1 | Geheugen intern | Kingston HyperX Predator HX433C16PB3K2/16 | € 91,61 | € 91,61 |
| 1 | Voedingen | Corsair HX750 V2 | € 145,05 | € 145,05 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 1TB | € 212,20 | € 212,20 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.892,54 | ||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeur gaat uit naar een GPU van Nvidia, omdat botweg een meerderheid van games toch geoptimaliseerd is op Nvidia-kaarten. Daarnaast vond ik de driverupdates van mijn oude AMD-kaart vanaf het begin vrij traag.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
-Koel
-Stil
-RGB-lampjes
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Kunnen we nog zinvolle kwaliteit toevoegen aan de voorgestelde build voor (futureproof-) gaming, danwel de build koeler en/of stiller maken binnen het budget. het budget hoeft niet persé omlaag.
Dankjulliewel voor het meekijken en meedenken!
Jean-Claude