Soundblaster kapot??

Pagina: 1
Acties:

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:45
Afgelopen week heb ik een topic gepost met betrekking tot kapotte bekabeling van mijn 4pointSurround speakerset.

Inmiddels zijn deze kabels gerepareerd, maar stuurt de "Front Line Out" (groene aansluiting) van mijn Soundblaster Live 1024! nog maar een signaal naar 1 box, waardoor ik via 3 ipv 4 boxen geluid krijg.

Verwisseling van kabels (zowel op de soundblaster als op de subwoofer) heeft uitgewezen dat het probleem duidelijk bij bovengenoemde aansluiting aan de geluidskaart zit. Op mijn kaartje zit nog 1 maand garantie :).

Zou ik de kaart zelf kunnen repareren of krijg je tijdens de garantieperiode bij een defecte kaart altijd een nieuwe terug?

Zou het ook kunnen dat de uitgang opgeblazen is geworden, de front-kabel naar de subwoofer had namelijk kabelbreuk, evenals de kabel naar de "rear right"-box. Beide breuken zijn inmiddels gemaakt. Vervalt in dat geval ook de garantie?

Sorry voor mijn vele vragen, maar ik heb niet zoveel verstand van zowel hardware als juridische zaken.

Verwijderd

niet zelf gaan kloten, gewoon teruggaan en daar je klacht uitleggen en gewoon zo lullen dat je een nieuwe krijgt. moet lukken

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:27
Op zaterdag 28 juli 2001 15:43 schreef TweakersOnly het volgende:
Zou ik de kaart zelf kunnen repareren of krijg je tijdens de garantieperiode bij een defecte kaart altijd een nieuwe terug?
Je kan het natuurlijk zelf proberen... maar mocht het dan niet lukken... dan krijg je dus geen nieuwe kaart meer! Dus gewoon terugbrengen!

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Heb je de drivers al eens opnieuw geinstalleerd. Het klinkt raar. Dit probleem komt mij ook wel bekend voor. Bij mij viel de speaker rechts voor geregeld uit. Ik heb de drivers gedeinstalleerd en opnieuw erop gezet en het probleem was over. Ik dacht namelijk ook dat mijn kaart naar de klote was. Maar je kan ook proberen hem om te ruilen, je hebt nog garantie :Y)

• AleXtc
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-07 14:43

AleXtc

Wannabe Pirat

Ik heb precies hetzelfde probleem. Alleeen bij mij is de garantie net verlopen zou ik denk je ook nog kans maken op reparatie?