Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timster82
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 17-04 09:53
Hoi,

Van de één op de andere dag kan Plex mijn server niet meer vinden. Hij is ineens verbonden met mijn desktop en dat is de enige server die ik in beeld krijg. Super irritant. Zowel op mijn pc als op de shield is de server bij plex verdwenen. Op mijn PC kan ik de NAS wel gewoon benaderen alleen Plex ziet hem niet meer. Ook als ik hem mount bij mijn Shield staat de server wel gewoon in beeld maar hij connect niet bij Plex. Via Kodi kom ik wel gewoon bij de bestanden. Misschien niet helemaal duidelijk verwoord, maar ik hoop wel dat jullie mij kunnen helpen.

-inmiddels Shield terug gezet naar fabrieksinstellingen
- Plex helemaal verwijderd. Alle servers verwijderd
- NAS gereset.
-Opnieuw server gemount in Shield. Werkt prima maar geen server zichtbaar in Plex

Kan kiezen uit 2 servers nu. DESKTOP en NVIDIA Shield. Geen NAS dus.

[ Voor 23% gewijzigd door timster82 op 17-07-2019 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timster82
Modbreak:S.v.p. niet kicken binnen 24 uur ;)

[ Voor 87% gewijzigd door Michael Knight op 18-07-2019 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-06 18:22

Tens

let me drink about it

SO, wel een half uur geduld..... oeps, een dag en een half uur 8)7

net de nieuwste versie geïnstalleerd?

[ Voor 52% gewijzigd door Tens op 18-07-2019 19:24 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-06 08:28

DarkSide

theres no place like ::1

een half uur...en 24 uur ;)

Kan je hem wel op IP vinden.
Wat als je hem opnieuw start.

Draait er iets anders op je plex server. Kan je dat wel benaderen.

Wat voor plex server heb je? Synology, Windows?

Kan je hem wel lokaal benaderen?

anders:
https://support.plex.tv/a...-to-my-plex-media-server/

[ Voor 19% gewijzigd door DarkSide op 18-07-2019 19:28 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timster82
DarkSide schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 19:26:
een half uur...en 24 uur ;)

Kan je hem wel op IP vinden.
Wat als je hem opnieuw start.

Draait er iets anders op je plex server. Kan je dat wel benaderen.

Wat voor plex server heb je? Synology, Windows?

Kan je hem wel lokaal benaderen?

anders:
https://support.plex.tv/a...-to-my-plex-media-server/
Ja op mijn pc is hij gewoon te vinden. Kan hem ook benaderen via VLC en dan speelt hij wel alles af. Gaat om een Synology DS216J

Dit zijn de enige servers die ik in beeld krijg.

Afbeeldingslocatie: http://nl.tinypic.com/r/2unx1qa/9

[ Voor 7% gewijzigd door timster82 op 18-07-2019 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Misschien lees ik het niet goed. Maar snap nog niet echt wat nu wel en niet werkt.

Plex Server draait op Syno.
Plex web app op PC
Plex app op shield

De (web)app ziet niet dat er een plex server draait?

Kan je wel naar IP van syno toe? 192.x.x.x:32400/web/index.html#

Geeft de Syno nog iets aan?
De 216j is wat ouder. Welke versie van Plex gebruik je? Misschien dat de laatste versie niet lekker werkt op de 216?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timster82
Ik heb de Plex App op mijn pc staan en op de Shield. De NAS gebruik ik enkel als opslag om te streamen naar de Shield en mijn PC. Voor 2 weken geleden zag Plex op de Shield en op de PC gewoon de server van de NAS staan. Nu is hij ineens verdwenen en kan ik hem via PLex op de PC en Shield niet meer benaderen. De server is dus gewoon weg en vervangen voor een server DESKTOP. Ik kan wel gewoon naar het IP adres toe en ik kan mijn bestanden ook gewoon benaderen. Ik gebruik de laatste versie van Plex Version 1.16.2.1321

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timster82
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2irzo4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Als je syno niet als SERVER gebruikt maar alleen als opslag.
Dan heb je dus een Plex SERVER draaien op Windows? Logisch toch dat de Plex applicatie dan geen syno als server vindt :?

Mount een Disk in Windows die verwijst naar je films. bv: \\NAS\Data\Films en geef die disk een Driveletter

Via de Website log je in op je SERVER. En dan voeg je een bibliotheek toe.
Ik zie daar alleen maar lokale disks (UNC pad lijkt bij mij niet te werken, maar draai zelf plex server op mijn synology dus geen ervaring met Windows als server). EDIT: UNC pad werkt ook. Duurde even voordat hij ging scannen.

En dan kan ik op Windows de films zien die op mijn Syno staan.

Windows is dan de server. En de Syno alleen de datadrager.

Log nu in op de App op de shield. En daar zie je dan idd alleen de Server (Je windows pc)
Want die server is verantwoordelijk voor het serveren van je Films. Welke hij dan van de datadragers afhaalt welke je in je bibliotheek geconfigureerd hebt.
Je Windows bak moet dan wel aanstaan als je via de shield wilt kijken.

Anders gewoon plex server installeren op je Syno.
En dan via de website configureren. Dan kan je PC via de website of shield via de App de server benaderen op je NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timster82
Ik gebruikte syno dus wel als server want daarvandaan streamde ik de films naar de Shield. Die is dus niet meer te vinden. Ik wil dus niet mijn PC als server want dan moet ik en mijn pc aan laten staan en vol proppen met films. Daar had ik dus de Syno voor. Zo heeft het ook altijd gewerkt en nu ineens niet meer. Moviecenter in het plaatje is mijn Syno.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

timster82 schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 20:17:
Ik gebruikte syno dus wel als server want daarvandaan streamde ik de films naar de Shield. Die is dus niet meer te vinden. Ik wil dus niet mijn PC als server want dan moet ik en mijn pc aan laten staan en vol proppen met films. Daar had ik dus de Syno voor. Zo heeft het ook altijd gewerkt en nu ineens niet meer. Moviecenter in het plaatje is mijn Syno.
ik las:
timster82 schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 19:42:
De NAS gebruik ik enkel als opslag om te streamen naar de Shield en mijn PC.
Waar ik dus niet uit opmaakte dat de Syno je server is.

Maar wat zie je als je naar de Configuratie Website toe gaat?
En daar bij bibliotheek.

En je bent ook goed ingelogged?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:39
Ik weet niet of het probleem al is opgelost, maar ik heb ook dergelijke problemen gehad met mijn plex server. Synology heeft rond de tijd van je probleem een dsm update doorgevoerd waardoor de beveiliging is verhoogd. Het is nu nodig om machtigingen te verlenen bij de mappen die je gebruikt. Dit doe je door naar configuratiescherm>gedeelde mappen. Hier kies je een map die je gebruikt en ga hier naar bewerken om de machtigingen die nodig zijn te verlenen.

Wat mogelijk ook kan werken om hem weer te vinden in je omgeving is de netwerkkabel uit je synology te halen. Geeft het een minuut en stop hem dan weer terug zodat, de digital, handshake opnieuw gemaakt zal worden.

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:53
Wacht, volgens mij gaat hier iets niet helemaal goed in de communicatie. Plex bestaat normaal gesproken uit 2 onderdelen. Een server en een player.

Een NAS is normaal niet standaard een Plex server, maar sommigen kunnen dat wel zijn. Volgens mij moet je de volgende vragen beantwoorden:

- Waar draait Plex SERVER
- Hoe komt die normaal bij je media bestanden

Volgens mij is het antwoord op de eerste vraag: Op je Nvidia Shield... denk ik.

Je moet er dus voor zorgen dat je shield toegang heeft tot je NAS (dat gaf je aan, dat dat gelukt was) en je moet daarna ook in Plex SERVER aangeven waar je films staan. Aangezien je de Shield heb gereset naar fabrieksinstellingen, is die informatie waarschijnlijk verdwenen.
Pagina: 1