Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinvh85
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 11-03 15:32
Bij de nederlandse site super aankoop staat deze nikon coolpix p1000 voor 707 euro, toch een groot verschil met de aangegeven goedkoopste.

mvg

Kevin Van Hove

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-05 11:51
Als ze niet lid zijn van de pricewatch komen ze er niet tussen te staan.

Vind die site er ook maar sketchy uit zien. Ik zou er niet snel iets kopen. Na een paar reviews, zeg maar gerust nooit.
Als je graag van je geld af wil, mag je het ook naar mij overmaken. :P

Volgens mij ligt Hong Kong ook niet in Nederland.

Ons Adres

Superaankoop

Trifecta Master Returns 7/F, Low Block, Grand Millennium Plaza,

181 Queen’s Road, Central,

Hong Kong

[ Voor 14% gewijzigd door WEBGAMING op 17-07-2019 19:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05:38
Zo heb je ook eglobal central en digitalland. Het zijn volgens mij winkels die in Azië gevestigd zijn en ergens in Europa een distributiecentrum hebben. Spullen worden per container verscheept, vandaar dat bezorgtijd wisselt (verschepen bij volle container). Ik dacht dat ze op deze manier ook (een deel van) de importkosten kunnen vermijden.

Je leest wisselende verhalen hierover op internet. Het zal prima zijn zolang er geen problemen optreden, maar voor garantie kan het nog best wel eens een staartje krijgen.

De vraag is of de lagere prijs opweegt tegen dat risico.

[ Voor 7% gewijzigd door LA-384 op 17-07-2019 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
@kevinvh85: wat wil je precies met dit topic? Wil je anderen hierop wijzen, wil je weten of dit betrouwbaar is?

Titel ook even iets verduidelijkt.

[ Voor 14% gewijzigd door Wormaap op 18-07-2019 07:19 ]

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Ik snap dit topic ook niet echt...
Maar volgens mij zijn superaankoop en eglobalcentral hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Ik heb het idee dat TS denkt dat de pricewatch gewoon alle prijzen vergelijkt, van alle winkels. En dus die aanbieding gemist heeft oid.

Maar zo werkt het niet, een winkel moet lid zijn, dan komen ze in de vergelijkingen te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-05 17:06
Vriend van mij houd wel van een gokje en heeft de EF 100-400L mark II bij Digitaland besteld. Dat scheelde ruim 500 euro en die is gewoon netjes geleverd (wel vrij lange levertijd). Garantie is voor hem geen issue, want hij reist al een tijd door Afrika. Lens had die laten afleveren bij een hotel waar hij 4 weken later in de buurt was. Zoals ik al zei... Hij houdt wel van een gokje. :)

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
En dan komt de dag die je wist dat zou komen: Je camera gaat stuk binnen de garantieperiode. Of beter nog, binnen de levensduur wat je van een dergelijk apparaat mag verwachten... En dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
sypie schreef op zondag 28 juli 2019 @ 15:09:
En dan komt de dag die je wist dat zou komen: Je camera gaat stuk binnen de garantieperiode. Of beter nog, binnen de levensduur wat je van een dergelijk apparaat mag verwachten... En dan?
Heb je pech gehad. Dat is het risico van kopen via zo'n site, en dat is een van de redenen dat het zo veel goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01:00

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Hoe is dat goedkoper als het risico vele malen groter is? Repareren kost je meer dan je bespaart hebt.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Ventieldopje schreef op zondag 28 juli 2019 @ 17:02:
Hoe is dat goedkoper als het risico vele malen groter is? Repareren kost je meer dan je bespaart hebt.
Als je het moet laten repareren zal het 9 van de 10 meer kosten inderdaad. Maar als je het niet hoeft te laten repareren natuurlijk niet. En het komt natuurlijk vaker voor dat een product niet gerepareerd moet worden als wel. (tenminste, bij kwaliteitsproducten)

Dat is gewoon het risico wat je neemt, sommige mensen vinden dat de moeite waard. Ik zou het ook absoluut niet doen met zo'n duur product.

[ Voor 3% gewijzigd door WEBGAMING op 28-07-2019 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobcom
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-05 07:54

bobcom

Dedicated dabbler

Ventieldopje schreef op zondag 28 juli 2019 @ 17:02:
Tenzij je grijs geimporteerde apparaat niet stuk gaat - dan heb je een fikse besparing geboekt. De meerprijs van de reguliere handel t.o.v. de grijze import zou je kunnen zien als een verzekeringspremie: betaal je die premie, dan heb je minder gelazer / ben je minder geld kwijt als er iets stuk gaat. Als er niets stuk gaat, ben je duurder uitgeweest.

(Komt een beetje in de buurt van de statisticus die altijd vloog met een bom in zijn koffer. Reden: de kans dat er een bom aan boord is, is 1:1.000.000. De kans dat er twee bommen tegelijk aan boord zijn is 1: 1.000.0002)

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Denk ook aan btw, inklaringskosten of invoerrechten...dan nog de ervaringen van bovengenoemde site
https://www.google.com/se...-b-d&q=site+super+aankoop en staat het artikel niet 'meer' op deze site.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Hackus schreef op zondag 28 juli 2019 @ 17:29:
Denk ook aan btw, inklaringskosten of invoerrechten...dan nog de ervaringen van bovengenoemde site
https://www.google.com/se...-b-d&q=site+super+aankoop en staat het artikel niet 'meer' op deze site.
Zoals hierboven reeds eerder vermeld, zijn er bij al deze genoemde webshops geen sprake van kosten achteraf in de vorm van invoerrechten of btw. Doordat deze webshops het eerst verschepen naar een distributiecentrum ergens in de EU en vanaf daar opnieuw wordt verpakt om vervolgens naar de klant te sturen, worden deze kosten omzeilt.

Zelf alleen meerdere ervaringen gehad met eGlobal Central. De andere winkels niet. Verzending duurt wat langer maar de prijzen zijn wel erg interessant. Er is niet echt sprake van service (communicatie matig, after sales is er schijnbaar niet echt). Zelf een 80D en onlangs een EOS RP kit aangeschaft, beiden gelukkig helemaal perfect en niets mis mee, dus heb dan ook geen behoefte gehad aan after sales.

Besparing was voor laatstgenoemde bijna 900 euro. Dus dat scheelt wel erg veel en was voor mij het risico waard.
Body heeft overigens gewoon NL menu en een europees stekker.

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Yellowneck schreef op zondag 28 juli 2019 @ 17:35:
[...]

Zoals hierboven reeds eerder vermeld, zijn er bij al deze genoemde webshops geen sprake van kosten achteraf in de vorm van invoerrechten of btw. Doordat deze webshops het eerst verschepen naar een distributiecentrum ergens in de EU en vanaf daar opnieuw wordt verpakt om vervolgens naar de klant te sturen, worden deze kosten omzeilt.

Zelf alleen meerdere ervaringen gehad met eGlobal Central. De andere winkels niet. Verzending duurt wat langer maar de prijzen zijn wel erg interessant. Er is niet echt sprake van service (communicatie matig, after sales is er schijnbaar niet echt). Zelf een 80D en onlangs een EOS RP kit aangeschaft, beiden gelukkig helemaal perfect en niets mis mee, dus heb dan ook geen behoefte gehad aan after sales.

Besparing was voor laatstgenoemde bijna 900 euro. Dus dat scheelt wel erg veel en was voor mij het risico waard.
Body heeft overigens gewoon NL menu en een europees stekker.
Camera goedkoper via grijze import, daar geldt mijn deel van de reactie op

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Hackus schreef op zondag 28 juli 2019 @ 17:36:
[...]

Camera goedkoper via grijze import, daar geldt mijn deel van de reactie op
Uh ja? Mijn reactie toch ook? Grijs import betekent tegenwoordig niet altijd dat er sprake is van btw naheffing en invoerrechten

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Yellowneck schreef op zondag 28 juli 2019 @ 17:38:
[...]

Uh ja? Mijn reactie toch ook? Grijs import betekent tegenwoordig niet altijd dat er sprake is van btw naheffing en invoerrechten
Denk ook aan btw, inklaringskosten of invoerrechten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Oke wat jij wil 8)7
Er wordt hier al genoemd dat dit niet het geval is bij de genoemde webshops. Dus ts hoeft er niet rekening mee te houden of "aan te denken"
Denk ook aan verzendkosten, oh die zijn gratis :z

De site lijkt qua design/layout wel erg veel op eGlobal. Vermoed inderdaad dat gewoon hetzelfde (moeder)bedrijf er achter zit. Het adres is wel anders tho.

[ Voor 47% gewijzigd door Yellowneck op 28-07-2019 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:46

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Aangezien dit zeer weinig met aankoopadvies te maken heeft gaat er een slotje op.

Voor discussies over grijze import hebben we al topics als bijvoorbeeld: Topicreeks: [Ervaringen] Online shoppen in China :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.