Twee systemen, welke waarvoor gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:41
Ik ben componenten aan het verzamelen (lees kopen wanneer ze beschikbaar en gunstig geprijsd zijn), waarmee ik een nieuw systeem ga bouwen.

Tevens heb ik nog een oud systeem dat best nog prima is en nu is de vraag welk systeem ga ik inzetten voor gamen en welk voor normaal gebruik.

Laat ik eerst definiëren wat ik hieronder versta:

Gamen
Voor 90% race games zoals F1 2019, Assetto Corsa en Project Cars 2. Deze wil ik kunnen draaien op 1440p 60 fps (momenteel nog een 1080p tv scherm maar om in ieder geval future proof te zijn). 4k ligt buiten mijn bereik.

Normaal gebruik
Standaard desktop gebruik maar ook design werk in met name Photoshop en Illustrator. Heel sporadisch een video bewerken.

Wat heb ik al?
Intel i7 4771
32 GB DDR3
Asus ZOU Pro
1 TB Samsung EVO 860
Geen gpu

Wat ga ik kopen?
Ryzen 7 3700x of 3900x
16 GB DDR4
1 TB Evo 970
RTX 2070 super of AMD 5700 XT
(De videokaart komt dan of in het Intel systeem of AMD systeem al naar gelang welke het game systeem gaat worden)

Nu heb ik al zelf op vergelijkingssites gekeken maar kom er niet goed wat wijsheid is.

Het AMD systeem gebruiken als werk station en de oude build met de aan te schaffen gpu als game pc, of toch de nieuwe build als game pc?

Is het realistisch om te verwachten dat die oude Intel het nog 2 jaar trekt qua game performance die ik verwacht? De cpu alleen upgraden heeft weinig zin zag ik al vanwege de prijzen voor Intel cpus die op dat moederbord werken.

Anderzijds kan ik misschien ook volstaan met een 3600X en een 2060 Super en het overgebleven geld in de Intel build steken...

Ik zoek geen kant en klaar antwoord of oplossing maar meer de mening van anderen die er meer verstand van hebben. Ik heb me al jaren niet meer bezig gehouden met hardware.

[ Voor 3% gewijzigd door Phusebox op 17-07-2019 19:14 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Alle reacties

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-01 22:41
Lijkt me dat je met dat tweede systeem gewoon alles moet kunnen wat je opsomde? Waarom 2 aparte pc's? Anders sowieso dat AMD systeem om te gamen ivm de videokaart en nieuwere cpu. Eerste systeem volstaat wel voor Photoshop/Illustrator

Wat bedoel je met "Geen goud" ?

http://specs.tweak.to/16567

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:41
skelleniels schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 18:46:
Lijkt me dat je met dat tweede systeem gewoon alles moet kunnen wat je opsomde? Waarom 2 aparte pc's? Anders sowieso dat AMD systeem om te gamen ivm de videokaart en nieuwere cpu. Eerste systeem volstaat wel voor Photoshop/Illustrator

Wat bedoel je met "Geen goud" ?
Twee aparte pc's omdat de game pc op zolder staat met een tv en stuurtje en de andere pc op de werkkamer met twee monitoren.

De videokaart was uiteraard de uitwisselbare component die dan of in het Intel systeem komt of in het amd systeem.

Sorry, moest geen gpu zijn.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing