Bizar Chromecast Audio geluid/ruis

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:33
Ik heb een CCA aangesloten op powered AudioEngine A5 speakers. Nu verloop van tijd ontstaat er echter een periodisch geluidje dat van mijn CCA komt. Het geluidje is heel moeilijk te omschrijven. Het lijkt een soort zacht kloppend geluid dat uitsterft na een paar seconden. Om de paar minuten komt het terug. De enige manier om er uiteindelijk van af te geraken is om de CCA even zonder power te zetten, maar na verloop van tijd komt het geluid terug.

Ik heb me al pleuris gegoogled en niets gevonden. Heb al veel ruis en interferentie-geluiden meegemaakt in mijn leven, maar daar lijkt het helemaal niet op. Ik zou bijna denken dat het software-matig is.

Iemand enig idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• switchboy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-10 21:43

switchboy

-ruimte te huur-

(jarig!)
Zit de CCA en je speaker toevallig op dezelfde USB power adapter? Dit kan allerlei bizarre interferenties geven.

My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
De A5 worden enkel op 230V gepowerd maar hebben wel zelf een USB als normaal plat stopcontact om iets te poseren. Eerst zat de CCA dan ook in de USB en dacht inderdaad dat darde oorzaak kon zijn, maar ook met de eigen adapter van de CCA heb ik het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Effen een oud topic weer oprakelen. Ik kreeg nog altijd regelmatig het probleem en ben er eindelijk eens toe gekomen deftig te troubleshooten.
Het probleem blijkt veroorzaakt te worden door de voeding van de powered speaker waar de CCA mee verbonden was. De kabeltjes waren vrij kort, waardoor de CCA direct achter de speaker hing te bengelen. Bij het herconfigureren van de CCA was de storing bijna constant aanwezig waardoor ik ook vrij goed kon reproduceren dat de plaatsing van de CCA van grote invloed was. Langere kabeltjes met CCA achter de kast ipv achter de speaker hebben het opgelost.
Vind het wel nog apart dat de storing maar periodisch, en telkens zeer kort, voorkwam. Zal wel te maken hebben met hoe sommige elementen in de voeding van de speakers zich gedragen.