Sommige sites werken niet / tls handshakes?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1232986

Topicstarter
Dag iedereen.

Ik heb een probleem met digid.nl. Kan echter niet inloggen.
Firefox geeft links onderin aan dat hij een "tls"handshake is aan het proberen, met als resultaat dat hij aangeeft: De pagina verwijst niet op een juiste manier door.

Ik had dit al een tijdje, (zo ongeveer een half jaar terug begon het, het deed het eerder dus wel) en moest de PC toch formatteren, waarbij ik dat vandaag heb gedaan.
Tot de ontdekking dat deze fout zich nog steeds voordoet op een clean install.
In internet explorer e.d werkt het gewoon. (makkelijk gezegd kan ik gewoon switchen van browser mocht ik moeten inloggen, maargoed)

Heb vele forums al bezocht, waarbij ik in about:profiles het een en ander moet wijzigen.
TLS/default profiles e.d al gedaan.
DNS gewijzigd, deze naar google (8.8.8.8/8.8.4.4) en open dns. dit in IPv4 en IPv6.
IPv6 gedisabled.
about:profiles
netwerk proxy settings in firefox, zowel als automatisch, als geen proxy e.d werkt niet.
cert9.db file renamed/veranderd/verwijderd ook gedaan.
Account naam uitloggen (maar deze werkt wel gewoon op de andere pc's)
heb geen addons, plugins.

Maargoed, dit alles geprobeerd, plus het feit dat de PC net opnieuw is geinstalleerd is het nog steeds raar dat hij het niet doet.

Zowel als mijn BIOS time settings bekeken, deze zijn ook in orde.

Heb 4 pc's in huis, waarbij alles in orde is zowel als mijn 2e pc die (precies) dezelfde hardware heeft en vandaag ook is geformatteerd, werkt wel.

- en ik heb geen antivirus e.d heb het meteen geprobeerd nadat ik geformatteerd had.

Um, Help? :?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 1232986 op 18-07-2019 18:42 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:51

crisp

Devver

Pixelated

@Anoniem: 1232986 ik verplaats je topic even naar het juiste forum: Netwerken :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Log in je in bij Firefox en synchroniseer je je add-ons?
Heb je hier ook last van in Private-mode?
Firefox schoon installeert zonder in te loggen of iets dergelijks, treed het probleem dan ook nog op?

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05 16:04
Staat de datum en tijd correct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
True schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 18:56:
Log in je in bij Firefox en synchroniseer je je add-ons?
Heb je hier ook last van in Private-mode?
Firefox schoon installeert zonder in te loggen of iets dergelijks, treed het probleem dan ook nog op?
Heb geen addons, of plugins.
Ook een private mode.
En was niet ingelogd toen ik het voor de eerste keer probeerde. dus ja, dit probleem is er nog steeds.
Raar toch, nadat ik geformatteerd heb? plus het feit dat mijn tweede pc met diezelfde hardware e.d het wel doet?
frickY schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 18:57:
Staat de datum en tijd correct?
Datum en tijd staat correct, zowel als automatisch als handmatig geprobeerd. ook in de bios staat hij in orde.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 1232986 op 17-07-2019 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Hoe ziet je internetverbinding er uit?
Gewoon een consumenten lijn, modem, switch/router en dan je pc?

Een verschil tussen Firefox en IE en Chrome is de certificate store, waarbii de eerste zijn eigen heeft en de andere het OS gebruiken.

Je kan Firefox volgens mij wel configureren om ook die van het OS te gebruiken. Eens kijken wat dat voor effect heeft?

Je zou bijna gaan denken aan een rootkit

[ Voor 51% gewijzigd door frickY op 17-07-2019 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:09

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Welke versie van firefox en welk os?

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

frickY schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 19:06:
Hoe zit je internetverbinding er uit?

Heb je het probleem niet met andere apparaten op hetzelfde netwerk?

Je zou bijna gaan denken aan een rootkit...
Rootkit verklaard niet waarom het in IE wel werkt, althans het lijkt mij zeer ongebruikelijk.
Eigenaardig is het in ieder geval

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
frickY schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 19:06:
Hoe ziet je internetverbinding er uit?

Een verschil tussen Firefox en IE en Chrome is de certificate store, waarbii de eerste zijn eigen heeft en de andere het OS gebruiken.

Je kan Firefox volgens mij wel configureren om ook die van het OS te gebruiken. Eens kijken wat dat voor effect heeft?

Je zou bijna gaan denken aan een rootkit
uh, gewoon een ziggo modem. maar, waarom heb ik dan alleen dat probleem op 1 van mijn pc's?

Firefox 68.0 (64-bits)

En Windows 10 pro. (64 bits) zowel als al mijn andere pc's.

Je kan Firefox volgens mij wel configureren om ook die van het OS te gebruiken. Eens kijken wat dat voor effect heeft? -> Hoe bedoelt u dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Anoniem: 1232986 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 19:27:
uh, gewoon een ziggo modem. maar, waarom heb ik dan alleen dat probleem op 1 van mijn pc's?
Vandaar mijn verwijzing naar een rootkit. Dat is naast de datum/tijd een van de weinige dingen die een schone installatie kan weerstaan.

En als je ook niet achter een geavanceerde firewall zit die https inspection doet kan ik weinig meer bedenken.
Hoe bedoelt u dat?
  • In Firefox, type 'about:config' in the address bar
  • If prompted, accept any warnings
  • Right-click to create a new boolean value, and enter 'security.enterprise_roots.enabled' as the Name
  • Set the value to 'true'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Vandaar mijn verwijzing naar een rootkit. Dat is naast de datum/tijd een van de weinige dingen die een schone installatie kan weerstaan.

En als je ook niet achter een geavanceerde firewall zit die https inspection doet kan ik weinig meer bedenken.

[...]
  • In Firefox, type 'about:config' in the address bar
  • If prompted, accept any warnings
  • Right-click to create a new boolean value, and enter 'security.enterprise_roots.enabled' as the Name
  • Set the value to 'true
'

Heb de "boolean" toegevoegd, zowel deze als true gezet. Werkt helaas nog steeds niet. en geen geavanceerde firewall. niks gewijzigd in heel windows na de clean install.

Rootkit =?

Ik zal eens googlen mocht dat heel ingewikkeld zijn hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:19
Het is een longshot, maar wie weet gaat er was mis in de decoderingen van https in de cpu? In firefox heb je een knopje om hardware acceleration uit te zetten. Geen idee of dat puur grafisch is of effect heeft maar probeer het eens :)

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palo Alto
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
Anoniem: 1232986 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 18:29:
Ik heb een probleem met digid.nl. Kan echter niet inloggen.
Firefox geeft links onderin aan dat hij een "tls"handshake is aan het proberen, met als resultaat dat hij aangeeft: De pagina verwijst niet op een juiste manier door[/b]
Alleen digid.nl of ook andere pagina’s met een TLS handshake? :w

Gaat het om deze error?
“The page isn't redirecting properly”

Misschien lees ik er overheen, maar heb je troubleshooting mbt cookies ook geprobeerd?
https://support.mozilla.o...oubleshoot-and-fix-errors
https://support.mozilla.org/en-US/questions/950797

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
laurens0619 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 22:29:
Het is een longshot, maar wie weet gaat er was mis in de decoderingen van https in de cpu? In firefox heb je een knopje om hardware acceleration uit te zetten. Geen idee of dat puur grafisch is of effect heeft maar probeer het eens :)
ik zal eens kijken hoe ik dat uit kan zetten!

update: helaas, ook dat werkt niet.
Palo Alto schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 01:27:
[...]

Alleen digid.nl of ook andere pagina’s met een TLS handshake? :w

Gaat het om deze error?
“The page isn't redirecting properly”

Misschien lees ik er overheen, maar heb je troubleshooting mbt cookies ook geprobeerd?
https://support.mozilla.o...oubleshoot-and-fix-errors
https://support.mozilla.org/en-US/questions/950797
Digid alleen, gek genoeg. Echter kwam ik er ook achter dat hij Captcha's wel load, maar zodra ik de juiste gegevens invoer, geeft hij ten alle tijde aan dat het een foutieve code is. dus die pakt hij ook niet. voor de rest ben ik nog niet wat tegen gekomen.
En klopt, page isnt redirecting properly. waarbij hij dus ook aangeeft dat er wellicht iets fout is met de cookies. Echter, is dit een clean install dus zijn er geen cookies aanwezig of blokkeringen. dus daar zou het niet aan moeten liggen. plus het feit dat ik die beide links al bekeken heb, maar mocht niet baten helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palo Alto
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
Het is inderdaad een raar probleem. De cookies waren het meest voor de hand liggend, maar stonden nergens hierboven beschreven, vandaar mijn vraag.

Je schrijft “clean install”, maar ook “Account naam uitloggen”. Dat suggereert dat je was ingelogd op een Firefix account nadat je het OS en Firefox opnieuw had geinstalleerd. Klopt?

Voor mijzelf gesproken, bleken schijnbaar “onoplosbare” problemen achteraf vaak samen te hangen met (impliciete) aannames van mijzelf. In de woorden van Einstein “We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them”. In een aantal forum posts zie je mensen stellig beweren dat iets “onmogelijk is” maar achteraf ontdekken dat het toch wel mogelijk is. Ik bedoel hiermee niet dat je dergelijke aannames doet, maar dat kritisch kijken naar je eigen stappen je misschien verder brengt B)

Suggestie.
- Virtual Box VM installeren
- in de VM je huidige OS installeren
- in de VM meest recente stable build van Firefox downloaden
- in de VM Firefox installeren, zonder accounts en alles accepteren als default
- digid.nl proberen

Als dit werkt exact dezelfde stappen op de PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20:25

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Werkt het in veilige modus met netwerktoegang wel?

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Anoniem: 1232986 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 18:29:
Firefox geeft links onderin aan dat hij een "tls"handshake is aan het proberen, met als resultaat dat hij aangeeft: De pagina verwijst niet op een juiste manier door.
Wat een moeilijk gedoe allemaal.
Begin eens simpel:
  1. open in Firefox een privé venster
  2. open de Web Developer tools (of: Ctrl+Shift+E)
  3. ga naar het "Netwerk" tabblad
  4. open nu in het privé venster https://digid.nl/inloggen
  5. zie wat er allemaal gebeurt in het "Netwerk" tabblad van de Developer Tools
Ik krijg een 200 op 144.43.243.208:443 met Timings:
code:
1
2
3
4
5
6
7
Blocked: → 1 ms
DNS resolution: → 11 ms
Connecting: → 15 ms
TLS setup: → 20 ms
Sending: → 0 ms
Waiting: → 56 ms
Receiving: → 1 ms

Kijk ook eens in je opties bij beveiliging naar je Cookie Exceptions, misschien Block je ze wel.

[ Voor 6% gewijzigd door DJMaze op 18-07-2019 14:39 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
DNS Prefetching
Firefox attempts to speed up loading new websites by using DNS Prefetching, which can cause page load errors with some system configurations. To disable DNS Prefetching:

• In the address bar, type about:config and press Return.
The about:config "This might void your warranty!" warning page may appear. Click I accept the risk! to continue to the about:config page.
• Hold down the control key while you click in the list of preferences, select New, and then select Boolean.
• In the Enter the preference name field, enter network.dns.disablePrefetch and click OK.
• Select true when prompted to set the value and click OK.

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Palo Alto schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 12:23:
Het is inderdaad een raar probleem. De cookies waren het meest voor de hand liggend, maar stonden nergens hierboven beschreven, vandaar mijn vraag.

Je schrijft “clean install”, maar ook “Account naam uitloggen”. Dat suggereert dat je was ingelogd op een Firefix account nadat je het OS en Firefox opnieuw had geinstalleerd. Klopt?

Voor mijzelf gesproken, bleken schijnbaar “onoplosbare” problemen achteraf vaak samen te hangen met (impliciete) aannames van mijzelf. In de woorden van Einstein “We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them”. In een aantal forum posts zie je mensen stellig beweren dat iets “onmogelijk is” maar achteraf ontdekken dat het toch wel mogelijk is. Ik bedoel hiermee niet dat je dergelijke aannames doet, maar dat kritisch kijken naar je eigen stappen je misschien verder brengt B)

Suggestie.
- Virtual Box VM installeren
- in de VM je huidige OS installeren
- in de VM meest recente stable build van Firefox downloaden
- in de VM Firefox installeren, zonder accounts en alles accepteren als default
- digid.nl proberen

Als dit werkt exact dezelfde stappen op de PC.
Ik zal het eens in veilige modus reinstallen, wellicht dat dat helpt.

Veilige modus doet niks helaas, netwerk e.d werkt gewoon. alleen digid dus weer niet.

Nadat ik geformatteerd heb heb ik internet explorer -> firefox gedownload en meteen geprobeerd,(zonder enige inlog en sync van mijn account.) dit ook zonder andere programma's en antivirussen.
DJMaze schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 14:34:
[...]

Wat een moeilijk gedoe allemaal.
Begin eens simpel:
  1. open in Firefox een privé venster
  2. open de Web Developer tools (of: Ctrl+Shift+E)
  3. ga naar het "Netwerk" tabblad
  4. open nu in het privé venster https://digid.nl/inloggen
  5. zie wat er allemaal gebeurt in het "Netwerk" tabblad van de Developer Tools
Ik krijg een 200 op 144.43.243.208:443 met Timings:
code:
1
2
3
4
5
6
7
Blocked: → 1 ms
DNS resolution: → 11 ms
Connecting: → 15 ms
TLS setup: → 20 ms
Sending: → 0 ms
Waiting: → 56 ms
Receiving: → 1 ms

Kijk ook eens in je opties bij beveiliging naar je Cookie Exceptions, misschien Block je ze wel.
foto -> http://i63.tinypic.com/4glma9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb deze ook toegevoegd, en deze op "true" gezet, werkt helaas ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Hier naar kijkende is er niets mis met een TLS handshake, maar zit je in een redirect loop nádat je inlogt.
Klopt het dat je wel het login formulier kan gebruiken? Of in ieder geval hebt gebruikt?

Doe dit ook eens in Private Browsing.

[ Voor 4% gewijzigd door frickY op 18-07-2019 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
frickY schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 18:51:
[...]
Hier naar kijkende is er niets mis met een TLS handshake, maar zit je in een redirect loop nádat je inlogt.
Klopt het dat je wel het login formulier kan gebruiken? Of in ieder geval hebt gebruikt?

Doe dit ook eens in Private Browsing.
ah, komen we dus ergens. um, nee, ik kom nooit bij het inlog scherm. als ik deze in een tab open laat staan krijg ik na een tijdje wel een time-out bericht van digid dat deze is verlopen... maar heb nog nooit ingelogd?
dus dacht slim te zijn en op pagina terug te klikken en wellicht dat het inlog scherm er dan wel was. niet dus. hehe.

Plus het feit dat deze nu niet ingelogd is op een firefox account en heb de wachtwoorden e.d verwijderd van digid.nl dus komen bij het fierfox-account niet voor, mocht dat nog een vraag zijn.

wil dus zeggen,
1. ik kom op digid.nl
2. klik op inloggen mijn digid
3. - niks, "De pagina verwijst niet op een juiste manier door"

zowel als alle andere sites waarbij ik digid moet gebruiken, denk hier aan menzis, berichtenbox. dan zie ik een tijdje in de link ook "broker" staan.
https://login.menzis.nl/broker bijvoorbeeld. en dan weer "de pagina verwijst niet op een juiste manier door"

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 1232986 op 18-07-2019 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Druk eens binnen Firefox op je toetsenbord op Ctrl, Shift en Delete.
Afbeeldingslocatie: https://lh6.ggpht.com/_-p-n_FbMReM/SzEZCxCNaYI/AAAAAAAAAjc/Fm796HytdLQ/firefox-clear-recent-history_thumb%5B3%5D.gif?imgmax=800

Kies hier om alles te verwijderen, zowel qua time range als alle checkboxjes.

[ Voor 57% gewijzigd door frickY op 18-07-2019 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
frickY schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 19:05:
Druk eens binnen Firefox op je toetsenbord op Ctrl, Shift en Delete.
[Afbeelding]

Kies hier om alles te verwijderen.
Heb alles verwijderd, daarbij ook offline gegevens e.d ook via de cookies map zelf, had gegoogled om handmatig nog wat achterliggende cookies te verwijderen, maar werkt ook niet.

oh, zie dat het history is. maar. ook daar alles verwijdert hehe,

Heb ook een screenshot gemaakt van 1 van de captcha's die Nooit werkt. (op andere pc's wel, moesten toevallig visums aanvragen voor vakantie, maar werkt dus niet op deze pc)
Wellicht dat u daar nog wat aan kan zien?

foto-> http://nl.tinypic.com/r/2vnqip4/9

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 1232986 op 18-07-2019 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Captcha's werken, net als logins, doorgaans met cookies.
Lijkt toch één of andere optie (Tracking Protection bijv) actief te zijn waardoor cookies worden geweigerd, of niet tussen subdomeinen worden gedeeld. Maar dat is met deze screenshots niet te zien.

Zou me in ieder geval geen zorgen maken over eerder genoemde rootkit of andere serieuze problemen. Het heeft ook niets met TLS/SSL te maken.
Kunt nog eens proberen Firefox te verwijderen en opnieuw te installeren. Of op deze computer wennen aan Chrome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
frickY schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 19:19:
Captcha's werken, net als logins, doorgaans met cookies.
Lijkt toch één of andere optie actief te zijn waardoor cookies worden geweigerd, of niet tussen subdomeinen worden gedeeld. Maar dat is met deze screenshots niet te zien.

Zou me in ieder geval geen zorgen maken over eerder genoemde rootkit of andere serieuze problemen. Het heeft ook niets met TLS/SSL te maken.
Kunt nog eens proberen Firefox te verwijderen en opnieuw te installeren. Of op deze computer wennen aan Chrome.
Fijn te horen!
Ben er inmiddels wel een beetje klaar mee hehe.
Google chrome, nee :)
Maar switch wel mocht ik moeten inloggen - gebeurt immers toch niet dagelijks.
Ik dacht wellicht is dit een makkelijk iets, waar ik op een knoppie moet drukken en het werkt.
Niet dus haha.
Heb ook netwerk adapter geupdate, nieuwe drivers, maar.. werkt ook niet.
Toen dacht ik, laat ik eens de gegevens van alle mozilla folders van mijn andere pc naar deze pc kopieren.
- werkt ook niet.
uh, ik geef het op. switchen van browser van time to time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Ga in Firefox eens naar
code:
1
about:preferences#privacy
en deel daar een screenshot van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
frickY schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 19:38:
Ga in Firefox eens naar
code:
1
about:preferences#privacy
en deel daar een screenshot van.
Heel erg bedankt voor je hulp!
Ik heb nu zo veel gedaan, heb mn bios gereset, mijn tijd aangepast, gehele regio e.d anders gezet en dan weer terug... Firefox dingen toegevoegd, blabla.

En opeens zegt mijn dochter dat de tijden van de beide (idd beide...) pc's niet goed staan.
Raar toch? Waarvan ik dus niks heb verandert in computer nummer 2.
Maar stonden alle twee op 11 uur -.
Dus ben de tijd gaan fixen (deze op automatisch, alweer trouwens, had handmatig ook al een keer geprobeerd.) en meteen dacht ik dus aan mn issue op digid.

- En hij doet het!!

hoe..? geen idee.

gefixt- yup!

Iniedergeval, hartstikke bedankt.
lag dus toch ergens aan de tijd.
Moet ik de post dan ook sluiten of iets dergelijks?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 1232986 op 20-07-2019 17:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• frickY
;w

Nee, je hoeft niets meer met dit topic te doen. Die zakt nu vanzelf weg.
Fijn dat je de uiteindelijke oplossing nog even kwam melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hehe, nou, de tijden stonden goed, na een dag of twee zijn deze opeens anders gaan staan, nadat dochter de pc's aandrukte. waarna het dus op 1 of andere manier gefixt is.
Zowel als computer 2 die ook op -11 uur stond, maar digid heeft het altijd al gedaan daar. :?
anyway,'tis gefixt.

[ Voor 66% gewijzigd door Anoniem: 1232986 op 21-07-2019 16:22 ]

Pagina: 1