Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Biemond
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 16-12-2022
Mijn vraag

Sinds ongeveer een jaar heb ik een abonnement op Microsoft Office 365 Personal.
De programma’s daarvan (ik gebruik alleen Outlook, Word en Excel) hebben altijd goed gewerkt.
Sinds een paar maanden werkt de Help-functie van de Office programma’s echter niet meer.

Als ik in Outlook, Word of Excel op de tab Help klik, en vervolgens kies voor de meest linkse optie (Microsoft Help F1) verschijnt de volgende mededeling:

Deze opdracht is niet beschikbaar. De beheerder van uw organisatie heeft de service die nodig is voor het gebruik van deze functie uitgeschakeld.

Dit terwijl ik dus de Personal versie van het pakket heb, en het alleen in mijn thuis netwerk gebruik.
Ik vind dit zeer vervelend, want de Office programma’s zijn complex en ik heb de Help informatie vaak nodig.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb een Acer Aspire E5-774G laptop met Windows 10 versie 1903 en Office versie 1906.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb hierover al uren met verschillende medewerkers van Microsoft Support gebeld. Dingen die o.a. geprobeerd zijn:
  • Herstelprogramma voor Office uitvoeren
  • Office opnieuw installeren
  • Registers schoonmaken
  • Windows updaten
Het probleem is niet opgelost.

Beste antwoord (via F_J_K op 18-07-2019 14:45)

• Rob Biemond
Bedankt voor uw reactie. Ik ben er inmiddels zelf uitgekomen.
Een reset van de IE instellingen was niet nodig. Het blijkt veel eenvoudiger:

Mijn Office pakket is een lokaal geïnstalleerde kopie, maar kan wel via Internet met Microsoft communiceren.
Deze functies, die door cloudservices worden ondersteund, worden verbonden ervaringen genoemd.
Om deze te beheren:
• Kies Bestand> Account (bij Outlook heet dit Office-account) Het betreffende scherm verschijnt.
• Klik onder Account Privacy op de knop Instellingen beheren. Dbox Privacyinstellingenverschijnt.
• Zet in de afdeling Alle verbonden ervaringen een vinkje bij Verbonden ervaringen inschakelen. Hierdoor worden de twee opties daarboven actief.
• Zet onder Ervaringen waarbij online-inhoud wordt gedownload een vinkje bij Office toestaan online-inhoud te downloaden.
• Start hierna de computer opnieuw op.

Hierna werkt de Help functie weer, in alle Office programma’s.
Blijkbaar is deze functionaliteit bij een recente Office update geïnstalleerd.
Wel netjes van Microsoft om deze standaard uit te zetten.
Helaas zeggen ze er niet bij dat dan de Office Help niet meer werkt.

Met vriendelijke groet,

Rob Biemond

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Welkom @Rob Biemond :)

Ik meen dat onder de motorkap gebruik wordt gemaakt van Internet Explorer (en niet een andere browser). Werkt die / gebruik je die? Je kunt een reset van de IE instellingen proberen: https://support.microsoft...rer-change-reset-settings en misschien ook het resetten van de 'veiligheidszones' in IE. Eventueel kan je ook met DISM checken of de windows image nog OK is.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Rob Biemond
Bedankt voor uw reactie. Ik ben er inmiddels zelf uitgekomen.
Een reset van de IE instellingen was niet nodig. Het blijkt veel eenvoudiger:

Mijn Office pakket is een lokaal geïnstalleerde kopie, maar kan wel via Internet met Microsoft communiceren.
Deze functies, die door cloudservices worden ondersteund, worden verbonden ervaringen genoemd.
Om deze te beheren:
• Kies Bestand> Account (bij Outlook heet dit Office-account) Het betreffende scherm verschijnt.
• Klik onder Account Privacy op de knop Instellingen beheren. Dbox Privacyinstellingenverschijnt.
• Zet in de afdeling Alle verbonden ervaringen een vinkje bij Verbonden ervaringen inschakelen. Hierdoor worden de twee opties daarboven actief.
• Zet onder Ervaringen waarbij online-inhoud wordt gedownload een vinkje bij Office toestaan online-inhoud te downloaden.
• Start hierna de computer opnieuw op.

Hierna werkt de Help functie weer, in alle Office programma’s.
Blijkbaar is deze functionaliteit bij een recente Office update geïnstalleerd.
Wel netjes van Microsoft om deze standaard uit te zetten.
Helaas zeggen ze er niet bij dat dan de Office Help niet meer werkt.

Met vriendelijke groet,

Rob Biemond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardos
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 01-11-2021
Super, ik heb net office 365 geïnstalleerd en alle mogelijke privacy vinkjes uitgedaan.
Hierdoor geen help meer en geen herstelde bestanden bij onverwacht afsluiten.
Dank je wel voor deze tip.!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Tern
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 25-04 09:17
Klopt helemaal. Lang gezocht, ook op MS support en community. Nu toch weer eens gaan zoeken en ja hoor op Tweakers een kristalheldere uitleg en oplossing!
Bedankt @Rob Biemond !!!