Vraag

• stronger
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-11 18:19
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
samsung A50 of moto g7 plus of ???

Wat is je budget?
plus minus 300€

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
omdatmijn nokia 6 is stuk dus moet een nieuw hebben.
Ik wil een goeie camera minimaal 3gb en minimasl 64gb opslag dat is tegenwoordig wel het minst vereiste denk ik zo.
Verder speel ik geen games oid dus gewoon surfen social media bankieren dus niet echt bijzondere dingen.

Wat heb je zelf al gevonden?
zit te twijfelen tussen een samsung A50 of moto g7 plus
Maar denk ook aan een xiaomi redmi 7 note of motorola one vision of zit eventueel te twijgelen om een keer iphone te proberen maar dan zit ik aan een iphone 7 2e hands denk ik.

[b]Welke vragen heb je hier nog [/i] iemand wen idee
Ik ben niet zo moeilijk alleen wil wel veel moois voor weinig geld hahaha[/i]

[ Voor 23% gewijzigd door stronger op 18-07-2019 13:48 ]

Beste antwoord (via stronger op 19-07-2019 11:36)

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09-11 20:36
Alle genoemde toestellen hebben zo hun voor- en nadelen:

De Pocophone heeft de snelste SoC en draait vrijwel stock Android... maar wel het minste display en camera van het stel.

De A50 heeft een grote accu en lekker veel opslag, maar heeft wel de Samsung skin en de camera is gemiddeld goed. Tevens werkt de vingerprintscanner in het display niet voor iedereen even lekker...

De One Vision heeft Android One en (naar mijn mening) de beste camera van het stel, maakt goede foto's bij weining licht, plus ook lekker veel opslag. Het display is niet slecht maar niet zo goed als die van de A50.

Kijk je naar het stukje software ondersteuning dan zit je bij de One Vision het beste, de A50 zal ook nog wel redelijk wat updates krijgen... de Pocophone is een onzekere factor.

Ik heb ervaring met de A50 en de One Vision (heb nu een One Vision naast mij liggen) en kan om diverse redenen beide adviseren, het is maar net waar je de voorkeur bij legt... wil je de betere camera en zekerheid van updates dan ga je voor de Motorola. Wil je het mooiste display en de grotere accu dan ga je voor de A50.

Eventueel alternatief in de prijsklasse zou de Nokia 7.1 of 8.1 zijn... mankeert weinig aan beide toestellen maar ze blinken ook nergens in uit. Wel beide ook Android One dus verzekerd van updates de komende jaren.

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:57
Je kunt de toestellen vergelijken in de Pricewatch, misschien helpt dat je keuze, ze zijn allemaal wel ok.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:43

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@stronger je openingspost is al vrij compleet, echter ontbreekt er toch nog het e.e.a. aan wensen/eisen. Zou je het volgende toe willen voegen:
- Wat ga je ermee doen?
- Wat zijn je wensen/eisen betreft: Werkgeheugen, opslag, schermformaat, software, etc.
- Waarom deze toestellen en waarom twijfel je?

Op die manier kunnen we je een stuk beter adviseren.

• Vinny1994
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-11 16:44
Op basis van de specs zeg ik de Galaxy A50 als je A50 vs Moto G7 bekijkt.

Wellicht dat de Motorola One Vision nog een optie is? Deze heeft Android One, voordeel is 3 jaar lang beveiligingsupdates en update naar Android Q en R.
pricewatch: Motorola One Vision Blauw

• stronger
Die one vision kwam ik gisteravond inderdaad ook tegen heb hem bij mijn lijstje gezet.
Maar zelf zie ik door het bos de bomen niet meer.
Want de pocophone lijkt mij ook wel wat.
en voor de rest zitten er heel veel tellies in de buurt van de 300€.
pfffftt moeilijker dan ik dacht

• Vinny1994
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-11 16:44
De keuze tussen de A50, Moto G7, One Vision of de F1 is er eentje welke je écht zelf moet maken.
Alle 4 de toestellen zijn prima, ik denk dat het hierbij ook aan komt op persoonlijke smaak qua toestel en merk voorkeur.
De One Vision is het meest recente toestel, een waar je denk ik ook het langste plezier van zult hebben door Android One.

Alle 4 de toestellen krijgen (aannemelijk) een update naar Android Q,
Van Android R is dat alleen zeker over de One Vision, volgens Android Planet.

Ik zie verder in je OP dat je een 2e hands iPhone 7 overweegt, deze keuze kan ik door (zakelijke) ervaring afraden. We zijn inmiddels bij de iPhone XR en hoewel ook de iPhone 7 een iOS 13 update lijkt te krijgen, uit deze (zakelijke) ervaring kan ik opmaken dat relatief "oudere" toestellen niet echt meer vlotten met de nieuwste iOS versies. Na de iOS 12 update heb ik veel gebruikers aan de balie gehad welke hun iPhone toch maar wat graag wilde ruilen voor een nieuwe.

• stronger
Oke en de xiaomi red mi note 7 valt dan helemaal af?
Deze kan niet mee met de vergelijking voor die andere androids?

En dan mischien nog iemand een idee over andere telefoons die ik hier niet genoemd heb in de zelfde klasse?

Ik kom al een stuk verder iig

Iphone sla ik dan maar even weer over.

• berndw
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-10 23:51
Grappig en toevallig. Zelf zat ik met exact hetzelfde vraagstuk. Uiteindelijk twijfelde ik tussen de A50 (die een zeer goede review kreeg op hardware.info) en de redmi note 7. Ik heb voor de eerste gekozen, omdat ik MIUI niet zag zitten. Daar las ik teveel negatieve berichten over. Was voor mij best wel een grote stap, omdat ik nog nooit een Samsung Galaxy gehad heb. Ik vind ze altijd veel te overpriced en ben altijd meer op zoek naar een juiste prijs/kwaliteit verhouding in de bovenste helft van het middensegment. Ik heb verschillende Huawei's gehad, LG en nu als laatste al ruim 2,5 jaar een HONOR 8.Maar na een hoop gelezen te hebben over de A50 ga ik toch de stap maken, omdat de A50 volgens mij aan al mijn eisen voldoet. Heb er nu 1 op MP gekocht voor nog een paar tientjes minder dan in de winkel. Succes!

Acties:
  • Beste antwoord

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09-11 20:36
Alle genoemde toestellen hebben zo hun voor- en nadelen:

De Pocophone heeft de snelste SoC en draait vrijwel stock Android... maar wel het minste display en camera van het stel.

De A50 heeft een grote accu en lekker veel opslag, maar heeft wel de Samsung skin en de camera is gemiddeld goed. Tevens werkt de vingerprintscanner in het display niet voor iedereen even lekker...

De One Vision heeft Android One en (naar mijn mening) de beste camera van het stel, maakt goede foto's bij weining licht, plus ook lekker veel opslag. Het display is niet slecht maar niet zo goed als die van de A50.

Kijk je naar het stukje software ondersteuning dan zit je bij de One Vision het beste, de A50 zal ook nog wel redelijk wat updates krijgen... de Pocophone is een onzekere factor.

Ik heb ervaring met de A50 en de One Vision (heb nu een One Vision naast mij liggen) en kan om diverse redenen beide adviseren, het is maar net waar je de voorkeur bij legt... wil je de betere camera en zekerheid van updates dan ga je voor de Motorola. Wil je het mooiste display en de grotere accu dan ga je voor de A50.

Eventueel alternatief in de prijsklasse zou de Nokia 7.1 of 8.1 zijn... mankeert weinig aan beide toestellen maar ze blinken ook nergens in uit. Wel beide ook Android One dus verzekerd van updates de komende jaren.

• stronger
Ik denk dat ik voor de one visio n of de A50 ga en de anderen even laat gaan voor wat het is.
Mijn schoonmoeder heeft de A8 wat ik een geweldig toestel vind.
Ik zal 1dezer dagen even naar een winkel gaan wn met beide even spelen.
En mischien is volgende week de A70 wel in de aanbieding 😂 alleen dan krijg ik er weer een keuze bij.
Nou ik ben al aardig op weg i.i.g .
Pagina: 1