Compacte versterker voor in auto

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Render_2
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 03-10 14:03
Ik zoek een?
Compacte 4-kanaals versterker om te gebruiken in de wagen.

Wat is je budget?
Max 200€

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik heb reeds een head unit met RCA uitgangen (front & rear) of high level uitgangen. De luidsprekers zijn van Pioneer, 2 achteraan met een RMS vermogen van elk 35W en 2 vooraan met een RMS vermogen van elk 40W. De wagen is een Land Rover Defender. Gezien zijn slechte akoestische eigenschappen en geen isolatie, kan ik van het geluid ook niet veel verwachten, dus high end moet het ook niet zijn.

Wat heb je zelf al gevonden?
Eerst was ik aan het kijken naar een Audison AP4 D, is een redelijk compacte versterker met 4x70W RMS uitgang. Audison is een high end merk, de versterker kost dan ook makkelijk 329€. Dit lijkt me wat veel voor in zo'n wagen. Na wat zoek werk kom ik uit op de Kenwood KAC-M1804, dit is een uiterst compacte versterker die 4x45W RMS levert en doodsimpel is, enkel stroom, in & uit. Prijs komt op net geen 100€ uit.

Welke vragen heb je hier nog over?
Lijkt 4x45W RMS voldoende voor jullie? Gezien de speakers 2x35W RMS en 2x40W RMS zijn? In theorie zou het moeten lukken.. maar in de praktijk?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Wat wil je bereiken?
Heeft de huidige headunit te weinig vermogen om de speakers aan te sturen?
Welke HU heb je?

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Render_2
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 03-10 14:03
Ik heb een alpine ilx-f903d geïnstalleerd. Volgens de handleiding heeft die 4x50W 'power' maar staat niet bij of dat RMS is.

Probleem is dat er geen OEM aansluitingen zijn in de wagen, ik moet de speaker kabels dus zelf leggen, vandaar dat ik meteen uitkwam bij een externe versterker. De high level outputs van de Alpine hebben namelijk een ISO stekker, of zou ik die kunnen afknippen en daaraan de speakers hangen?

Edit: Alpine geeft aan, 4x50W maximum power output, terwijl die Kenwood 400W als maximum power output heeft. De RMS van de Alpine zal dan misschien eerder naar de 4x35W gaan?

[ Voor 17% gewijzigd door Tha Render_2 op 17-07-2019 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dat zal idd geen RMS zijn, meeste HU's zitten rond de 20W bij 4Ω speakers.
Knip nooit stekkers af, er is altijd wel een verloopkabel of pigtail te krijgen voor jouw applicatie.
Dan kun je de HU later nog eens in een andere auto gebruiken (of verkopen).

Als je toch kabels gaat trekken is het idd misschien wel handig om een losse versterker op te nemen.
Plan de locatie daarvan goed, en denk ook aan een eventuele subwoofer die je er later zeker bij zult willen.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.