Goedkoop internet voor een (non-profit) stichting

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reist
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-09 10:56
Voor een corso-buurtschap van het bloemencorso in Zundert (www.corsozundert.nl) zijn we momenteel bezig zijn met het realiseren van een nieuwe vaste bouwloods. Omdat er hier ook vergaderd zal gaan worden ben ik aan het onderzoeken wat er mogelijk is qua internetaansluiting:

Gebruik: Sporadisch(1 a 2x per week), in de zomermaanden actiever.
Verbruik: Beperkt, maar wil geen onverwachte kosten bij overschrijden datalimiet.
Mijn doel: zo laag mogelijke kosten op jaarbasis

De volgende opties heb ik gevonden:

1. Vaste aansluiting, dit zal dan wel nog aangelegd moeten worden door de provider (nu is het nog een bouwput).
Postcodecheck geeft aan dat alleen ADSL beschikbaar is. Het goedkoopste abonnementen zit op €30,- incl. btw per maand (via Tele 2).
2. 4G abbonement met Simkaartje. Bijvoorbeeld Data Sim Only via T-Mobile zakelijk - 16 GB voor €15,- excl. btw - dit is maandelijks bij te stellen.

Zijn er misschien nog andere mogelijkheden die ik ben vergeten?
Bestaat er zoiets als een non-profit tarief bij providers?

Beste antwoord (via Reist op 17-07-2019 16:20)

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Lager dan 20-30 euro per maand wordt het simpelweg niet. Behalve als je gaat rommelen met 4G, maar dat wil je niet en scheelt ook maar weinig (als je tenminste de datalimiet niet over gaat).

Ik snap niet goed wat je nu verwacht? Als je een speciaal tarief wilt van de provider, moet je dat simpelweg aan de provider vragen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:22

wontcachme

You catch me? No you wont

Vragen aan nabijgelegen buren (die sneller internet hebben of bv glasvezel of kabel) of je met een straalzender (of utp kabel), van hun internet gebruik mag maken?

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Gewoon iedereen op z'n eigen verbinding laten werken?

Als je geen vaste apparatuur hebt kan dat prima. Als die er wel is, is 4G weer niet zo handig.

[ Voor 48% gewijzigd door johnkeates op 17-07-2019 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Reist schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 15:05:
Voor een corso-buurtschap van het bloemencorso in Zundert (www.corsozundert.nl) zijn we momenteel bezig zijn met het realiseren van een nieuwe vaste bouwloods. Omdat er hier ook vergaderd zal gaan worden ben ik aan het onderzoeken wat er mogelijk is qua internetaansluiting:

Gebruik: Sporadisch(1 a 2x per week), in de zomermaanden actiever.
Verbruik: Beperkt, maar wil geen onverwachte kosten bij overschrijden datalimiet.
Mijn doel: zo laag mogelijke kosten op jaarbasis

De volgende opties heb ik gevonden:

1. Vaste aansluiting, dit zal dan wel nog aangelegd moeten worden door de provider (nu is het nog een bouwput).
Postcodecheck geeft aan dat alleen ADSL beschikbaar is. Het goedkoopste abonnementen zit op €30,- incl. btw per maand (via Tele 2).
2. 4G abbonement met Simkaartje. Bijvoorbeeld Data Sim Only via T-Mobile zakelijk - 16 GB voor €15,- excl. btw - dit is maandelijks bij te stellen.

Zijn er misschien nog andere mogelijkheden die ik ben vergeten?
Bestaat er zoiets als een non-profit tarief bij providers?
Heb je al eens gebeld met oa Ziggo ?
Waarom heb je internet nodig bij vergadering ?
Iedere deelnemer zal zijn eigen smartphone meenemen en eigen data

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-10 21:20

slaay

Natuurbeleven.com

Als stiching heb je in ieder geval hier mee te maken:
https://www.ikgastarten.n...w-terugvragen-hoe-zit-dat
Het goedkoopste xDSL abonnement bij Tele2 is 20/1 mbit voor € 22,00 incl BTW.
Dan zou je excl BTW op € 18,18.

Dat lijkt me een bedrag wat toch wel te doen moet zijn als stichting zijnde.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Lager dan 20-30 euro per maand wordt het simpelweg niet. Behalve als je gaat rommelen met 4G, maar dat wil je niet en scheelt ook maar weinig (als je tenminste de datalimiet niet over gaat).

Ik snap niet goed wat je nu verwacht? Als je een speciaal tarief wilt van de provider, moet je dat simpelweg aan de provider vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reist
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-09 10:56
Bedankt voor de reacties, dit bevestigd wat ik al dacht. Ik zal eens wat providers gaan benaderen!

Waarom internet: Nu vooral voor het gemak (wordt veel vanaf laptops vergaderd) maar geeft ons meer mogelijkheden in de toekomst (camerabewaking en live-streams van de bouw) en nu t allemaal nog open ligt kunnen ze makkelijker de aansluiting voorbereiden.

[ Voor 56% gewijzigd door Reist op 17-07-2019 16:23 ]

Pagina: 1