in-ear headphones zoemt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAPSV
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 24-04 12:20
Hallo,

Ik heb van die goedkope in-ears van aliexpress en deze heb ik al een tijdje en hebben het altijd uitstekend gedaan. Nu hoorde ik sinds kort een zoemend geluid door mn in-ears, normaal zul je zeggen dat ze gewoon op zijn en toe zijn aan vervanging maar wat ik raar vind is dat zodra ik het ijzeren gedeelte van m'n mechanische toetsenbord aanraak, dit geluid stopt. Zodra ik m'n vinger weer van het ijzeren gedeelte afhaal dan zoemt hij weer.

Wat zou dit kunnen zijn? Ik heb andere in-ears geprobeerd en hiermee heb ik het niet dus het is niet echt een probleem ofzo maar ik vraag me toch af hoe dit uberhaupt kan. Als ik op het ijzeren gedeelte van mn toetsenbord klop met m'n vinger dan hoor ik door m'n in-ears ook geklop _O-
Als ik de stekker van m'n toetsenbord uit m'n PC haal dan hoor ik hem ook niet meer.

Vind het toch wel een raadsel. Iemand enig idee?

[ Voor 5% gewijzigd door GRAPSV op 17-07-2019 14:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssnarf
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-10 21:14
Lijkt me dat er iets van statische elektriciteit optreed en ik vermoed dat die wordt veroorzaakt door die goedkope Ali dopjes.
Er zal ergens misschien een kabelbreukje zijn waardoor er 2 aders licht tegen elkaar aan liggen.
Door het metaal aan te raken creër je een soort van nieuwe massa waardoor het opgeheven wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAPSV
franssnarf schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 14:51:
Lijkt me dat er iets van statische elektriciteit optreed en ik vermoed dat die wordt veroorzaakt door die goedkope Ali dopjes.
Er zal ergens misschien een kabelbreukje zijn waardoor er 2 aders licht tegen elkaar aan liggen.
Door het metaal aan te raken creër je een soort van nieuwe massa waardoor het opgeheven wordt.
Oke. Kan dit kwaad dan? Krijg er enorm koppijn van en weet niet of dat door het gezoem komt of door dat "statische electriciteit". Was van plan om ze gewoon weg te gooien maar was wel benieuwd hoe dit nou eigenlijk kon. Echt nog nooit van zoiets gehoord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals al eerder vermeld, grote kans dat het kabelbreuk is, dit kun je niet zien, hooguit voelen.

Het zou ook de jack aansluiting kunnen zijn, wanneer 1 van de polen beschadigt is dan zijn de polen niet meer afgeschermd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssnarf
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-10 21:14
GRAPSV schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 14:54:
[...]

Oke. Kan dit kwaad dan? Krijg er enorm koppijn van en weet niet of dat door het gezoem komt of door dat "statische electriciteit". Was van plan om ze gewoon weg te gooien maar was wel benieuwd hoe dit nou eigenlijk kon. Echt nog nooit van zoiets gehoord
Kwaad nee koppijn zal komen door het gezoem en dat kan natuurlijk wel kwaad op lange duur.
Beste is om ze weg te gooien en nieuwe te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GRAPSV
Inmiddels een duurdere in-ear gebruikt en ook deze zoemt op precies dezelfde manier. Lijkt dus niet aan de in-ears te liggen. Heb er meerdere geprobeert van Sennheiser en Razer.

Is er iets met het toetsenbord of iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-10 19:03
Je hebt last van een aardlus. Dat ontstaat als twee apparaten via verschillende weg geaard zijn. Door het metaal van je toetsenbord aan te raken creëer je een nieuwe gezamenlijke aarde en verdwijnt de brom.
Kans dat de aarding van je toetsenbord kapot of onvoldoende is. Leg eens een draadje tussen toetsenbord en pc-kast (niet zelf aanraken dan).

[ Voor 25% gewijzigd door Masimo op 05-08-2019 17:57 ]

Pagina: 1