Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sikro
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20-04 11:27
Beste medetweakers,

Ik wil in mijn slaapkamer een Google Chromecast aan mijn TV hangen. Mijn slaapkamer bevindt zich achter de keuken, waardoor er een dikke muur met leidingen e.d tussen zit. Toch behaal ik (op de plek van de tv) nog 100mbps a 12.5 MB snelheden. Voldoende om in iedergeval een Chromecast te kunnen koppelen (Over streamsnelheden hebben we het nog even niet).

Echter: Tijdens het configuratieproces van mijn Chromecast kom ik het volgende tegen:

1. De chromecast is in fabrieksinstellingen ingesteld
2. De TV en chromecast staan aan (wel zo handig)
3. Ik open de Google Home app, vindt de Chromecast en klik op koppelen
4. Na een tijdje: Error:

"Je Chromecast kan niet worden geverifieerd. Ga naar support.google.com/chromecast voor hulp bij het oplossen van dit probleem".

Op deze pagina (of uberhaupt ergens op Google) vindt ik echter niks over dit verificatie probleem.

Wat ik al heb gedaan:
1. Snelheid gecheckt (12.5 MBs, stabiel)
2. Chromecast meerdere keren naar fabrieksinstellingen (geen herinneringen van evt oude wifi netwerken)

Wat ik nog kan doen:
1. De chromecast aan de TV in de woonkamer hangen. In dit geval: Als ik mijn Chomecast dan weer verplaats naar de slaapkamer dan is er niks veranderd qua instellingen? Hiermee bedoel ik: het is niet dat de TV bepaalt waar de Chromecast zich bevindt etc (wellicht domme vraag).

Iemand ideeën?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danoontjeh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 10-09 12:49
Als een Chromecast eenmaal gekoppeld is in je Google Home app dan blijft dat ook zo tot je hem er weer uitgooit. Als je hem dus aan de tv in je woonkamer hangt, het daar wel lukt, en hem dan weer naar je slaapkamer verplaatst zou het mijns inziens moeten werken.
Het valt in ieder geval te proberen zou ik zeggen.