Ik heb net bij vrienden van mij een freesco routert (chello) aangelegd. Aangezien de hdd van die compu kapot is heb ik het dus gewoon op een diskette gedaan. Werkt perfect, maar aangezien diskettes nogal eens kapot gaan en zij een eind van mij vandaan wonen en niets van compu's begrijpen, dus laat staan een Freesco router kunnen configureren, wilde ik een backupdisk maken. Nou vroeg ik mij af of het ook mogelijk is om net zoals je freesco download als freesco.026 image, je van een diskette een geconfigureerd image kunt maken die je dan op je hdd zet en met rawrite op diskette kunt zetten. Ik heb al op verschillende plekken gezocht (download.com naar een progje hiervoor, google en uiteraard de GOT-search maar kon hier niks over vinden). Weet iemand of je zo'n image kunt maken, en hoe, van een geconfigureerde freesco flop die je dan met rawrite terug kunt zetten?
Probeer es met 'dd' te werken (man dd)
Simpelweg
dd if=/dev/fd0 of=/tmp/disk_image.img
moet wel werken lijkt me?
Simpelweg
ken dit commando niet, ga ik meteen ff proberen, tnx.
Na dit meerdere keren gedaan te hebben en me ook wat verder hierin te hebben verdiept geloof ik toch niet dat dit bij mij werkt. Ik heb dit gedaan in Mandrake 8, neem aan dat je het niet moet doen binnen Freesco want dan doe je het op een mounted schijf? Ik krijg de melding:Op zaterdag 28 juli 2001 15:17 schreef ACM het volgende:
Probeer es met 'dd' te werken (man dd)
Simpelweg
Heeft iemand een idee wat er fout gaat of weet iemand een andere manier van hoe een image te maken van een freesco floppy?dd: /dev/fd0: Input/output error
262+0 records in
262+0 records out
Je kan het nog proberen met bs=1024 en count=1440 als parameters bij dd?
Ook met die parameters werkt het niet. Verschil is wel dat het nu niet meer 262+0 records in/out is maar 131+0 records in/out.
Enig idee hoe ik op een andere manier zo'n image kan maken? Heb de beschikking over Mandrake/w2k en w98 dus mag ook onder ander OS een progje zijn waarmee je zulke images maakt
Enig idee hoe ik op een andere manier zo'n image kan maken? Heb de beschikking over Mandrake/w2k en w98 dus mag ook onder ander OS een progje zijn waarmee je zulke images maakt
Ok, ik ben er al achter wat het probleem is. Diskette is weer eens in mijn handen kapot gegaan. Ik kan nl. niet meer booten vanaf die flop
Mag ik weer terug om het alsnog opnieuw in te stellen. Ik haat diskettes!!!!!!!!!!!!!!!! Die dingen gaan in mijn handen binnen 1 minuut kapot
Pagina: 1